Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo 94. wiatrak, pompa paliwa oraz brak iskry

27 Mar 2008 19:53 2403 12
  • Poziom 19  
    czy spotkał się ktoś z takim problemem w mondeo z 94r silnik 1.6 16v

    po włączeniu zapłonu startuje pompa paliwa oraz wiatrak na chłodnicy, i tak sobie pracują aż do wyłączenia zapłonu mimo że silnik nie uruchomiony - bo się nie da.
    Tzn brak iskry na świecach.
    W aucie sekwencyjne LPG
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 23  
    Co do braku iskry to sprawdź czy masz + stały na cewce po zapłonie , na jednym z 3 pinów. Co do wentylatora i pompki to masz gdzieś zwarcie . Posprawdzja wyjmując bezpieczniki.
  • Poziom 19  
    zasilanie +12 na cewce jest (środkowy pin) brak impulsów przy kręceniu silnikiem. wentylator i pompka są sterowane z ecu i zastanawiam sie czy to on nie wysiadł.
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 42  
    Aby napewno bezpośrednio z ECU?
  • Poziom 19  
    no nie bezpośrednio, przez 2 niezależne przekaźniki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na pewno z ECU (przez przekaźniki)
    Sterownik podaję masę na przekaźniki pompy i wentylatorów?
  • Poziom 19  
    jeszcze nie mierzyłem, ale wg schematów tak to wygląda. sterownik podaje masę na przekaźniki sterując nimi. Jutro pomierzę i odłączę sterownik, zobaczę czy gdy odłączony to wiatrak z pompą też pracują. jeżeli pracują oznaczało to będzie instalację a jeżeli nie to raczej sterownik. mogę sie mylić.
  • Poziom 23  
    A może przekaźniki masz zwarte ?Posprawdzaj przewody od czujnika temperatury i sam czujnik to samo z innymi czujnikami, może tutaj jest problem . Braki masy i zasilań mogą dużo namieszać.
  • Poziom 19  
    dziś obadałem dokładniej auto i wygląda to tak.
    gdy podłączona jest cewka zapłonowa, wszystko jest ok, tzn wiatrak i pompa paliwa pracuje prawidłowo. gdy cewkę się odłączy - wiatrak i pompa pracują ciągle (na włączonym zapłonie). Czasem zdarza się ze mimo odłączonej cewki, pompa i wiatrak też pracują prawidłowo ale sporadycznie. O ile podłączona jest cewka przy kręceniu silnikiem, wtryskiwacze i pompa paliwa włącza się, prawidłowe impulsy na wtryskiwaczach i brak impulsów na cewkę zapłonową. Impulsy na cewce pojawiają się gdy się ją odłączy.
  • Poziom 19  
    Pomierzyłem i wyszło, że jest zwarcie między masą a przewodami sterującymi między ecu a cewką, wymieniłem je i auto odpalało i jeździło bez kłopotów przez ok 25km. Kłopoty zaczęły się gdy auto przełączono na LPG (instalacja sekwencyjna). Teraz problem polega na tym ze auto nie ma mocy, dosyć dziwnie wchodzi na obroty (tak jakby był przestawiony zapłon). Czy to możliwe ze sterownik od gazu poprzestawiał i namieszał w mapach wtryskowych benzyny??? Próbowałem odłączyć całkowicie instalację gazową i zobaczyć jak samochód pracuje na benzynie i bez zmian.
  • Poziom 35  
    To musisz chwilę na tej benzynie pojeździć.
    Ale wydaje mi się że masz jeszcze jakieś problemy podstawowe, zasilanie, masa. Sprawdź masę silnika i masowanie sterownika. I zasilania.. A co za sekwencja ?
  • Poziom 19  
    zasilania posprawdzane na samym początku, jak narazie odesłałem auto na komputer bo nie mam pod czym sprawdzić forda. Pytam czy gaz może coś do tego mieć. Co do modelu instalacji to nie zapamiętałem ale coś na E emmagas czy coś