Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Accord 97r - dławienie/szarpanie przy stałej prędkości

raduch81 25 Cze 2008 14:27 18194 17
  • #1 25 Cze 2008 14:27
    raduch81
    Poziom 9  

    Witam,

    od dłuższego czasu nie mogę znaleźć przyczyny dlaczego podczas jazdy ze stałą prędkością i delikatnym przyspieszaniu szczególnie pomiędzy 2- 3-tyś obrotów autem delikatnie szarpie (przerywa, dławi się). Na wyższych obrotach i przy wyższych pedkościach nie jest to już odczuwalne. Silnik to 1,8 iS, F18A3. Założoną mam instalację gazową. Na gazie jest to bardziej odczuwalne. Nie ma znaczenia czy auto jest zimnie czy gorące, czasami jest to bardziej odczuwalne czasami mniej. Kontrolka Check Engine nie zapala się, po zwarciu łącza samodiagnostyki komuter nie pokazuje żadnych błędów (nie wykrywa).
    Rozrząd wymieniony, zawory wyregulowane. Kable WN, kopułka, palec rozdzielacza, cewka i świece wymienione. Wyczyszczona przepustnica, reset komuptera też był nie raz robiony i nadal to samo. :cry:

    Prośba o cenne wskazówki co może być przyczyną takiego zachowania auta.

    Z góry serdecznie dzięki za pomoc
    Pozdrawiam!

    0 17
  • #2 28 Cze 2008 13:52
    dgolf
    Poziom 15  

    Nie wiem czy nie dostanę po uszach od ADMINA ale czy pytałeś się chłopaków na forum HONDY? Może ktoś miał podobne objawy. Tak od siebie dodam, że musiałbyś sprawdzić wszystkie czujniki, przewody podciśnieniowe itp. Odłącz także sondę lambda i zobacz w trybie awaryjnym co się będzie działo.

    0
  • #3 02 Lip 2008 13:21
    raduch81
    Poziom 9  

    ok, spróbuję posprawdzać i popytam bardziej wtajemniczonych

    0
  • #4 02 Lip 2008 18:18
    Dee Jay Gucio
    Poziom 20  

    Masz katalizator? Jeżeli tak to sprawdź go.

    0
  • #5 08 Lip 2008 18:03
    wiktor444
    Poziom 2  

    zapłon --traci iskre sprawdz to tylko dokładnie bo cos przeoczyłes

    0
  • #6 09 Lip 2008 08:27
    raduch81
    Poziom 9  

    Z zapłonem raczej wszystko ok. Cewkę pomierzyłem i parametry ma w normie, kopułka i palec rozdzielacza, przewody wymieniłem wcześniej. Ostatnio założyłem kolejny komplet nowych świec, tym razem kupiłem Denso Iridium Power odpowiednie do tego silnika. Auto już mniej szarpie delikatnie przy stałej prędkości, ale za to ma nadal pojedyńcze jakby dławienia.
    Czy to możliwe, że trochę przytkany katalizator może powodować takie dławienie, jednocześnie spełniając normy spalin (badanie miałem w marcu i było ok) :?: Dodam, że na wolnych obrotach silnik równo pracuje ale trochę drży.

    0
  • #7 09 Lip 2008 22:34
    qwert_daro
    Poziom 13  

    Sprawdz cisnienie sprezania silnika!

    1
  • #8 13 Lip 2008 00:26
    apcgassystem
    Poziom 15  

    A luzy zaworowe sprawdzone??? Klucz 10, śrubokręt płaski i szczelinomierz. Samo się nie zrobi, a Honda zaleca w tych autach sprawdzanie luzów zaworowych co 2 (!!!) lata.
    Wolnymi obrotami raczej bym się nie przejmował. Ten typ tak ma, zwłaszcza jak silnik jest porządnie rozgrzany i na postoju włączy się wentylator chłodnicy.
    Pozdr.

    0
  • #9 11 Sie 2008 14:22
    raduch81
    Poziom 9  

    Zawory wyregulowane przy wymianie rozrządu. Przejechałem dopiero około 2 tyś. od regulacji. Przed regulacją było identycznie.

    0
  • #10 13 Lut 2009 23:47
    witekdwa
    Poziom 1  

    Mam dokładnie ten sam problem z identycznym modelem silnika. Zauważyłem to już w dniu założenia gazu ( sekwencja) . Być moze na samej benzynie tez było to odczuwalne ale trudno mi stwierdzić bo założyłem gaz dwa dni po kupnie ...w każdym razie teraz wiem na pewno że na benzynie również sie to dzieje tyle że szrpanie jest mniej wyczuwalne. Nie pomogła zmiana świec ani regulacja gazu. Z tego cio tu i nie tylko tu wyczytałem nie jest to łatwe do zdiagnozowania więc szarpnę się sie na ASO i przekaze wszytko co uda mi sie ustalić chociaż mam nadzieję ze bedzie to trafna recepta na rozwiązanie problemu. Jedno jest pewne .... ta usterka odbiera wszelką przyjemnośc z jazdy i ogólnie jest strasznie uciążliwa. zauwazyłem, że przy ostrej jeździe w górach po uprzednim pokonaniu 400 km szarpanie zdecydowanie sie nasiliło. ( jazda na długie wzniesienie ).

    0
  • #11 03 Sie 2009 10:51
    raduch81
    Poziom 9  

    witekdwa napisał:
    Mam dokładnie ten sam problem z identycznym modelem silnika. Zauważyłem to już w dniu założenia gazu ( sekwencja) . Być moze na samej benzynie tez było to odczuwalne ale trudno mi stwierdzić bo założyłem gaz dwa dni po kupnie ...w każdym razie teraz wiem na pewno że na benzynie również sie to dzieje tyle że szrpanie jest mniej wyczuwalne. Nie pomogła zmiana świec ani regulacja gazu. Z tego cio tu i nie tylko tu wyczytałem nie jest to łatwe do zdiagnozowania więc szarpnę się sie na ASO i przekaze wszytko co uda mi sie ustalić chociaż mam nadzieję ze bedzie to trafna recepta na rozwiązanie problemu. Jedno jest pewne .... ta usterka odbiera wszelką przyjemnośc z jazdy i ogólnie jest strasznie uciążliwa. zauwazyłem, że przy ostrej jeździe w górach po uprzednim pokonaniu 400 km szarpanie zdecydowanie sie nasiliło. ( jazda na długie wzniesienie ).



    Cześć,

    sporo czasu minęło od lutego i dlatego mam pytanie czy udało Ci się ustalić co powoduje takie zachowanie auta.

    Pozdrawiam

    0
  • #12 22 Wrz 2009 11:29
    Teg
    Poziom 15  

    Wita, jak wyżej ponawiam pytanie - czy udało się Wam coś więcej w tym temacie ustalić?

    0
  • #13 31 Paź 2009 17:19
    Stepapsx
    Poziom 1  

    Witam,
    Mam identyczny problem w mojej hondzie silnik F18. Wymieniłem kable wysokiego napięcia i świece niestety nic to nie pomogło. Teraz myślałem o wymianie aparatu zapłonowego, gdy ostatnio przypadkiem natrafiłem na ciekawe artykuły (po angielsku):
    Czyszczenie EGR strona
    a także pdf
    Czyszczenie EGR pdf
    W pliku pdf można przeczytać, że jeśli samochód dławi się podczas przyspieszania może być to spowodowane problemami z działaniem układu EGR (recyrkulacja spalin). Zawór EGR zaczyna działać dopiero przy rozgrzanym silniku i przy obrotach powyżej 1800RPM. W moim przypadku właśnie wtedy samochód zaczyna się "dławić". Według artykułów wystarczy wyczyścić porty EGR i problem powinien zniknąć. Niestety sam na razie nie mogę sprawdzić tego rozwiązania ponieważ jestem poza domem i nie mam warunków do naprawy samochodu ale może komuś uda się dzięki temu pozbyć tego jakże irytującego problemu. Pozdrawiam:)

    0
  • #14 31 Paź 2009 21:03
    Teg
    Poziom 15  

    Ale szarpie Ci przy przyspieszaniu, czy przy stałej prędkości?

    U mnie na szarpanie pomaga... odpięcie sondy lambda......

    0
  • #15 31 Paź 2009 22:33
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 26 Maj 2011 15:18
    kris2982
    Poziom 9  

    Witam koledzy.mam nadzieje ze ktos mi pomoze lub wspolnymi silami rozwiązemy nasz wspolny problem z HANKAMI.Otóz mam problem taki jak opisał kolega ktory rozpoczął ten temat,czyli szarpanie przy dodawaniu gazu miedzy 2-3tys obrotów jest to civic 1,4is silnik d14a4 .98r sprawdzałem juz cewke ktorą niestety jak probowałem ją dostac to nigdzie nie ma :( ale cewka okazała sie w porządku,rezystancja sie zgadza.na paliwie chodzi elegancko jezdziłem przez rok i dopiero w tym roku załozyłem gaz,najczesciej sie to dzieje jak silnik konkretnie dostatnie temperatury,czyli nie zaraz jak osiagnie optymalną temp,tylko jak pojezdze i sie nagrzeje pod maską,nie mowie teraz o jakims katowaniu tylko normalnej jezdzie.kopułka i palec wymienione jeszcze jak jezdziłem na paliwie bo juz przerywało,wiec nawet nie rok jezdze na nowej kopułce i palcu,przewody podstawa wymienione Bosch 10tys przejechane na nich zanim załozony był gaz,ale dla sprawdzenia wziałem nowe Beru ze sklepu i sprawdziłem bo miałem taką mozliwosc i na tych przewodach rowniez to samo,sonda lambda ok filtr wymieniony swiece były NGK takie jak do tego silnika ale zostały wymienione na bosch z mniejszą przerwą na elektrodzie 0,6 , ngk miały 1,1 - tal polecił gazownik,mało tego wtryski gazu wymienione na nowe były magic jet teraz valteki 30 komputer od gazu był rowniez podmieniany,znajomy gazownik dlatego miałem takie mozliwosci,mapy ustawiał jak tylko mogł i nadal to samo.przed załozeniem gazu nie sprawdzałem czy mam jakies błedy w kompie,zrobiłem samodiagnostyke niedawno i pojawiły sie kody wygenerowane przez kontrolke ABS , kod (54,61) podezewałem ze jak sie wpieli gazownicy w aparat zapłonowy to wtedy te błedy wskoczyły,aktualnie sa one wykasowane specjalną kombinacją ktorą znalazłem gdzies na necie ,nie odłaczanie klemy od akumulatora bo one sie zapisaują gdzies indziej w kompie i nie wykasuje sie ich tak.zrobiłem to wczoraj z myslą ze to moze to przejechałem sie do momentu jak sie silnik rozgrzeje i zacznie szarpac,wtedy zatzrymałem sie i znowu zrobiłem samodiagnostyke i nie wyskoczyły zadne błędy, teraz mysle o regulacji zaworow ale widze ze wy juz robiliscie i tez nie pomogło wiec nie wiem juz co, na swiecy mam czarny nalot jest nadpalona tak jakby iskra zle przeskakiwala, wykreciłem ją to rowniez nie byłem zadowolony bo jest okopcona a na gazie tym bardziej nie powinna byc,innych swiec nie odkrecalem ale podejrzewam tylko na tej jednej ze sie tak dzieje,aha bo jeszcze nie napisałem dzieje sie to oczywiscie na kazdym biegu w tym zakresie obrotow 2-3 tys,teraz kiedy jest ciepło na dworzu bardzo szybko mi sie to dzieje jak są nizsze temp to dłuzej tzreba czekac na to szarpanie,np. zauwazyłem ze podczas jazdy jak sie przełączy na paliwo i chwile pojedzie i znowu przełązcy na gaz to jest dłuzszy czas spokoj lub jak sie wstawi w kite na gazie np. Na paliwie tego nie ma albo prawie nieodczuwalne (moze sobie juz sam wkrecam, nie wiem) ,troche sie rozpisałem ale chciałem dokładnie napisac jak u mnie sie to objawia .prosze jesli ktos sobie z tym poradził lub ma jakies pomysły niech napisze,przeczytałem juz chyba wszystko co jest na necie ale głupotą jest np to ze ktos zaczyna temat ludzie sie angazują piszą doradzają a pozniej dochodzisz do kocna forum a tam nie napisane czy sobie dana osoba poradziła w koncu czy nie , co zrobiła i co pomoglo . Prosze jeszcez raz o pomoc jesli ktos cos wie na ten temat,aha i honda a nie jakies inne marki pozdrawiam (PODPINAM SIE ROWNIEZ POD WASZ TEMAT CHOCIAZ MACIE ACORDY A JA CIVICA ALE W KONCU TO HONDA MOZE KTOS Z WAS PORADZIŁ SOBIE Z TYM??POMOZCIE)

    1
  • #17 06 Cze 2011 15:43
    kris2982
    Poziom 9  

    panowie kolega TEG ma racje u mnie tez po odpieciu sondy lambda nie ma szarpania,ale co dalej spadają obroty ze czasami auto gasnie,wymiana sondy załatwi sprawe???tak w ogole jesli ktos jest obeznany niech i powie czy silnik d14a4 posiada jedną sonde czy za katalizatorem nastepną?

    0
  • #18 06 Cze 2011 16:06
    AntyOwik
    Poziom 17  

    A znasz takich, co po odpięciu MAF twierdzili, że właśnie naprawili VW? Wyciągaczy wtyczek tu aż nadmiar.
    Jak ty to chcesz naprawić jak ty nawet szczura do kanału nie zapuściłeś?

    Szanuj mechanika swego - bo możesz trafić na gorszego. Szanuj, pokory się naucz. I ucz się skoro ci się wydaje, że możesz być mądrzejszy. I zamień się ze mną na dłonie.

    0