logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować tzw clock ( generator sygnału prostokątnego)

Pawelkam 13 Sty 2004 21:53 2892 9
REKLAMA
  • #1 474288
    Pawelkam
    Poziom 11  
    Witam. Mam problem mam zmieniarkę płyt w aucie ale potrzebuje ona z radia sygnału tzw clock ( sygnal prostokątny o amplitudzie ok 4,5 V Sygnał trwa przez 120mikro sek potem 50 mili sek przerwy i tak dalej)
    Nie mam zbyt dużego doświadczenia w budowie takich rzeczy
    Dzięki za każdą radę
    Załączniki:
    • clock signal.jpg (38.08 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #2 474327
    djlj24
    Spec od car audio
    Ocena: 1323
    tylko clock?? Czy clock brakuje Tobie a co z resztą sygnałów?
  • REKLAMA
  • #3 474381
    Pawelkam
    Poziom 11  
    Cała reszta jest tylko brakuje mi tego. Mam radio blaupunkta i zmieniarkę również ale fabryczną VW. Radia fabryczne wysyłajątaki sygnał w celu chyba synchronizacji bez niego znieniarka tylko płytami mieli ale nie gra. Ta sama zmieniarka na tym samym przewodzie z VW Betą gra pięknie. Porównywałem schematy no i teraz brakuje mi tylko tego CLOCK sygnału.
  • #4 474477
    olekewaagata
    Poziom 25  
    Ocena: 28
    Problem na pewno da się rozwiązać tylko jest małe pytanie,
    jak dokładny ma to być ten przebieg, bo to będzie determinować
    sposób rozwiązania. Druga sprawa to ile ma trwać wysoki stan sygnału,
    bo ze zdjęcia to wychodzi tak około 5ms.
    Proponuję żebyś poczukał opisu układów: NE555, NE556, i ich odpowiedników. Zresztą taki układ na at89c2051 można zrobić za 1 godz
    z programem i dokładnością generatora kwarcowego.
    Jak chcesz więcej informacji pisz na mój e-mail.
  • #5 474490
    jano2300
    Poziom 17  
    Ocena: 7
    :arrow: Pawelkam