logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jaki router Wi-Fi wybrać do sieci LAN z kablówki? Edimax vs Linksys

mucka19 29 Maj 2008 11:58 8639 24
  • #1 5193598
    mucka19
    Poziom 12  
    Ocena: 4
    Witam,
    Jestem laikiem w robieniu sieci, robiłem małe lan party z kolegami ale zawsze wszystko było na kabel. Tym razem mam za zadanie zrobić sieć w której komputer stacionarny i laptop będą dzielić internet z kablówki za pomocą routera ( jeden podłączony przez Wi-Fi drugi na kablu ).
    Potrzebne rzeczy to kabel skrętka, router z Wi-Fi.

I tu zaczynają sie schody. Szukając po wszystkich możliwych forach dyskusyjnych, nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie.
    Jaki router wybrać? Jedni mówią że D-link inni mówią że ten padł im po 2 dniach. Więc zadania są podzielone.
    Coś skłoniło mnie do firmy Edimax i Linksys.
    Więc wybrałem coś mianowicie.
    Linksys: http://sklep.vobis.pl/oferta/sieci/punkty_dostepu/882301_linksys_wrt54gc_router_accesspoint.aspx

Nie szukałem więcej bo nie wiem czy wybrać acces point'a czy router z wi-fi, róznica cenowa jest dość spora. A szukam czegoś taniego powiedzmy 160zł z dobra gwarancją.

Vobis.pl i komputronik.pl

To sklepy które współpracóją z sklepami w moim mieście i towar jest dostepny tam na drugi dzień.

Na koniec pytanie. Czym sie rózni acces point, od routera z wi-fi?
    Cena znacznie sie różni a niektóre routery mają wbudowany acces point'a. Jak to jest.

Proszę pamiętać że jestem laikiem więc prosiłbym o łagodną krytykę jeśli popełniłem jakiś głupi błąd, lub prostą odpowiedź.[/b]
  • Pomocny post
    #2 5193738
    korrus666
    Poziom 40  
    Ocena: 476
    Jeśli chodzi o Routery z AP to ja wychodzę z założenia że nie ma co szaleć z jakimś drogim sprzętem do domu.