Proszę o pomoc 2 lata temu założyłem instalacje BRC Just junior i mam z nią same problemy.
1) Początkowo gasł przy dojeżdżaniu do świateł, obecnie temat załatwiony
2) Bardzo dużo pali 13l i więcej ( jeżdżenie na gazie z ekonomicznego punktu widzenia staje sie mało opłacalne ). W tych samych warunkach na benzynie pali 9-9,5l
3) Nie ma mocy w całym zakresie obrotów a szczególnie źle "zbiera sie" z niskich obrotów
4) Mniej więcej raz na 2-3 tygodnie jeżdżę do gazownika uiszczając 20-25zł za jakąś drobną regulację ( zmiana jednego ew. 2 parametrów na PC-cie ) i oboje udajemy, że jest lepiej, jednak po jeździe przez te 2 tygodnie nadal są te same problemy.
5) wiesza sie na ok. 1500-1800 obr./min ( cut-off ustawiony na 1600obr./min )
6) po przejściu z gazu na benzynę pali tak bogatą mieszankę , że niemalże czuć niespaloną benzynę i pali ok. 50l benzyny/100km ( dolanie 12l benzyny wystarcza na ok 2 tygodnie rozruchu czyli łączne przejechanie ok 4-5km )
7) Przy próbie jazdy na benzynie po uprzedniej jeździe na gazie skutkuje strasznym spalaniem benzyny brakiem mocy, szarpaniem i niemożnościa wejścia na ok 3000-3500 obr i dopiero przekroczenie 4000-4500 obrotów ciągnie dobrze. Te objawy utrzymują się przez ok. 10 km. potem wszystko wraca do normy i dopóki nie przełączę z powrotem na gaz to jest dobrze . Reset komputera przez zdjęcie klemów z akumulatora lub wyjęcie bezpiecznika od komputera benzynowego usuwa dolegliwości do czasu włączenia gazu ( reset komputera benzynowego niemożliwy do zastosowania ( były próby ), gdyż po dłuższym odłączeniu zasilania od komputera benzynowego powodowały całkowitą niemożność pracy na benzynie - na zimno zapalał i gasł natychmiast do czasu złapania temp. ok 30-40st.C Co ciekawe odłączenie akumulatora nawet na 2 doby nie powodowało takich objawów jak krótkotrwałe odłączenie zasilania bezpośrednio przed komputerem benzynowym. Dłuższe ok. 15min. odłączenie bezpiecznika daje podobne efekty jak odcięcie zasilania bezpośrednio przed komputerem. Krótkotrwałe wyjecie bezpiecznika nie powoduje takich objawów.
8) Próby regulacji parownika ( BRC Tecno ) przynoszą tylko wzrost spalania gazu bez poprawy parametrów jezdnych.
9) Czy tak powinno być, że diody( na komputerze gazowym ) sygnalizujące skład mieszanki na wolnych obrotach zmieniają sie co ok 5-6 sek ( na benzynie co 1-2 sek. )?
10 ) Po dodaniu gazu w trakcie zasilania gazem długo ( ok 5-10 sek.) świeci się zielona dioda sygnalizująca uboga mieszankę zanim przejdzie w stan mieszanki bogatej ( na benzynie proces odbywa sie niemal natychmiastowo )
11) Na ile obrotów ( od pełnego zamknięcia ) powinna być odkręcona śruba regulacji czułości parownika ( imbus ) ( obecnie jest to ok. 8 obr.)?
12) dojść do porozumienia tak z Panem gazownikiem, jak i instalacją gazową postanowiłem zdobyć interfejs do Just Junior i soft do Juniora i samemu potrenować ustawienia. Nie moge namówić gazownika do jazdy próbnej wraz z podłączonym laptopem i kontrolę korekcję parametrów w trakcie normalnej jazdy, a nie w warunkach statycznych w warsztacie ( warsztat posiada taką możliwość ).
Niestety nie pamiętam aktualnych ustawień komputera. Podam niektóre:
emulacja sondy lambda 40%
Cut-Off 1600obr/min. 75%
TPS na wejście 34 kroki
Próg dla mieszanki ubogiej 75
dla bogatej 145
Pompowanie- kroki: 1500-8, 2500-5, 3500-5
Czy mógłbym prosić o podanie przeciętnych ustawień dla tego komputerka abym miał jakiś punkt odniesienia co właściwie zostało zmienione i czy we właściwym kierunku? Czy jest jakiś manual, instrukcja, algorytm regulacji tego ustrojstwa?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Zmęczony i zdesperowany Łukasz 2
P.S. Uprzednio też miałem Lanosa jednak z silnikiem 1,5 16V, a nie 1,6 16V z instalacją Elpigaz Leonardo i nie wiedziałem co to są problemy regulacyjne, a spalanie było na poziomie 9,5-10l na tej samej trasie co obecnie i przy takim samym stylu jazdy. Jednak inne, powody spowodowały , że wybrałem polecaną przez gazowników BRC i bardzo żałuję.
1) Początkowo gasł przy dojeżdżaniu do świateł, obecnie temat załatwiony
2) Bardzo dużo pali 13l i więcej ( jeżdżenie na gazie z ekonomicznego punktu widzenia staje sie mało opłacalne ). W tych samych warunkach na benzynie pali 9-9,5l
3) Nie ma mocy w całym zakresie obrotów a szczególnie źle "zbiera sie" z niskich obrotów
4) Mniej więcej raz na 2-3 tygodnie jeżdżę do gazownika uiszczając 20-25zł za jakąś drobną regulację ( zmiana jednego ew. 2 parametrów na PC-cie ) i oboje udajemy, że jest lepiej, jednak po jeździe przez te 2 tygodnie nadal są te same problemy.
5) wiesza sie na ok. 1500-1800 obr./min ( cut-off ustawiony na 1600obr./min )
6) po przejściu z gazu na benzynę pali tak bogatą mieszankę , że niemalże czuć niespaloną benzynę i pali ok. 50l benzyny/100km ( dolanie 12l benzyny wystarcza na ok 2 tygodnie rozruchu czyli łączne przejechanie ok 4-5km )
7) Przy próbie jazdy na benzynie po uprzedniej jeździe na gazie skutkuje strasznym spalaniem benzyny brakiem mocy, szarpaniem i niemożnościa wejścia na ok 3000-3500 obr i dopiero przekroczenie 4000-4500 obrotów ciągnie dobrze. Te objawy utrzymują się przez ok. 10 km. potem wszystko wraca do normy i dopóki nie przełączę z powrotem na gaz to jest dobrze . Reset komputera przez zdjęcie klemów z akumulatora lub wyjęcie bezpiecznika od komputera benzynowego usuwa dolegliwości do czasu włączenia gazu ( reset komputera benzynowego niemożliwy do zastosowania ( były próby ), gdyż po dłuższym odłączeniu zasilania od komputera benzynowego powodowały całkowitą niemożność pracy na benzynie - na zimno zapalał i gasł natychmiast do czasu złapania temp. ok 30-40st.C Co ciekawe odłączenie akumulatora nawet na 2 doby nie powodowało takich objawów jak krótkotrwałe odłączenie zasilania bezpośrednio przed komputerem benzynowym. Dłuższe ok. 15min. odłączenie bezpiecznika daje podobne efekty jak odcięcie zasilania bezpośrednio przed komputerem. Krótkotrwałe wyjecie bezpiecznika nie powoduje takich objawów.
8) Próby regulacji parownika ( BRC Tecno ) przynoszą tylko wzrost spalania gazu bez poprawy parametrów jezdnych.
9) Czy tak powinno być, że diody( na komputerze gazowym ) sygnalizujące skład mieszanki na wolnych obrotach zmieniają sie co ok 5-6 sek ( na benzynie co 1-2 sek. )?
10 ) Po dodaniu gazu w trakcie zasilania gazem długo ( ok 5-10 sek.) świeci się zielona dioda sygnalizująca uboga mieszankę zanim przejdzie w stan mieszanki bogatej ( na benzynie proces odbywa sie niemal natychmiastowo )
11) Na ile obrotów ( od pełnego zamknięcia ) powinna być odkręcona śruba regulacji czułości parownika ( imbus ) ( obecnie jest to ok. 8 obr.)?
12) dojść do porozumienia tak z Panem gazownikiem, jak i instalacją gazową postanowiłem zdobyć interfejs do Just Junior i soft do Juniora i samemu potrenować ustawienia. Nie moge namówić gazownika do jazdy próbnej wraz z podłączonym laptopem i kontrolę korekcję parametrów w trakcie normalnej jazdy, a nie w warunkach statycznych w warsztacie ( warsztat posiada taką możliwość ).
Niestety nie pamiętam aktualnych ustawień komputera. Podam niektóre:
emulacja sondy lambda 40%
Cut-Off 1600obr/min. 75%
TPS na wejście 34 kroki
Próg dla mieszanki ubogiej 75
dla bogatej 145
Pompowanie- kroki: 1500-8, 2500-5, 3500-5
Czy mógłbym prosić o podanie przeciętnych ustawień dla tego komputerka abym miał jakiś punkt odniesienia co właściwie zostało zmienione i czy we właściwym kierunku? Czy jest jakiś manual, instrukcja, algorytm regulacji tego ustrojstwa?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Zmęczony i zdesperowany Łukasz 2
P.S. Uprzednio też miałem Lanosa jednak z silnikiem 1,5 16V, a nie 1,6 16V z instalacją Elpigaz Leonardo i nie wiedziałem co to są problemy regulacyjne, a spalanie było na poziomie 9,5-10l na tej samej trasie co obecnie i przy takim samym stylu jazdy. Jednak inne, powody spowodowały , że wybrałem polecaną przez gazowników BRC i bardzo żałuję.