Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Toledo II 1.9 TDI 110 KM Brak mocy przy około 2700obr/m

Kranik77 26 Mar 2008 01:08 15825 2
  • #1
    Kranik77
    Level 2  
    Witam wszystkich służących pomocą. Temat był juz poruszany dosyć często z tego co wyczytałem ale nie wiem od czego mam zacząć (naprawa, wymiana) Mam toledo silnik ASV 110 KM. Złapałem dwa razy notlaufa przynajmniej wiem jak się to nazywa bo na początku to myślałem że turbo szlag trafił całkowicie. Oczywiście po ponownym odpaleniu silniki wszystko wróciło do normy ale w końcu wylądowałem w serwisie (ASO) Pomierzyli wszystkie wartości i podobno że przepływomierz ale jednoznacznie tego nie stwierdzili. Boję się żeby nie było teraz wymiany wszystkiego po kolei i tylko narobię sobie kosztów. Auto jest mułowate ale dopiero po przekroczeniu 2700obr/min. Do tych 2700obr/min wkręca sie dobrze. Turbina niby bije dobrze powietrze ale tak jakby dalej do silnika nie przechodziło. tak powiedzieli w serwisie. Moje pytanie dotyczy czy można zaufać ASO i wymienic przepływke od razu czy jakąś inną metodą to sprawdzić. Jeśli tak to jaką???? Z góry dzięki za pomoc.
    I jeszcze jedno..... jak do tej pory osiągam prędkość 170, 180 ale potrzebuje cholernie długo czasu żeby to złapać. nie to co kiedyś :(
  • #2
    cardiag
    Level 30  
    sprawdź szczelność gumowych węży turbo, sprawdź prowadnice turbiny, czujnik doładowania i przepływomierz tez beda juz mieć swoje wysłużone.
  • #3
    Kranik77
    Level 2  
    OK dzięki za rade. Jestem umówiony dziś na porządną diagnostykę przez kolesia co pracuje w skodzie (te same silniki). Weźmie kompa do domu z serwisu, przepływomierz, czujnik temp silnika, oraz zawór ERG (chyba N75) i będziemy działać. Podzielę się potem informacjami co z tego wyjdzie. Na pewno komuś się przydadzą.
    Co do przebiegu auta to nie jest duży bo mam przejechane 83 tys km i jest to 100% przebieg bo samochód posiadam odkąd miał 16tys km. Rocznik 2003. Ale dzięki za radę na pewno popatrzymy na te przewody czy niema tam jakiegoś rozszczelnienia.

    Dodano:

    Samochodzik śmiga aż miło :):):) Wrócił do dawnej formy. 195 osiąga jak wcześniej a przy dłuższej bujance potrafi złapać 200km/h po równym. Nareszcie autko wróciło do formy.
    Przyczyna: PRZEPŁYWOMIERZ!!! Do tego wymieniłem (już nie obowiązkowo) zawór przy turbinie (zwany gruszką) Był trochę przyrdzewiały i membrana mogła by się blokować co w późniejszym terminie mogło by się odbić na złej pracy turbiny. Całkowity koszt jaki poniosłem 400zł (po znajomości) Sam przepływomierz w serwisie około 470 zł. Co do zaworu przy turbo (gruszka) to chyba nie dostanie się go oddzielnie nowego tylko występuje wraz z turbina, ale nie wiem na 100%.
    Gdyby ktoś miał podobne objawy moim zdaniem niech zacznie sprawdzenie od przepływomierza powietrza. Najlepiej podmienić go (zajmuje to około 10min pracy) i jeśli to jest przyczyna od razu będzie widać różnice. Jakby mu z 40 koników przybyło.
    Pozdrawiam.

    Moderated By MakroSerwis:

    Posty scaliłem. Usterka usunięta, więc temat zamykam i proszę, aby następnym razem zrobił to autor postu.