Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI 2.5 tdi 2002r. tiptroni - dziwne drgania skrzyni

04 Kwi 2008 22:25 12547 16
  • Poziom 10  
    POMOCY! Kupiłem niedawno audi w Niemczech i podczas sprawdzania przy zakupie wszystko chodziło ok ale po przejechaniu ok 1500 km w Polsce zacząłem odczuwać dziwne drgania samochodu przy 1100-1300 obrotach silnika -dzieje się to na niskich obrotach przy delikatnym dodawaniu gazu tak jak by się ślizgało sprzęgło i wprowadza auto w sekundowe drżenie . Co to może być - domyślam się że niedomagania skrzyni automatycznej/tiptronik/.
    Może ktoś miał podobne dolegliwości i coś na ten temat może mi poradzić.

    Dodano po 42 [sekundy]:

    W jednym z lepszych warsztatów w moim mieście mówili mi że te skoki obrotów i drgania nie pochodzą koniecznie od skrzyni i kazali mi się skrzynią zająć w ostateczności.
    po sprawdzeniu na vagu mój błąd to :

    17087 P0703 Bremslichtschalter (F) elektrischer Fehler im Stromkreis [Torque Converter/Brake Switch B, Circ Malfunction] [Koppelomvormer / remschakelaar B, storing in circuit]

    P0703 "Przetwornik momentu obr./przełącznik B hamulca - usterka"

    Może ktoś wie czy ta usterka może mnieć wpływ na takie objawy w moim aucie .
    W środę umówiłem się na wymianę tego przetwornika - może coś pomoże jeśli nie to wymienię olej i filtr w skrzyni - tylko czy potem nie trzeba kalibrować skrzyni ?

    Dodano po 40 [sekundy]:

    Co do czujnika pedału hamulca to wszystko jest ok . błąd skasowany i nie powtarza się przez tydzień. Olej w skrzyni jest czysty i stan nawet jak by za duży - a te drgania i samoistnie podskoki obrotów występują nadal. Co robić ?
    W mojej skrzyni nie ma żadnej miski - więc i chyba nie ma filtra - bo jak się do niego dostać , są tylko otwory wlewowy i spustowy.
    Poczytajcie tem post i niech ktoś mądry mi doradzi.
  • Poziom 14  
    ten link trochę nie na temat, bo kolega ma tiptronic.
    Wymień włącznik światła stop, wcześniej sprawdzając czy na pierwszym pinie od strony wiązki jest zasilanie.
    Potem skasuj błędy ZE WSZYSTKICH sterowników (ster. silnika, skrzynki zmiany biegów może też ABS). To jest na CAN-ie i już miałem kilka razy przypadek, że błędy sobie przechodziły do innych sterowników, wprowadzając w tryb awaryjny.
    Czy auto ma normalną moc?
  • Poziom 12  
    zdecydowanie masz racje luki1979.Dodatkowo doradzilem wymiane oleju z filtrem,opisalem cala procedure ale moje wypowiedzi zostaly skasowane.Moderator tez uwaza,ze AUDI 2.5TDI TIPTRONIK posiada kolo dwumasowe i ze pisze nie na temat.pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Co się okazało sterownik pedału hamulca jest sprawny i błąd skasowany już się nie pokazuje , silnik ma normalną moc i przy dużych obrotach i prędkościach auto zachowuje się normalnie .
    Poziom oleju jest ok i okazało się że moja skrzynia ma oznaczenie 01J czyli jest to multitronik 6 biegowy. Przy zimnym silniku drgania są prawie nie odczuwalne a skolei po rozgrzaniu prawie zawsze przy ruszaniu i jezdzie w granicach 1100-1400 obrotów zawsze są odczuwalne drgania przenoszone na całe auto a przy wyrównanej jeździe obroty potrafią same co jakiś czas na sekundę podskakiwać i ponownie opadać bez ingerencji w pedału gazu.
    Spróbuję wymienic olej tylko na jaki? i z tego co patrzyłem nie ma w tej skrzyni miski więc i filtra się nie wymieni. Co wy na to?
  • Poziom 14  
    krzysiek73 napisał:
    moja skrzynia ma oznaczenie 01J czyli jest to multitronik 6 biegowy.

    Nie jestem znawcą automatów, ale słyszałem sporo od gościa, który remontował mi kilka skrzynek automatycznych. Multitronic to wadliwa skrzynka, która wytrzymuje 130tys km i nadaje się do remontu. Dobrze, gdy auto jest jeszcze na gwarancji, gorzej gdy nie jest :| To tyle zasłyszanego.
    Co do wibracji jedyne co mi się nasuwa, to podobny przypadek z Mercedesa okulara W210: tam również były wibracje odczuwalne na kierownicy, przyczyną był problem z konwertorem - powodował wibracje, które przenosiły się na elementy skrzynki powodując ich zniszczenie. Remont 5000zł. Ten spec od skrzyń stwierdził, że jakby to zostało wcześniej przywiezione, to koszty byłyby diametralnie mniejsze. Może coś podobnego się dzieje też u ciebie?
    Może sprawdź również opony - miałem przypadek w fordzie, że wibracje pojawiały się po 10km jazdy (wcześniej ich nie było). Okazało się, że opona była uszkodzona, ale dawała o sobie znać dopiero jak się nagrzała.
  • Poziom 38  
    ptaszek1975 napisał:
    Panie Adam to tiptronik tam niema koła dwu masowego.
    Poczytaj tutaj.
    http://forum.vw-passat.pl/
    Kplego Ptaszek tam nie tylko jest o kole dwumasowym,sugerowałem tylko ,żeby otworzyc tą stronę i poczytac przy okazji.
  • Poziom 10  
    Dzięki i nikt mi nie pomógł - wysłałem auto do warsztatu i rozbierają moją skrzynkę - jak na razie to rozebraniu nic ciekawego nie zobaczyli !! co dalej to będę informował - jeśli kogoś w ogóle to interesuje .
  • Poziom 10  
    luki1979 napisał:
    ten link trochę nie na temat, bo kolega ma tiptronic.
    Wymień włącznik światła stop, wcześniej sprawdzając czy na pierwszym pinie od strony wiązki jest zasilanie.
    Potem skasuj błędy ZE WSZYSTKICH sterowników (ster. silnika, skrzynki zmiany biegów może też ABS). To jest na CAN-ie i już miałem kilka razy przypadek, że błędy sobie przechodziły do innych sterowników, wprowadzając w tryb awaryjny.
    Czy auto ma normalną moc?


    Witam Kolegę,
    ja mam problem z Multitronikiem. Próbowałem go odczytać VAG-iem, nie wyświetlił info o sterowniku, ale pokazał błąd: 17090 - obwód czujnika zasięgu transmisji-zakres/działanie A (F125). Skrzynia przechodzi w tryb awaryjny w bardzo róznych przypadkach i z różna częstotliwością. olej i filtr był wymieniany. Ponadto pojawiają sie błedy na ABS-ie, ale mogą one byc następstwem 17090.

    Prosze o pomoc !
  • Poziom 10  
    ja wstawiłem swój do warsztatu koło Olsztyna i po sprawie wymienił tarczki olej i filtr i wszystko jest super WIELKIE DZIĘKI że trafiłem na taki warsztat koszt to 2000 zł
  • Poziom 10  
    krzysiek73 napisał:
    ja wstawiłem swój do warsztatu koło Olsztyna i po sprawie wymienił tarczki olej i filtr i wszystko jest super WIELKIE DZIĘKI że trafiłem na taki warsztat koszt to 2000 zł



    ale jakie miałes dokładnie objawy problemu ?
  • Poziom 11  
    Witam panów co dotyczy skrzyni biegów tiptronik , wcale nie prawdą jest że to są awaryjne skrzynie ,Panowie robicie obsługę i serwis samochodu to jak to wykonujecie to należy sprawdzić ilość oleju w skrzyni biegów ,pierwszym objawem jest późne ruszanie z wolnych obrotów , nawet jak silnik pracuje na wolnych obrotach to skrzynia biegów powinna podpierać łatwo to sprawdzić,stajemy w kierunku jazdy pod górę włączamy bieg D i puszczamy
    pedał h-ca jeśli saochód się nie ruszy ok jeśli poruszy się lekko do tyłu to znaczy lekko drgnie i stoi to oznacza że jest mało oleju ,jeżeli dodajemy gazu i samochód rusza z opóźnieniem ok 950 obr i wyżej to jest pewne że będą występowały lekkie drżenia przy zmianie biegów , spuścić olej odkręcić miskę oleju wymienić filtr oleju (nie wolno go myć i zakładać z powrotem) zalać nowy olej i po problemie należy pamiętać że to ma być odpowiedni olej. Sory trochę się rozpisałem nie wypowiadajcie się panowie jak nie znacie zagadnienia podałem najprostsze sposoby sprawdzenia skrzyni.
  • Poziom 10  
    rombanek59 napisał:
    Witam panów co dotyczy skrzyni biegów tiptronik , wcale nie prawdą jest że to są awaryjne skrzynie ,Panowie robicie obsługę i serwis samochodu to jak to wykonujecie to należy sprawdzić ilość oleju w skrzyni biegów ,pierwszym objawem jest późne ruszanie z wolnych obrotów , nawet jak silnik pracuje na wolnych obrotach to skrzynia biegów powinna podpierać łatwo to sprawdzić,stajemy w kierunku jazdy pod górę włączamy bieg D i puszczamy
    pedał h-ca jeśli saochód się nie ruszy ok jeśli poruszy się lekko do tyłu to znaczy lekko drgnie i stoi to oznacza że jest mało oleju ,jeżeli dodajemy gazu i samochód rusza z opóźnieniem ok 950 obr i wyżej to jest pewne że będą występowały lekkie drżenia przy zmianie biegów , spuścić olej odkręcić miskę oleju wymienić filtr oleju (nie wolno go myć i zakładać z powrotem) zalać nowy olej i po problemie należy pamiętać że to ma być odpowiedni olej. Sory trochę się rozpisałem nie wypowiadajcie się panowie jak nie znacie zagadnienia podałem najprostsze sposoby sprawdzenia skrzyni.



    Odnośnie znajomości zagadnienia, to Twoja opinia, a to forum służy m.in.wymianie uwag i doświadczeń. Dzięki za opisanie sposobu sprawdzenia skrzyni.
    Przeprowadziłem adaptację skrzyni z wynikiem "ADP O.K.", ale po przerwie w jeździe pojawia się błąd 17090 i "ADP run" (czyli powrót do poprzedniego stanu), czy to może być spowodowane zbyt małą ilością oleju (był wymieniany w niemieckim serwisie 25000 km temu. Dolać w razie za małej ilości czy wymienić na nowy z filtrem ?
  • Poziom 11  
    Witam abym mógł odpowiedzieć konkretniej proszę o podanie typu silnika bo co dotyczy tego błędu muszę znać co najmniej kod silnika rok produkcji numer błędu nie zawsze oznacza to samo proszę o więcej informacji postaram się pomóc .
  • Poziom 10  
    rombanek59 napisał:
    Witam abym mógł odpowiedzieć konkretniej proszę o podanie typu silnika bo co dotyczy tego błędu muszę znać co najmniej kod silnika rok produkcji numer błędu nie zawsze oznacza to samo proszę o więcej informacji postaram się pomóc .


    Kod silnika sprawdzę, data produkcji 12.2004 (VIN z "5") i Multi na 100%.

    Dodano po 2 [godziny] 8 [minuty]:

    rombanek59 napisał:
    Witam abym mógł odpowiedzieć konkretniej proszę o podanie typu silnika bo co dotyczy tego błędu muszę znać co najmniej kod silnika rok produkcji numer błędu nie zawsze oznacza to samo proszę o więcej informacji postaram się pomóc .



    Kod silnika to: BDG.
  • Poziom 10  
    Warsztat mieści się w wójtowie podaj mi meila do siebie to podam dokładne dane warsztatu i num tel do szefa. Pozdrawiam - Ps mój audi został naprawiony super ale niestety został skradziony 3 miesiące temu tylko szkoda kasy na remont skrzyni.