Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wkładki gwintowe do naprawy zerwanego gwintu

rogerege 15 Kwi 2008 19:39 21016 9
  • #1 15 Kwi 2008 19:39
    rogerege
    Poziom 11  

    Witam
    Czy ktoś stosował te wkładki ale "solo"? tzn nie używał specjalnego zestawy do nawiercania i gwintowania lecz zrobił to domowym sposobem, jakim? i jakie efekty. Chodzi mi o minimalizację kosztów , jeden gwint do naprawy.

    wkładki gwintowe do naprawy zerwanego gwintu

    0 9
  • #2 15 Kwi 2008 19:45
    facio41
    Poziom 12  

    Niestety kolego do tego trzeba specjalny gwintownik , do każdego gwintu inny.

    0
  • #3 16 Kwi 2008 06:30
    marcys20
    Poziom 18  

    potwierdzam! do naprawy systemem Helicoil potrzebny jest gwintownik ktorego raczej nie kupisz na bazarze ;/
    jesli gwint ktory potrzebujesz zregenerowac nei jest jakims super odpowiedzialnym laczeniem to polecam kupic za pare groszy mosierzną wkladke ktora w srodku ma gwint, na zewnatrz jest moletowana, rozwiercic zniszcozny gwint pod wkladke(na ciasno) i wprasowac wkladke na "mocnym" Loctite.

    1
  • #4 16 Kwi 2008 08:08
    hubertbaran
    Poziom 16  

    helicoli to nie tylko gwintownik do otworów ale specjalne narzedzie do regeneracji gwintów. w skład wchodzi klej, 2 gwintowniki (jeden na do otworów 2 do gwintowania sprezyny w otworze). Bardzo mocny, pewny i szczelny system regeneracji. Mechanicy motocyklowi uzywaja tylko tego.

    2
  • #5 16 Kwi 2008 08:19
    bokuden
    Poziom 15  

    Witam
    Potrzebne jest do tego jeszcze male narzedzie,aby go wkrecic w gwint,rodzaj wkretaka z widelkami na koncu.
    Ale fakt,jest to bardzo mocne polaczenie.
    Pozdrawiam

    0
  • #6 16 Kwi 2008 10:09
    rogerege
    Poziom 11  

    marcys20 napisał:
    potwierdzam! do naprawy systemem Helicoil potrzebny jest gwintownik ktorego raczej nie kupisz na bazarze ;/
    jesli gwint ktory potrzebujesz zregenerowac nei jest jakims super odpowiedzialnym laczeniem to polecam kupic za pare groszy mosierzną wkladke ktora w srodku ma gwint, na zewnatrz jest moletowana, rozwiercic zniszcozny gwint pod wkladke(na ciasno) i wprasowac wkladke na "mocnym" Loctite.


    myśle też właśnie o czymś takim lub o kołku jakimś rozporowym metalowym tylko nie moge trafić, gdzie znajde taką wkładke ? do czego jest stosowana?dzięki i pozdrawiam

    0
  • #7 17 Kwi 2008 07:12
    marcys20
    Poziom 18  

    u mnie w okolicy takie tulejki dostepne sa w sklepie ze srubami (sukces), niestety dostepne sa tylko w wymiarach "podstawowych" - M6,M8,M10. jakbys potrzebowal jakies nietypowe to chyba tylko tokarz ci zostaje.
    PS.regenerowalem tak 8 z 10 srub mocujacych dekiel zaworowy w yamasze i trzyma do dzis- 4 lata, mimo wielokrotnego odkrecania.

    0
  • #8 26 Kwi 2008 23:26
    przemson11
    Poziom 9  

    Jeśli chcesz zregenerować gwint M-8,to wystarczy zwykły gwintownik M-10×1,25.Kluczyk do wkładki zrób w ten sposób,że natnij kawałek pręta Φ6 od czoła.Wkręć wkładkę na harmetic lub inny specyfik.Pokręcenie kluczykiem w lewo powoduje ułamanie ząbka wkładki.Gotowe.Regenerowałem w ten sposób gwinty:rolka napinacza paska rozrządu opel,panewka tylna i kolektorki wydechu do głowicy F-126,oraz wiele innych.Jeśli chodzi o inne rozmiary gwintu to nie znam średnicy zewnętrznej wkładki,ale zasada jest taka,że skok gwintu musi być ten sam.

    1
  • #9 06 Lip 2013 09:03
    pawel78
    Poziom 14  

    przemson11 napisał:
    Jeśli chcesz zregenerować gwint M-8,to wystarczy zwykły gwintownik M-10×1,25.Kluczyk do wkładki zrób w ten sposób,że natnij kawałek pręta Φ6 od czoła.Wkręć wkładkę na harmetic lub inny specyfik.Pokręcenie kluczykiem w lewo powoduje ułamanie ząbka wkładki.Gotowe.Regenerowałem w ten sposób gwinty:rolka napinacza paska rozrządu opel,panewka tylna i kolektorki wydechu do głowicy F-126,oraz wiele innych.Jeśli chodzi o inne rozmiary gwintu to nie znam średnicy zewnętrznej wkładki,ale zasada jest taka,że skok gwintu musi być ten sam.


    Kolego również chciałem samodzielnie zregenerować gwint M8 pod rolka rozrządu i mam jedno pytanie. Mam spręzynki M8x1,25 (Hard Head). Wpadłem na ten sam pomysł aby zrobić pręt z nacięciem, więc zrobiłem to ze śruby M8 spiłowanej na końcu do średnicy m6 i poprzeczne nacięcie aby ten wąs sprężynki w niego wskoczył. To już mam. teraz zastanawiam się jakie dobrać wiertło i gwintownik? Średnica zewnętrzna tej wkładki spręzynowej to 9mm - poszukać gwintownika M9? Doradź coś bo mi auto juz 2 tydzień stoi z rozebranym rozrządem. Z góry dzięki. Po za tym wymagany jet klej??? Wystarczy taki przeciw odkrecaniu się, czy mocniejszy np poxipol lub super metal?

    0
  • #10 21 Lip 2013 14:30
    pawel78
    Poziom 14  

    Zaniechałem samodzielnego tworzenia zestawu. Kupiłem gotowy zestaw i gwint zregenerowany.

    Nie warto samemu kompletować - teraz tak z doświadczenia mogę powiedzieć

    2