Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 2.0hdi 99r-samoczynny wzrost ciśnienia w listwie

27 Cze 2008 16:46 2396 7
  • Poziom 23  
    Witam-kłopot jak w temacie. odpalam, chwilę(kilka sekund) chodzi normalnie, potem twardsza praca silnika, na testerze wzrost ciśnienia w listwie, na czujniku napięcie rośnie, jak ciśnienie zbliży się do 600 bar silnik gaśnie. Napięcie na czujniku rośnie do ok.2v. Taka sama procedura po wyłączeniu zaworu reg na pompie. Zawór nowy. Na oscyloskopie widać jak sterownik stara się zmniejszyć ciśnienie zmniejszając wypełnienie sterowania zaworu (oczywiście gdy podłączony). co jest?
  • Testo
  • Poziom 15  
    Witam.
    Jaka jest wartość RCO regulatora ciśnienia podczas pracy silnika na biegu jałowym?
  • Poziom 23  
    Witam i dziękuję za zainteresowanie. Jak sądzę chodzi o wysterowanie zaworu. Jako że wszystko przebiega szybko, obserwowałem jeden parametr na testerze(odczyt ciśnienia) a wysterowanie zaworu regulacyjnego na oscyloskopie. Kiedy zaczyna rosnąć ciśnienie to komputer skraca impulsy sterujące zaworu aż do minimum(krótka szpilka) a ciśnienie dalej rośnie.
  • Testo
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Witam.
    Ponieważ regulator wysokiego ciśnienia działa jak zawór upustowy, a podawane zasilanie RCO zwiększa ciśnienie- to wzrost ciśnienia w sytuacji niezasilania elektrycznego zaworu świadczy o mechanicznym blokowaniu przepływu w pompie. Najczęściej takie objawy świadczą o zatkaniu filterka na wejściu do regulatora. Gaśnięcie silnika przy takim wzroście ciśnienia jest naturalnym zachowaniem sterownika silnika.
    Proponuję zdemontować ten nowy zawór i dokładnie obejrzeć wycierając w białą kartkę papieru. Obecność metalicznego szlamu świadczy o wypracowaniu pompy wysokiego ciśnienia, czarny szlam - kiepski filtr paliwa.
    Powodzenia.
  • Poziom 6  
    Bruum, co pomogło?
    Regulator ciśnienia? Ja wymieniałem 2 razy i dalej to samo.
    Pompa CR? Wymieniłem i dalej to samo.
    Myślę nad czujnikiem na listwie wtryskowej, obudową filtra paliwa i pompką paliwa w baku.
    Auto gaśnie bo zapycha się sitko na regulatorze.
  • Poziom 1  
    Sitko za zaworku sie zapycha i nie upuszcza ciśnienia
  • Poziom 35  
    Pajda89 napisał:

    Pompa CR? Wymieniłem i dalej to samo.

    A płukanie układu zrobiłeś?
    Pajda89 napisał:

    Auto gaśnie bo zapycha się sitko na regulatorze.


    Bo pompa się łuszczy / ła?
    Mogła się łuszczyć pompa CR i poszło dużo do zbiornika, a teraz po wymianie dalej zapycha bo ciągnie ze zbiornika?
    Pompa w zbiorniku też może opiłkować.
  • Poziom 6  
    Myślałem nad założeniem filterka takiego od rometa między filtrem paliwa a pompa CR.
    I w zbiorniku pompę może też bym wymienił dla pewności.