Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zacisk hamulcowy

18 Kwi 2008 01:53 20294 17
  • Poziom 15  
    Jak działa taki zacisk hamulcowy.
    Wyczytałem w książce że jest to zacisk pływający, o co w tym chodzi.
    Klosek od strony zewnętrznej mam bardzo zdarty a od strony tłoczka mało.
    Nie wiem czy wszystko jest dobrze, guma która jest na sworzniu wyciska zacisk na zewnątrz tak samo robi sprężyna do klocków.
    Obydwie połówki zacisku się rozłażą, zamiast ten sworzeń włazić do środka do tulei to z nich wyłazi.

    Czy ta ośka z zawleczką co łączy zacisk z mocowaniem musi ciężko wchodzić, wypolerowałem ją a ona nadal ciężko wchodzi i na otwory w zacisku i na wycięcie z podkładką w kształcie litery U na zacisku co jest tłoczek.
    Myślę że ta ośka powinna lekko wchodzić bo jeden zacisk w stosunku do drugiego powinien się po niej przesuwać, po to chyba jest ten sworzeń.

    Czy tak ma być, myślę że jeżeli będzie tak zaciski rozpierać to ciągle klocek od strony zewnętrznej będzie tarł o tarcze.

    Nie wiem czy dobrze rozumiem ale jeśli by zamiast odpychania od strony tłoczka przez sprężynę i gumę na sworzniu, to by przyciągało to automatycznie poluzowywało by ten klocek po zewnętrznej stronie tarczy a ten od strony tłoczka był by z tłoczkiem lekko wciśnięty i by tłoczek cofneło.
    Więc nie było by blokowania hamulców.
    Może tą sprężynę trzeba odgiąć by w drugą stronę pchała.

    zacisk hamulcowy

    zacisk hamulcowy
  • Poziom 11  
    Z jakiego auto jest ten zacisk. Ta gumka na sworzniu między zaciskiem a wspornikiem powinna wejść dalej na to podtoczenie. Zdarcie klocka mogło być spowodowane albo zatarciem się samego klocka wewnętrznego, albo sworznia zacisku. Wspornik proponuje przesmarować delikatnie smarem grafitowym lub podobnym, zaś sworzeń zwykłym smarem. Sprawdzić dokładnie uszczelnienie sworznia. Przy uszkodzonych gumkach lubi rdzewieć i się zacierać. Pływający to znaczy ze zacisk może się swobodnie poruszać z klockami w zacisku.
  • Poziom 18  
    Wygląda że została założona nowa osłonka prowadzenia zacisku.Wygląda mi na zbyt dużą.(Nie składa się jak powinna,lub jest napęczniała od mycia w rozpuszczalnikach)I dlatego gumka pcha delikatnie zacisk.Sprężyna dociska klocki do uchwytu.Lepiej jej nie wyginaj.Klocki zaczną mocno stukać podczas jazdy.Szybsze zużywanie się jednego klocka jest bardzo częstym zjawiskiem.A czasem różnica wynosi 60%.Myśle że trzeba dobrze przesmarować prowadzenie mocowania i prowadzenie samego klocka.założyć dobre klocki i śmigać.Pozdrawiam Janusz.:arrow:
    Zacisk chodzi po ośce.Więc sama ośka może ciężej wejść w swoje mocowanie.

    PS.O ile budowa klocka pozwala możemy po 30 000 km odwrócić klocki.
  • Poziom 33  
    zacisk chyba z escorta ;)
  • Poziom 15  
    Tak zacisk z escorta.
    Może za dużo smaru dałem do środka co sworzeń wchodzi i dlatego te uszczelki tam nie włażą jak należy, a może zły smar.
    Dałem smar do łożysk gęsty.
    Jeśli dobrze rozumiem to ta oś ma cały czas delikatnie chodzić a uszczelka ma się chować i poddawać bez oporów do samego końca.
    Po co ta podkładka na sworzniu, czy zacisk am być cały czas złożony do końca i ta podkładka ma być wciśnięta pod uszczelkę.
    Myślę że ten sworzeń jest po to że jak się klocki zużywają to zacisk się przesuwa po nim.
  • Poziom 18  
    Jeśli dałeś za dużo smaru robi się pompka.Smaru daje się minimalnie.A zacisk w miarę zużywania się klocka przesuwa się po tulei.Koniecznie wyczyść ten smar.Ta podkładka-to jest takie mocowanie do gumki osłonowej.Żeby połączenie było szczelne.Gumka nie może leżeć na sworzniu.Musi być założona na te podkładki z rowkiem.(mocowania gumki z jednej i drugiej strony sworznia)
    Pozdrawiam Janusz

    Widzę na zdięciu że nie masz założonej prawidłowo gumki.(w tym wieku problemy z zakładaniem gumki?):D
  • Poziom 15  
    Na dodatek ręcznie nie mogę włożyć tej ośki co łączy zacisk, moge ja wbić młotkiem ale wtedy jeden zacisk w stosunku do drugiego nie rusza się.
    Czy muszę tą podkładkę na zacisku w kształcie U rozwiercić bo on trzyma tą oś po której druga strona zacisku się przesówa.
    Gumę jak założe na tą podkładkę na sworzniu to też wypycha i nie wchodzi delikatnie do środka, smar już wywaliłem.
    Czy zacisk poskładany bez klocków na aucie musi się po sworzniu delikatnie przesówać.
    Oczywiście pomijając sprężynę która trzyma obie części.

    zacisk hamulcowy
  • Poziom 18  
    Zacisk musi sie dać ręcznie przesuwać.Bo w przeciwnym razie będzie go blokowało(szybsze zużycie klocków,grzanie się tarczy,piszczenie podczas jazdy)
    Znowu nie musi chodzić za lekko,może być lekki opór.Bez przesady.
    Bolec powinno się wbić młoteczkiem z lekkim oporem.
    Lecz w miejscu mocowania zacisku(twoja podkładka U)musi wchodzić w miarę lekko.(można przesmarować miedzią.)

    Pozdrawiam Janusz.
  • Poziom 15  
    Czyli jeśli będzie za lekko chodził to cały zacisk razem z klockami będzie stukał o tarcze na zakrętach i może dojść że tarcza będzie na zakręcie przychamowywana przez jedną albo drugą stronę.
    Jeśli będzie za ciężko chodził to zacisk jak się przesunie podczas hamowania to już nie odbije od klocka i jedna strona zacisku będzie cały czas napierała na klocek i go zużywała bardziej przy każdym hamowaniu dopuki klocek się nie wytrze.
    Mam nadzieję że dobrze rozumiem.
    Miałem poloneza i tam było trochę lepiej to rozwiązane, jak wszystko było czyste to mechanizm ładnie pracował i nie było problemów z hamulcami.
    Te mocowanie jakoś wydaje mi się że dziwnie pracuje, bo jak będzie za lekko się przesuwać to zacisk będzie stukał klockami o tarcze raz z jednej a raz z drugiej strony.

    Dodano po 2 [godziny] 24 [minuty]:

    Porównywałem inne zaciski i wygląda mi na to że nie może ciężko chodzić jeden zacisk w stosunku do drugiego.
    Ta ośka musi lekko wchodzić w mocowanie U na zacisku.
  • Poziom 33  
    Myślałem że chodzi Ci o gumkę od cylinderka, a Tobie chodzi o tą drugą :) Zdejmij ten plastikowy kapselek co jest z drugiej strony i zejdzie Ci powietrze, dociśnij do końca to Ci gumka sama wskoczy, a jak nie to jej pomożesz :)
  • Poziom 15  
    Witam.
    Nie mam kapstla i robię to wszystko bez kapstla więc nie ma z czego powietrze schodzić.
    Ten kapstel to tylko osłona by brud nie pchał się na sworzeń.
  • Poziom 18  
    Kolego.Bolec w uchwycie U musi chodzić lekko!!(przyłóż sam bolec do U bez wbijania i poruszaj nim).

    Bolec jest mocowany na sztywno na początki i na końcu(tam musi wchodzić ciasno)

    Zacisk nie będzie się sam przesuwał na zakrętach!!(trzyma go dwie sztuki prowadzeń).

    Bicia tarczy same odsuną klocki od niej!!(Jeśli zacisk ani cylinderek nie będzie zablokowany lub zapieczony)

    Nie będzie drżało ponieważ są tłumiki drgań(sprężyna i gumka).
    Klocki są dociskane do uchwytów(prowadzeń klocka)

    Możesz mieć efekty które opisujesz ale przy uszkodzonym łożysku koła.

    Pozdrawiam Janusz.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Załóż tam jakiś korek,żeby bród tam nie wchodził.To ważne.
    Pozdrawiam Janusz.
  • Poziom 15  
    Tego bolca w uchwycie U nie dało się przesówać bez młotka, więc wyciągłem z niego te blaszki i przeczyściłem siedzenie tych blaszek, podgiołem i teraz lekko się przesówa bolec w uchwycie.
    Na tych dwóch bocznych mocowaniach ciasno wchodzi i tak ma być, rozumuem to.
    zacisk hamulcowy
    Tą gumkę tak założyłem ale czasem się ześlizguje.
    zacisk hamulcowy
    To moje wyszyszczone U w którym ośka pięknie chodzi.
    zacisk hamulcowy
    Zacisk z blachą i mocno go wypiera na zewnątrz, działa blacha i gumki na sworzniu.
    zacisk hamulcowy
    Zacisk bez blachy i w miarę spokojniwe chodzi po sworzniu i mocowaniu, ale i tak gumka go wypiera na zewnątrz ale słabiej.
    zacisk hamulcowy
    Ta blacha. Jak jej nie ma to na U się zacisk trzaska, chyba na legro widziałem zacisk z taką blachą ale nie było do góry tego wyjścia co dociska drugie mocowanie by zacisk na U się nie trzaskał.

    Ja myślę że zacisk jak ustawię w jakiejkolwiek pozycji na sworzniu to nie powinien ciągle iść w jedną stronę i to ta gumka i blacha to rpobią.
    Wcześniej jak miałem brud w U i bolca nie dało się włożyć to ten bolec zakleszczał obydwa zaciski i zmniejszał przesów na sworzniu.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Tu film bo może ten zacisk ma się tak rozpierać.
    Załączniki:
  • Poziom 33  
    Bardzo ładny film ;) Jest dobrze.
  • Poziom 15  
    Tak ale to jest bez blachy a jak dam blachę to ciężko ścisnąć.
  • Poziom 33  
    To nie blacha tylko sprężyna. Zwróć uwagę czy na tym sworzniu z drugiej strony powinien być taki koreczek plastikowy, który zazwyczaj spada przy wymianie klocków, bo powietrze go wystrzeliwuje. Jak założysz klocki to dopchnij zacisk tak żeby po zamknięciu sprężyna zamknęła się na jarzmie.
  • Poziom 15  
    WItam.
    No mam nie mały problem bo tego plastykowego koreczka nigdzie nie mogę dokupić.
    Myślałem dorobić z jakieś butelki, ale jeśli jest ważne by był szczelny i robił podciśnienie to auto trochę postoi zanim gdzieś go dopadnę, i to dwie sztuki.
    Ja myślałem że on chroni tylko przed brudem.
    Tak to nie blacha to sprężyna.
    Nie chcę mieszać ale widziałem na alegro zacisk gdzie była taka sprężyna i nie wystawał ten koniec do góry co dociska drugą część zacisku, co prawda stukał by taki zacisk na U ale lżej by chodził po sworzniu.
    Jak dam stre zużyte klocki to jeszcze słabo trze a jak nowe to dociska równo klocek do tarczy.
    Miałem skrzywione tarcze.
  • Poziom 18  
    Gumka czasem zeskakuje,ale pewnie przy pełnym rozwarciu.Z założonymi klockami nie dojdzie nigdy tak daleko.Problemy z gumką mogą być ,bo wydaje mi sie że jest zmieniana i nie posiada tego bocznego rowka który ją trzyma.Ale to nic nie szkodzi.Będzie spełniała swoją rolę.
    Wygląda wszystko dobrze.
    Jeszcze przyjdą dwa klocki które będą trzymać zacisk z prowadzeniem poprzez sprężynę.Może wtedy nie będzie tendencji do przesuwania.

    Jedno jest pewne.Jak wszystko zmontujesz razem,zrobisz jazdę próbną.
    Podnieś koło i pokręć nim.Musi się lekko obracać.Jeśli tak to zostaje tylko zimne piwko.

    Pozdrawiam Janusz

    PS.Fajny film.A korki nie spełniają roli innej niż ochrona przed brudem.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Jeśli korek będzie szczelny a prowadzenie nie wyrobione i smar go uszczelni to po wciśnięciu przytrzyma zacisk.

    Otwieram na prośbę autora. [MS]