Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BRC JUST JUNIOR lanos 1,6 16V - regulacje

Łukasz 2 11 Cze 2008 23:53 7948 6
  • #1 11 Cze 2008 23:53
    Łukasz 2
    Poziom 10  

    Proszę o pomoc 2 lata temu założyłem instalacje BRC Just junior i mam z nią same problemy.
    1) Początkowo gasł przy dojeżdżaniu do świateł, obecnie temat załatwiony

    2) Bardzo dużo pali 13l i więcej ( jeżdżenie na gazie z ekonomicznego punktu widzenia staje sie mało opłacalne ). W tych samych warunkach na benzynie pali 9-9,5l

    3) Nie ma mocy w całym zakresie obrotów a szczególnie źle "zbiera sie" z niskich obrotów

    4) Mniej więcej raz na 2-3 tygodnie jeżdżę do gazownika uiszczając 20-25zł za jakąś drobną regulację ( zmiana jednego ew. 2 parametrów na PC-cie ) i oboje udajemy, że jest lepiej, jednak po jeździe przez te 2 tygodnie nadal są te same problemy.

    5) wiesza sie na ok. 1500-1800 obr./min ( cut-off ustawiony na 1600obr./min )

    6) po przejściu z gazu na benzynę pali tak bogatą mieszankę , że niemalże czuć niespaloną benzynę i pali ok. 50l benzyny/100km ( dolanie 12l benzyny wystarcza na ok 2 tygodnie rozruchu czyli łączne przejechanie ok 4-5km )

    7) Przy próbie jazdy na benzynie po uprzedniej jeździe na gazie skutkuje strasznym spalaniem benzyny brakiem mocy, szarpaniem i niemożnościa wejścia na ok 3000-3500 obr i dopiero przekroczenie 4000-4500 obrotów ciągnie dobrze. Te objawy utrzymują się przez ok. 10 km. potem wszystko wraca do normy i dopóki nie przełączę z powrotem na gaz to jest dobrze . Reset komputera przez zdjęcie klemów z akumulatora lub wyjęcie bezpiecznika od komputera benzynowego usuwa dolegliwości do czasu włączenia gazu ( reset komputera benzynowego niemożliwy do zastosowania ( były próby ), gdyż po dłuższym odłączeniu zasilania od komputera benzynowego powodowały całkowitą niemożność pracy na benzynie - na zimno zapalał i gasł natychmiast do czasu złapania temp. ok 30-40st.C Co ciekawe odłączenie akumulatora nawet na 2 doby nie powodowało takich objawów jak krótkotrwałe odłączenie zasilania bezpośrednio przed komputerem benzynowym. Dłuższe ok. 15min. odłączenie bezpiecznika daje podobne efekty jak odcięcie zasilania bezpośrednio przed komputerem. Krótkotrwałe wyjecie bezpiecznika nie powoduje takich objawów.

    8) Próby regulacji parownika ( BRC Tecno ) przynoszą tylko wzrost spalania gazu bez poprawy parametrów jezdnych.

    9) Czy tak powinno być, że diody( na komputerze gazowym ) sygnalizujące skład mieszanki na wolnych obrotach zmieniają sie co ok 5-6 sek ( na benzynie co 1-2 sek. )?

    10 ) Po dodaniu gazu w trakcie zasilania gazem długo ( ok 5-10 sek.) świeci się zielona dioda sygnalizująca uboga mieszankę zanim przejdzie w stan mieszanki bogatej ( na benzynie proces odbywa sie niemal natychmiastowo )

    11) Na ile obrotów ( od pełnego zamknięcia ) powinna być odkręcona śruba regulacji czułości parownika ( imbus ) ( obecnie jest to ok. 8 obr.)?

    12) dojść do porozumienia tak z Panem gazownikiem, jak i instalacją gazową postanowiłem zdobyć interfejs do Just Junior i soft do Juniora i samemu potrenować ustawienia. Nie moge namówić gazownika do jazdy próbnej wraz z podłączonym laptopem i kontrolę korekcję parametrów w trakcie normalnej jazdy, a nie w warunkach statycznych w warsztacie ( warsztat posiada taką możliwość ).

    Niestety nie pamiętam aktualnych ustawień komputera. Podam niektóre:

    emulacja sondy lambda 40%
    Cut-Off 1600obr/min. 75%
    TPS na wejście 34 kroki
    Próg dla mieszanki ubogiej 75
    dla bogatej 145
    Pompowanie- kroki: 1500-8, 2500-5, 3500-5

    Czy mógłbym prosić o podanie przeciętnych ustawień dla tego komputerka abym miał jakiś punkt odniesienia co właściwie zostało zmienione i czy we właściwym kierunku? Czy jest jakiś manual, instrukcja, algorytm regulacji tego ustrojstwa?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    Zmęczony i zdesperowany Łukasz 2

    P.S. Uprzednio też miałem Lanosa jednak z silnikiem 1,5 16V, a nie 1,6 16V z instalacją Elpigaz Leonardo i nie wiedziałem co to są problemy regulacyjne, a spalanie było na poziomie 9,5-10l na tej samej trasie co obecnie i przy takim samym stylu jazdy. Jednak inne, powody spowodowały , że wybrałem polecaną przez gazowników BRC i bardzo żałuję.

    0 6
  • #3 13 Cze 2008 00:34
    Łukasz 2
    Poziom 10  

    Wielkie dzięki! :please: :please:
    Swoją drogą to czemu tak sie dzieje , że w 3-miescie i okolicach wszyscy gazownicy są kompletnie niekompetentni. Ten do którego jeździłem ostatnio i tak dumał nad tymi ustawieniami z których nic nie wynikało był polecany przez Czakram jako najlepszy i najbardziej kompetentny 8-O 8-O 8-O na terenie 3-Miasta i okolic :shocked!: :shocked!: :shocked!: Czemu je muszę sie tym zająć osobiście, chociaż to zupełnie nie moja profesja, a ludzie , którzy tym zajmują się podobno profesjonalnie, biorą za to kasę i po zamontowaniu mają wszystko w du... .
    Pozdrawiam Łukasz 2

    Dodano po 46 [minuty]:

    Po lekturze tekstu nasuwają mi sie pewne pytania:
    1) jaki jest układ zworki wpinanej w gniazdo PC-ta do programowania?

    2) Gazownik regulował wszystko z PC-ta z programu i powiedział, że zworką to można programować tylko bazę, a jak nie chodzi to trzeba "wejść głebiej" z PC-ta

    3) Proszę o wyjaśnienie "masa" -stała emulacja i "obwód otwarty" i co daje takie, czy inne ustawienie.

    4) Gazownik emulację ustawiał PC-tem, a nie trymerem.

    5) Jaki tryb emulacji powinien być w w/w Lanosie ( 10% -bardzo słaby pali bardzo dużo brak komfortu z jazdy - jakby była połowa silnika, strzały w kolektor ssący 10-40% z każdym zwiększaniem poziomu emulacji poprawa osiągów spalanie nieco mniejsze, ale nadal duże. Zakres 40-50% problemy z uruchamianiem na zimno na benzynie i problemy z jazdą na benzynie. Nie próbowałem emulacji z zakresu 50-100%, a z tego co widzę to "negatyw" emulacji 10-50%

    6) Obecnie zakupiłem Kabel do PC-ta i bedę miał progam do PC-ta czy ktoś zajmuje sie programowaniem JUNIORA z PC-ta.

    7) Programowany był zworką 3x zaraz na początku u gazownika co instalował gaz, ale to nie przynosiło spodziewanych efektów - być może źle regulował parownik, ale na pewno nie zdejmował obudowy centralki, ani nie kręcił trymerkiem. Jakieś efekty pojawiły sie dopiero po pojechaniu do rekomendowanego gazownika i on usunął problem gaśnięcia silnika bez wiercenia dziury w obudowie filtra powietrza, pozostało bez zmian.

    8. W instrukcji jest napisane: " diody migają w kolejności jedna po drugiej falami" U mnie miga tylko na zmianę czerwona i zielona bez udziału żółtej, środkowej, czyżby źle uregulowany parownik? ( w instrukcji opisano, że należy regulować wolne obroty czułością reduktora tzn. rozumiem śrubą na klucz imbusowy a co w takim razie ze śrubą wolnych obrotów - - śruba z ryflowanym łbem ( gazownik z PC-tem twierdził , że najlepiej jak ona jest mocno przymknięta bo "BRC tak lubi", ale potem nieco zmiękł i jest wykręcona tak, że kołnierz śruby jest oddalony od reduktora na ok 2mm).

    9) Jakie są Wasze doświadczenia z instalacjami BRC JUST JUNIOR i Lanosami 1,6 16V

    Za wszystkie rady z góry dziekuję i pozostanę dozgonnie wdzięczny

    Pozdrawiam Łukasz 2

    0
  • #4 13 Cze 2008 05:44
    vvaldek
    Poziom 28  

    mozna programowac zworka ale programowanie z PC jest latwiejsze bo na ekranie widzisz co masz w danej chwili zrobic . centralka najpierw zczytuje sygnaly .emulacje takze / jak silnik pracuje na benzynie i takie paramerty zapisuje przy pracy na gazie . ja nigdy nie poprawiam tego co sie samo zaprogramuje . i musisz sie przyzwyczaic ze ten silnik lubi czasem kichnac. sroba imbusowa regoloje czulosc mebramy a ryflowana stala dawke gazu dla wolnych obrotow . niema regoly czy ma byc wykrecona czy mniej czy wiecej . zalezy to od tego jak silnik pracuje jesli na zmiane miga zielona i czerwonna to znaczy ze centralka widzi sygnal sondy i .na gazie to mroganie zachodzi wolniej niz na benzynie jesli na gazie swieci caly czas zielona to nalezy czulosc reduktora zwiekrzyc poprzez wykrecenie nieco sroby imbusowej . a jesli swieci czerwona to srobe wkrecic prawidlowe ustawienie jest gdy na obrotach okolo 3000 rpm na przemian swieci zielona i czerwona pomaranczowa jest po srodku niekiedy mozna jej nie zauwazyc gdy szybko sie zmienia . na wolnych obrotach lepiej ze wzgledu na lepsza prace ustawiac mieszanke bogatszą w parametrach jest podglad krokow otwarcia silnika krokowego pozycja wyjsciowa najlepiej gdy jest miedzy 85 do 100 a to zalezy od srednicy mixera

    0
  • #5 13 Cze 2008 17:26
    Łukasz 2
    Poziom 10  

    Wszystko fajnie, ale jak wejść z kabla PC w tryb samouczenia się, aby zresetować dotychczasowe ustawienia, bo inaczej mogę tylko manewrować po róznych parametrach, ale nie wiem jakie zaproponowałby komputer po ponowym autodostosowaniu.

    A tak OT to jak zrobic zrzut ekranowy, aby pokazać planszę z aktualnymi ustawieniami?

    Pozdrawiam Łukasz 2

    0
  • #6 13 Cze 2008 17:35
    veganfamily
    Poziom 9  

    print screenem + wkleić do painta :)

    prntsc obok scroll lock

    0
  • #7 13 Cze 2008 21:52
    Łukasz 2
    Poziom 10  

    Dzięki :please:

    0