Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Twardy pedał hamulca - Renault Clio 1.4 RT 93'

27 Lip 2008 11:16 11332 13
  • Poziom 10  
    Witam,

    Kilka dni temu zakupiłem dla siebie samochód Renault Clio 1.4 RT 93'. Jestem bardzo zadowolony z zakupu, ale muszę poprawić w nim kilka detali technicznych, które mnie bardzo irytują. Przede wszystkim chciałbym dowiedzieć się dlaczego mam bardzo twardy pedał hamulca? Jeśli się rozpędzę i zaczynam hamować to muszę go wcisnąć bardzo mocno do końca, wtedy dopiero jest skuteczny, ale i tak nie jest do końca taka "żyleta", że wgryza się w asfalt. Może ktoś orientuje się co może być powodem tej usterki?
  • Poziom 23  
    Jeśli pedeł jest "twardy" to albo przewód podciśnienia do serva jest nieszczelny, albo samo servo padło.
  • Poziom 10  
    A jak sprawdzić czy przewód jest nieszczelny albo czy serwo padło?
  • Poziom 38  
    odłączyc przewód od serwa zaślepiając go i zobaczyc ,czy coś to zmieni z hamulcami.
  • Poziom 10  
    Aha, czyli wyciągnąć przewód ze serwa, zatkać go czymś (np. palcem) i wtedy wciskać hamulec i sprawdzać czy pedał będzie nadal twardy czy jak? Przepraszam, że tak głupio się pytam, ale to mój pierwszy w życiu samochód.
  • Moderator Samochody
    czy serwo wogle działa można sprawdzić bez zaglądania pod maskę - najpierw powoli naciśnij 2-3 razy pedał hamulca, naciśnij i trzymaj lekko hamulec, odpal silnik, jak pedał opadnie to znaczy że serwo działa
  • Poziom 9  
    Jeśli po takiej próbie okaże się że serwo jest sprawne to - a rozumiem że pedał "wchodzi do podłogi"- prawdopodobną przyczyną braku skuteczności hamowania są wytarte uszczelki wewnątrz pompy hamulcowej i płyn zamiast popychać tłoczki hamulcowe przy kołach przelewa się w pompie pomiędzy sekcjami.
  • Poziom 32  
    witam, kolego Sebastian to co piszesz jest wtedy gdy pedał jest miękki i wpada do podłogi przy sprawnym serwie( elemencie wspomagania siły nacisku na pedał hamulca) natomiast kolega ocis pisze jak sprawdzić czy serwo działa, a to opadniecie jest rzędu około 2cm, ta siła wspomagania nacisku na pedał hamulca bierze się z róznicy ciśnien panujących w kolektorze dolotowym( silnik benzynowy) lub pompą vaku(podciśnienia) w dieslu, a ciśnieniem atmosferycznym , w serwie są dwie przestrzenie przedzielone membraną gumową , ta część z podciśnieniem znajduje sie od strony pompy hamulcowej irównoważona jest przez sprężynę by wstanie spoczynku nie naciskało na pompę hamulcową, jak niema tej róznicy ciśnień to pedał jest tzw"twardy" i siła nacisku oscyluje na poziomie nawet 150kgm by uzyskać odpowiednia siłę hamowania a z działajacym serwem na poziomie 25-35 kgm, czyli jak pisali koledzy sprawdż czy przewód podciśnienia sprawny i sposób ocisa, sory za ten wykład ,pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Widzę że znasz się na rzeczy, moje uznanie. Ale intryguje mnie zdanie:"Jeśli się rozpędzę i zaczynam hamować to muszę go wcisnąć bardzo mocno do końca"-co znaczy te bardzo mocno do końca. Czy jak to określiłem do podłogi czy silnie ale z krótkim przemieszczeniem pedału. Cierpliwie poczekam na rozwój wydarzeń. Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Przepraszam Panowie za wprowadzenie Was w błąd, pomyliłem się z tym pedałem hamulca. Dzisiaj wsiadając do samochodu sprawdziłem dokładnie co się dzieje z tym hamulcem i okazało się, że pedał jest twardy jak się hamuje, ale łapie od samej góry, a nie przy samym końcu. Oznacza to, że jak wcisnę pedał hamulca to jest twardy, ale zaczyna hamować od samej góry, a nie tak jak wcześniej napisałem, że wpada do samego końca.

    Mógłby mi ktoś teraz powiedzieć co z tym zrobić? Sprawdzić jutro to serwo oraz te przewody czy coś jeszcze sprawdzić?
  • Poziom 17  
    Jak pedał hamulca jest twardy i wysoko bierze, zakładając że serwo hamulca działa poprawnie, przyczyną może być np:
    - Zapieczone klocki hamulcowe z przodu.
    - Zapieczony cylinderek hamulcowy w zacisku z przodu (bardzo rzadko z tyłu)
    - Zapieczone tulejki poprzeczne przy zacisku hamulca z przodu
    - Niekiedy też przyczyną są bardzo twarde klocki h-ca.
    Najlepiej podnieś przednie koła samochodu, sprawdź czy się lekko kręcą i czy jak wciśniesz lekko hamulec zaczynają się blokować równomiernie.
    Jeśli przód jest ok. to zrób to samo z tyłem.
    Z tyłu sprawdź też czy hamulec ręczny też równo zaczyna hamować na obydwa koła.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Mam identyczny problem w moim Clio, pedał hamulca zachowuje się tak samo, że łapie od samej góry i jest twardy.
    Przód łapie elegancko (wymienione tarcze i klocki), a tył gdzieś dużo gorzej hamuje, ręczny także łapie równo i jest jak "żyleta" (wymienione szczęki)

    Wczoraj pękł mi przewód hamulcowy - twardy
    idący do tylnego lewego koła bo był przegnity, ciekaw jestem czy to mogło być przyczyną tych słabych tylnych hamulcy :?:

    P.S. Po naciśnięci 2-3 razy hamulca na zgaszonym silniku pedał tak jak pisaliście wcześniej staje twardy jak kamień więc to chyba nie serwo :?:
  • Poziom 32  
    witam, pewnie przewód hamulcowy mógł być taka przyczyną jeżeli działął jak balonik, jest on zbudowany z dwóch i więcej warstw gumy pomiędzy nimi znajduje się oplot który przenosi siły działajace od ciśnienia płynu, jeżeli pęknie ten wewnetrzny przewód to ten zewnetzrny działa jak balonik i ciśnienie niedociera do cylinderka hamulcowego tylko robi sie ten tzw"balonik", natomiast panowie sprawdzić powinniscie czy pedał hamulca cofa sie do końca ( mozliwa blokada przez czujnik hamowania), pozdrawiam
  • Poziom 12  
    tyle że u mnie pękł przewód twardy czyli ten metalowy - "lecący" pod samochodem, ale jak złoże wszystko jeszcze raz to wtedy zobacze czy się coś zmieniło