Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Eberspacher Hydronic - jak odczytać model, bo jest problem

26 Mar 2008 20:59 7522 12
  • Poziom 11  
    Jak w temacie. Gdzie podejrzeć jaki jest typ-model zamontowanego ogrzewania. Urządzenie fabryczne w MB124 TD z 95 roku. Zegar jak na zdjęciu.

    Eberspacher Hydronic - jak odczytać model, bo jest problem
  • Poziom 11  
    Jest naklejka na obudowie ,może być zasłonięta uchwytem montażowym,kilka śrubek i napewno znajdziesz.poszukaj na forum,wpisz np.d5wz[ja mam takie w toyocie]i napewno znajdziesz rysunki i schematy.Ja swojego eberka naprawiłem właśnie z pomocą Kolegów z Elektrody-ona wie wszystko lub prawie wszystko.Pozdrawiam.
  • Specjalista elektryk
    Ten zegar przeznaczony jest do ogrzewań powietrznych, zegary ogrzewań wodnych nie mają potencjonetru. Ale na podstawie zegara nie wywnioskujesz jaki to dokładnie typ ogrzewania.
  • Poziom 1  
    Witam .na fotce jest sam sterownik który można używać w ogrzewaniach powietrznych jak i w wodnych .nie ma różnicy ,po prostu po włączeniu pojawia sie 12V na jednym z przewodów.Działa on również w ogrzewaniach firmy WEBASTO.A co do identyfikacji agregatu to na każdym jest naklejka ,jeżeli jest nieczytelna to proszę o fotkę ,dokładnie napiszę co to za agregat.
  • Poziom 11  
    Dziękuję za posty. Dzisiaj zajrzałem pod maskę i po kilku ekwilibrystycznych wygibasach udało mi się przeczytać co jest na etykiecie urządzenia. Jest to D4W SC.
    A co do problemów. Kilka dni temu jak odpaliłem grzanie i wróciłem do auta po jakimś czasie, grzanie nie działało i wyświetlał sie błąd F31. Wczoraj siedziałem w aucie czekając na żonkę i postanowiłem się pobawić tym wynalazkiem. Włączyłem ebera. Zegar pokazał znaczek palnika, co oznacza że jest włączone, nie słyszałem żeby wystartowała pompa lub cos podobnego, ale dmuchawa włączyła się dopiero po około 3-4 minutach. Silnik był nagrzany od jazdy. Po około 15-20 minutach przestało działać. Odczytałem kody błędów i było ich 5. F20, F31, F47, F48 i jeszcze jeden , którego nie pamiętam. Co o tym sądzicie.

    Dodano po 45 [sekundy]:

    A. I jeszcze jedno. Do czego służy ten potencjometr na zegarku?
  • Specjalista elektryk
    Potencjometr przy ogrzewaniu wodnym nie służy do niczego, dlatego zegarki do ogrzewań wodnych nie maja potencjometru. Poza tym nie różnią się niczym więc może być założony taki z potencjometrem w miejsce takiego bez potencjometru.
    F20 - przerwa na sztyfcie żarowym,
    F31 - przerwa na silniku dmuchawy
    F47 - zwarcie na pompie paliwa
    F48 - przerwa na pompie paliwa
    Problem z przewodami (przetarta wiązka ?).
  • Poziom 11  
    Opisy tych kodów znam, ale dziękuję. Tak sobie pomyślałem, że żaden z podzespołów nie jest uszkodzony, no chyba że zegar. Sprawia to wrażenie jakby właśnie coś z elektryką było nie tak. Może problemy z masą. Na przetarcie wiązki nie wpadłem. Muszę teraz odszukać te kable i posprawdzać.
  • Poziom 11  
    Panowie,a co powiecie na taki przypadek.Mój eberek d5wz był zablokowany i nie odpalał,zegara nie mam bo to jest tylko dogrzewanie silnika,fachowiec odczytał kod błędu,nie pamiętam jaki ale było coś z silnikiem dmuchawy.nie miał czasu na naprawę i postanowiłem szukać pomocy w innym miejscu.Facet od ciężarówek powiedział mi,że jak rozbiorę eberka i odłącze wszystkie odbiorniki tj.świeca dmuchawa itd,a sterownik podłącze tak jak do uruchomienia pieca to błędy mogą się wykasować i tak zrobiłem podałem napięcie 12v tam gdzie trzeba i minus.Po zmontowaniu wszystkiego w całość i zamontowaniu do samochodu eberek działa do dziś bez zastrzeżeń.Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    stomat napisał:
    Potencjometr przy ogrzewaniu wodnym nie służy do niczego, dlatego zegarki do ogrzewań wodnych nie maja potencjometru. Poza tym nie różnią się niczym więc może być założony taki z potencjometrem w miejsce takiego bez potencjometru.
    F20 - przerwa na sztyfcie żarowym,
    F31 - przerwa na silniku dmuchawy
    F47 - zwarcie na pompie paliwa
    F48 - przerwa na pompie paliwa
    Problem z przewodami (przetarta wiązka ?).


    Taka duża ilość błędów może być przyczyną awarii sterownika.
    Nie mylić z włącznikiem jak to często robicie.
  • Poziom 14  
    Mt69 skąd jestes bo mam takie samo ogrzewanie to moze bym ci jakos pomogł
  • Poziom 11  
    Dzięki. Jestem z Poznania. Byłem w firmie która zajmuje się instalacją i naprawą ogrzewania postojowego i stwierdzili uszkodzenie sterownika który jest w "piecu". Niestety nie da się go naprawić, a nowy jest bardzo drogi.
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Ja tez tak mialem i znalazlem goscia na allegro co mi taki sprzedal za 300zl i do tej poru chodzi. Zreszta gosc jest w miare rzetelny bo jak dzwonilem to powiedzial ze ma pare sztuk ale nie wie czy dobre i za pare dni zadzwonilem i posprawdzal je tzn potestowal na piecu i taki wlasnie jeden dostalem tzke jesli chcesz to podesle ci namiar
  • Poziom 11  
    Jeśli to nie problem to poproszę namiary.
    Dzięki