Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 2000rok kontrolka ładowania

adam7009 04 Kwi 2008 22:38 6872 17
  • #1 04 Kwi 2008 22:38
    adam7009
    Poziom 38  

    Nie świeci się kontrolka ładowania po włączeniu zapłonu,po odpaleniu i przegazowaniu alternator ładuje i kontrolka zaczyna się żarzyc,gdzie może byc błąd.Alternator Valeo, trzy przewody do alternatora do aku jeden i dwa inne w kolorze żółtym i zielonym w jednej małej kostce.Czy ktoś wie gdzie może byc przyczyna ,czy jest tam może jakiś przekażnik i gdzie ?

  • #2 04 Kwi 2008 23:12
    esiuabek
    Poziom 17  

    standardowo wymiana szczotek na wirniku. Do tego jeszcze łożyska przy okazji i komutator na tokarkę. będzie jak nowe.

  • #3 04 Kwi 2008 23:14
    roberto123456
    Poziom 15  

    Prawdopodobnie skończyły się szczotki i może komutator.

  • #4 04 Kwi 2008 23:23
    adam7009
    Poziom 38  

    przecież ładuje ,tylko kontrolka nie pokazuje jak należy.

  • #5 05 Kwi 2008 14:59
    adam7009
    Poziom 38  

    Czy nikt nie potafi podpowiedziec na jakiej zasadzie działa ta kontrolka?

  • #6 05 Kwi 2008 18:11
    esiuabek
    Poziom 17  

    Standardowo z jednej strony żarówki przychodzi + (kl15) a z drugiej masa poprzez właśnie szczotki. Gdy dynamo zacznie ładować napięcia się wyrównują i kontrolka przestaje świecić. Jeśli kontrolka nie świeci po włączeniu stacyjki, a zaczyna żarzyć po odpaleniu silnika świadczy to tylko o krótkich szczotkach i jaju na komutatorze, lub luzie na łożyskach.

  • #7 05 Kwi 2008 23:02
    adam7009
    Poziom 38  

    tam szczotki ,łożyska ,pierścienie ok.

  • #8 06 Kwi 2008 01:40
    adam.p123
    Poziom 19  

    Więc do alternatora dochodzą ci dwa przewody gduby z rozrusznika i cienki do kontrolki ładowania którym się zajmiemy. Odłącz cienki przewód od alternatora, przekręć stacyjke na zapłon i dotknij ten przewód do masy, sprawdz czy ci się pali, jeżali po każdym dotknięciu do masy będzie się palić to znaczy że masz uszkodzony alternator, a jeśli nie będzie się palić albo żażyć to musisz szukać w kostkach w samochodzie przez któromś nie przepływa dobrze prąd, jeśli to wina alternatora to musisz wymienić szczotki jeśli to nie pomoże to cały regulator. Pozdrawiam

  • #9 06 Kwi 2008 13:03
    Usunięty
  • #10 06 Kwi 2008 14:47
    polo
    Poziom 14  

    wygląda faktycznie na zasilanie +15 ale dobrze by było wiedzieć jaki to alternator

  • #11 06 Kwi 2008 20:54
    adam7009
    Poziom 38  

    LElectricfil napisał:
    sprawdź bezpiecznik F22, sygnał lampki zapieprza też na BSI i na 9 pin DLC
    czyli nie będzie tam przekażnika jak w starych Reno,bo kable w tym samym kolorze to myślę,że oznaczenia ''+''i ''L''

  • Pomocny post
    #12 06 Kwi 2008 23:19
    Usunięty
  • #13 07 Kwi 2008 01:26
    adam7009
    Poziom 38  

    czyli BSI do sprawdzenia ?no bo alternator dobry bo podstawiłem inny(od innego modelu ale wyprowadzenia kabli te same) i to samo.Co prawda przedtem nie ładował i po naprawie ładuje tylko ta kontrolka,a co było przedtem to nie wiem bo tak był kupiony i nie ładował wogóle.Cudów nie ma jakoś sobie poradzę ,ale zapytac nie szkodzi zawsze prościej jak ktoś coś doradzi co miał z tym do czynienia.

  • #14 07 Kwi 2008 07:40
    Usunięty
  • #15 07 Kwi 2008 21:40
    adam7009
    Poziom 38  

    Bezpieczniki dobre wygląda ,że w samym zegarze coś nie tak ,ale nie miałem czasu spojrzec.

  • #16 10 Kwi 2008 21:45
    triomax
    Poziom 13  

    problem będzie tkwił w liczniku jak nic nie znajdziesz to przerób sobie na standart już tak robiłem

  • #17 10 Kwi 2008 23:55
    adam7009
    Poziom 38  

    też tak myśę ,ale nie możliwości zdiagnozowac do końca bo po tym jak ładuje to klijent się nie pojawił z braku czasu.

  • #18 11 Kwi 2008 06:28
    kazpal
    Poziom 15  

    Witam. A czy połączenia kolega sprawdził? W autach z silnikami benzynowymi często przecierały się przewody w plastikowej prowadnicy pod kołem pasowym wału korbowego, objaw był identyczny.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME