Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Automatyczne ssanie w Kadecie 1.7D

GregZ 30 Sty 2004 14:15 2546 5
  • #1 30 Sty 2004 14:15
    GregZ
    Poziom 11  

    Mam problemy z uruchomieniem silnika gdy samochód postoi na mrozie dłużej niż powiedzmy z 5 godzin. Jeślisilnik jest chociaż trochę ciepły, to odpala od jednego kopa, a jeśli nie, to .... Sprawdziłem już wszystko - aku, świece, filtry, kąt przyśpieszenia wtrysku, sprężanie. Podobno zostały jeszcze dwie możliwości: albo coś nie tak z tym ssaniem albo z pompą wtryskową. Czy ktoś może przerabiał temat automatycznego ssania w dieslu? Jak to sprawdzić, jak to działa, itd...? Za wszelką pomoc z góry dzięki.

    0 5
  • #2 30 Sty 2004 15:53
    firdy
    Poziom 21  

    Nie ma automatycznego ssania. Nie ma w dizlu takiego czegoś . Przy zimnym silniku zmieniane są dwa parametry (lub tylko jeden z nich) czyli kąt wtrysku lub dawkowanie. Nie wiem jak w oplu jeżeli w kabinie jest cięgno to po jego wyciągnięciu zmienia się kąt wyprzedzenia wtrysku. Gdy nie ma cięgna to na rurce wodnej zamontowany jest bimetal który za pomocą linki zmienia kąt wtrysku.
    Dość ważną żeczą w dizlu jest spadek napięcia na przewodach doprowadzających prąd do świec. Wiele razy zdażyło mi się iż na świezach było ok 8V i nie dogrzewało ich, i wtedy jak możesz się domyśleć klpa. Połącz na krótko świece na ok 10s i zobacz czy zapali.

    0
  • #3 30 Sty 2004 19:48
    GregZ
    Poziom 11  

    Ja właśnie nie mam żadnego cięgna. I właśnie chodzi mi o to czy w takim razie kiedy silnik jest zimny, to automatycznie przyśpieszany jest wtrysk czy dawka? W jaki spsób jest to zrobione? Jak sprawdzić poprawność działania tego automatu? Silnik jest oplowski, a pompa Boscha.

    0
  • #4 31 Sty 2004 19:47
    JACU626

    Poziom 27  

    Ja w mazdzie mam pompe boscha. jest na niej takie ustrojstwo coś jakby termostak przez który płyn przepływa. Porusza on dzwignie w pompie i zwiękrza obroty jak jest silnik zimny. Ale nie wiem czy kazdy bosz to ma czy japończycy coś takiego dodali.

    0
  • #5 02 Lut 2004 10:56
    GregZ
    Poziom 11  

    Wygląda na to, że w Oplu jest trochę inaczej: w pompie jest dodatkowy elektrozaworek otwierany przez przekaźnik w momencie rozruchu. I jak się okazało właśnie ten przekaźnik u mnie padł. Na razie jestem na etapie poszukiwania tego cuda. Dziękuję wszystkim za pomoc.

    0
  • #6 10 Lut 2004 12:04
    GregZ
    Poziom 11  

    Czy może ktoś z posiadaczy Kadetta 1.7D wie, kiedy ten zawór jest otwarty (pojawia się wtedy na nim 12V). Jakoś nie mogę dojść do tego , jak to działa.

    1