Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problemy z Ford Sierra 2.0 OHC!

jaket 13 Lut 2004 13:23 3181 2
  • #1 13 Lut 2004 13:23
    jaket
    Poziom 20  

    Kupiłem niedawno samochód jak w temacie z silnikiem 2.0 OHC na wtrysku 100PS i nie pracuje prawidłowo w związku z czym mam kilka pytań. Auto jest z 1991 roku i przejechane chyba ma 165tys km na tyle tez wygląda.
    1. Auto strzasznie nierówno pracowało, a z rury wydobywał się czasami czarny dym. Wymieniłem świece (wszystkie były czarne) na nowe i jak ręką odjął jednak nadal praca była nie taka jak być powinna aż w końcu auto stanęło i już nie ruszyło. Okazało się, że padła cewka zapłonowa. Po wymianie auto już pali i praca w końcu stała się równiejsza jednak wolne obroty trzyma około 1500/min i przy wyższych obrotach słabo ciągnie.
    2. Chciałem sprawdzić sygnał z sondy lambda jednak jest 4-ro przewodowa i nie wiem na których przewodach jest sygnał. Są dwa białe przewody, szary i czarny.
    3. Gdzie jest sterownik tego silnika (komputer) w tym aucie?
    4. Jak wygląda sprawa gazu w tym silniku. Wołają ode mnie 2400zł bo podobno jest problem i może strzelać?
    A za instalację do jednopunktowego silnika w Lagunie biorą 1800zł czy naprawdę jest aż taka różnica?? Przecież jeśli to ma być zwykła instalacja z "komputerem" jakie teraz montują to czym ma się różnić od innych??

    To byłoby na tyle jeśłi chodzi o pytania. Napewno znajdą się kolejne ale to z czasem.

    0 2
  • #2 13 Lut 2004 20:10
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 20 Lut 2004 16:34
    jaket
    Poziom 20  

    Dzięki za odpowiedź.
    Sygnału lambdy jeszcze nie sprawdzałem.
    Co do przepływomierza to trochę się tego obawiam ponieważ cena jego jest dość wysoka. Rura łącząca jest jak nowa bez żadnych pęknięć, klapa spiętrzająca pracuje chyba prawidłowo nic jej nie blokuje i chodzi dość lekko.

    W tym silniku jest jakaś samodiagnoza tylko nie wiem jeszcze gdzie jest kostka i dokładnie jak odczytać błędy może to by mi coś wyjaśniło?

    Przepływomierz sprawdziłem omomierzem zgodnie z opisem z książki "Sam naprawiam forda sierrę" i nie zgadza mi się rezystancja. W książce pisze, że powinno być zależnie od położenia klapy w przepływomierzu 25-120 omów, a u mnie jest od 200-1500 omów? Nie wiem czy tak może być? Czy to może inny przepływomierz?

    Sprawdziłem w końcu kody błędów i komputer nie zgłasza żadnego?? Sprawdzę jeszcze raz za kilka dni i zobaczę co się dzieje.

    0