Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II 1.5 dci - injection fault

18 Cze 2008 18:53 48241 8
  • Poziom 1  
    Witam

    Mam problem ze swoim autkiem (Renault Megane II 1.5 dci 2005 r.), mianowicie. Jadąc po trasie w pewnym momencie dostałem komunikat na komputerze injection faul (błąd wtryskiwaczy). Nie zauważyłem aby auto dymiło i nie straciło na mocy.Zaraz na drugi dzień odesłałem autko do serwisu na podłączenie do komputera i sprawdzenie wszystkiego. Dowiedziałem sie od gości z serwisu że wszystko jest ok poza przewodem do klimatyzacji który był nieszczelny i przez to była klimatyzacja rozszczelniona i dlatego wskazywał komputer błąd. Jakoś mi się nie chciało w to wierzy no ale oki. Tyle tylko że po naprawieniu tej usterki znowu ostatnio zaświecił mi sie ten sam komunikat.

    Bardzo proszę o podpowiedz co mam dalej zrobić. Będę bardzo wdzięczny.

    PS. Co myślicie na temat preparatów do czyszczenia wtryskiwaczy diesla STP?? Zastanawiam się czy nie użyć

    Czekam na info i pozdrawiam
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 22  
    hubert_jow napisał:
    injection faul (błąd wtryskiwaczy).


    Usterka układu wtryskowego panie ynteligent. Pod tym pojęciem się mieści wsio, co ma styczność ze sterownikiem silnika.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 17  
    jest to usterka chwilowa i jednostkowa jeśli nie została zapisana jako błąd, nie świadczy o uszkodzeniu.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Moderator Samochody
    Nie robić nic, jeżeli silnik pracuje poprawnie. Taka usterka mogła być błędnie zapisana z kilku przyczyn i nie należy się nią przejmować, jeżeli się nie powtarza.
  • Poziom 9  
    Mam ten sam problem, zapala się często ten komunikat przy dodawaniu gazu podczas jazdy i gaśnie a nie zauważyłem różnicy w pracy silnika jeżeli kolega naprawił tą usterkę proszę o pomoc na r.macia(malpa)interia.pl
  • Poziom 10  
    Witam.
    Procedura standard i typowa usterka w 1.5 DCI.

    Zapalająca się lampka gaśnięcie silnika lub spadek mocy.
    95 % usterek tak objawiających się to uszkodzenia wtryskiwaczy. ( brak utrzymywania zadanego ciśnienia.
    Aby wyeliminować tą usterkę należy sprawdzić wtryskiwacze na "przelew"
    Próba przelewowa:

    Zdjąć przewody gumowe z mocowania przelewu na wtryskiwaczach i zaślepić je.
    W miejsce przelewów podłączyć menzurki pomiarowe ( można również podłączyć igielitowe wężyki równej długości ok 50cm i na ich końcach zamocować plastikowe strzykawki o pojemności ok 100ml.
    Następny krok to uruchomienie silnika. Bieg jałowy ( wolne obroty) pomiar min 1 min. wartość przelewu nie może byc większa niż 30ml. Róznica między wtryskiwaczami nie większa niż 30%.
    Jeśli któryś wtryskiwacz przelewa więcej należy go wymienić na nowy lub naprawić.

    Pozdrawiam.

    diesel service www.xxxx.pl

    Moderowany przez Mirek Z.:

    Ostrzeżenie za nagminne zamieszczanie reklam w swoich postach - p.2 regulaminu.

  • Poziom 1  
    Miałem podobnie, tyle, że jeszcze odpaliła pomarańczowa kontrolka service. Po podłączeniu pod kompa w ASO Renault (koszt 160 PLN) wykazało-usterka 4-ego wtryskiwacza (standard w 1.5). Zakodowali (usługa w cenie podłączenia) i do dzisiaj mam spokój (35000km). Moja rada - jeżeli podpinasz się pod kompa, to tylko w ASO Renault, mają najaktualniejsze oprogramowanie, gdzie indziej nic nie wskaże, a jak wskaże to się nie połapiesz w ilości komunikatów. Powodzenia.
  • Poziom 9  
    witam,
    czy zdarzyło sie Wam ,ze po delikatnym chiptuningu -/+ok 18-20 koni wiecej wywalało taki błąd po kilku kilometrach od momentu wgrania moda i wyjechaniu na jazde próbna? jesli tak to jak rozwiazaliscie problem ?
  • Poziom 1  
    Post jest stary ale temat ciekawy, u mnie przy pojawieniu się tego komunikatu przestał także działać tempomat :) moc ok, itd. Przyczyna był uszkodzony czujnik świateł stop :)