Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka spawarka dla początkującego?

19 Cze 2008 10:06 8682 7
  • Poziom 14  
    Witam.
    Ostatnio zmuszony jestem do kupienia spawarki, jednak nie znam się w temacie i prosiłbym o doradzenie jaką kupić.
    Zależy mi żeby była w miarę niezawodna (nie padła po 1-2 latach).
    Cena ~300zł
    Z góry dziękuję.

[Przenoszę z "Początkujący Nauka". Mariusz Ch.]
  • Użytkownik obserwowany
    Co zamierzasz spawać ?
  • Poziom 14  
    Domowe robótki, jakieś stelaże, przyspawanie kawałka do czegoś itd.
    Będzie używana pewnie zaledwie kilka razy w miesiącu.
  • Użytkownik obserwowany
    A masz jakieś widzi mi się czy to ma być migomat za tą kasę raczej używany czy transformatorowa malutka nieco lepsza niż za stówkę z biedronki .No nie bardzo dalej wiadomo co będzie spawane ,jak ma być to nowe to raczej na elektrodę tylko do warsztatowych spraw raczej wystarcza z tego co widzę po posiadaczach takich spawarek u sąsiadów garażowych .W potrzebie korzystam z takiego sprzętu i nie ma na co narzekać tyle że faktycznie spawy to po 3 , 4 cm .Da się oczywiście położyć dluższy ale jednak gdy się kończy elektroda to sprzęt jest już gorący więc do dłuższego spawania nie polecam .
  • Poziom 14  
    No 3-4cm na elektrodę to trochę uciążliwe.
    Jak dla mnie - tak jak mówiłem, nie mam wymagań czy to ma być to - czy to. Ja nie mam doświadczenia więc nie wiem jak która spawarka będzie się sprawować - jeśli bardziej opłaca się kupić używany migomat to pewnie tak zrobię, a jeśli lepiej nówkę transformatorówkę to ją kupię.
    Jeszcze jak się sprawa przedstawia z wytrzymałością spawarek, czy jest sens kupować używaną?
    Pozdrawiam.
  • Poziom 28  
    tylko ze do migomatu to jeszcze butla z gazem potrzebna no i drut. Elektrodowa spawarka jest bardziej poreczna i mniejsze problemy z eksploatacja - kupujesz elektrody i to wszystko.