Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xantia 1.8, Dmuchawa nie chce się wyłaczyć

17 Wrz 2008 11:30 16848 31
  • Poziom 10  
    Witam. Mam problem. Ostatnio właczyłem nawiew na przednią szybę i niestety nie mogę go wyłączyć. Działa na full obrotach i nie pomaga żadna regulacja tudzież wyłączenie dmuchawy. Oczywiście po wyłączeniu zapłonu dmuchawa przestaje działać ale podczas jazdy (postoju) kręci jak szalona. Co może być tego przyczyną. Czy gdzieś zrobiło się zwarcie. Co się mogło popsuć -panel sterujący czy sama dmuchawa???
    Jeśli na panelu przesunę siłe nadmuchu na MAX to minimalne zwiększy się siła obrotów. W pozostyałych pozycjach (Off, auto itp) wieje z jednakową prędkością.

    Nie wiem gdzie szukac przyczyny a nie chcę niepotzrebnie robić sobie kosztów bo założmy że kupię "nowy" panel a nadal bedzie to samo...
  • Poziom 10  
    mamto samo w berlingo i jeden z kolegow powiedzial,ze to
    cyt: Regulator obrotów wentylatora, byle elektryk sobie nie poradzi bo tranzystory są zalane żywicą. Ale naprawić się da.
    wiec pewnie masz to samo co ja
    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    ...nigdy tego nie rozkręcałem, ale pewnie tranzystory będą bezpośrenio na wentylatorze (dmuchawie) a od panelu sterowania będą szły tylko kabelki. No cóż -trzeba będzie porozkręcać co nieco...
  • Moderator Samochody
    G. prawda, regulator obrotów jest obok silnika, nie jest to silnik prądu zmiennego z wbudowanym falownikiem
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    elektrit to moze naprawisz mi??? :)
    pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
    Jak masz regulator Valeo-tam są tranzystory w obudowach TO3-to wsadź BDX 66 Blub C.
    Jak Behr-tam są V-Mosy w TO 220-wsadź BUZ 11
  • Poziom 12  
    666666 napisał:
    Jak masz regulator Valeo-tam są tranzystory w obudowach TO3-to wsadź BDX 66 Blub C.
    Jak Behr-tam są V-Mosy w TO 220-wsadź BUZ 11


    Potwierdzam. Ja u siebie miałem identyczny problem z dmuchawą. Skutecznym lekarstwem okazał się BDX 66 B za 8,00 PLN.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    I chwałą Ci za to , każdy to potwierdzi.
  • Poziom 21  
    witam.
    Koledzy mam podobny problem.
    Autko to citroen c3 .
    Brak dmuchawy.Znalazlem ten regulator obrotow sa dwa grube przewody na ktorych jest napiecie 14volt po dodpaleniu. i nastepna kostka i cztery przewody: 2 grube czerwony +14 a czarnuy nie ma napiecia wcale. i sa tam dwa cienki na jednym 14 volt a na drugim 7 volt.
  • Poziom 12  
    Napięcie akumulatora jest zawsze na silniku dmuchawy (+ akcesoria). Silnik jest sterowany masą z regulatora nawiewów. Radziłbym odłączyć przewody od silnika dmuchawy i sprawdzić Przejście (rezystancję) silnika. Może szczotki??
    Pozdro
  • Poziom 21  
    Witam.
    Kolego hmyy bez obrazy ale wiem jak sprawidzic silnik czy dziala:)
    Jak tyle znalazlem to chyba silnik sprawdzilem:)
    ciekawi mnie dlaczego jak reguleje obroty napicie na cienkich przewodach sie nie zmienia.
    Wszystko wskazuje na "opornice"
    ale czy na 100%
    pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Witam.
    Autko ma klimatronic .
    Nie wiedzialem jak to urzadzonko nazwac:)
    bylem na szrotach i zchodzi to jak cieple buleczki.
    A jak sprzawdzic czy to napweno to jest uszkodzone???
    pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Witam.
    To jest chyba regulator silnika dmuchawy, z takim duzym radiatorem.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    marian11@ napisał:
    witam.
    Koledzy mam podobny problem.
    Autko to citroen c3 .
    Brak dmuchawy.Znalazlem ten regulator obrotow sa dwa grube przewody na ktorych jest napiecie 14volt po dodpaleniu. i nastepna kostka i cztery przewody: 2 grube czerwony +14 a czarnuy nie ma napiecia wcale. i sa tam dwa cienki na jednym 14 volt a na drugim 7 volt.

    Witam.
    Ponieważ kolega znalazł napięcie na trzech z czterech przewodów, to prąd przechodzi przez komutator w silniku dmuchawy. Masa jest podawana przez regulator obrotów. Najsłabszym punktem regulatora jest tranzystor, który przy zanieczyszczonym filtrze kabinowym lubi się przegrzać. Wymiana nie jest zbyt skomplikowana więc przy odrobinie wprawy można we własnym zakresie regulator naprawić. Przy okazji zaoszczędzić. Nie należy oszczędzać na filtrze kabinowym, ale raz w roku wymienić go na nowy. Brak swobodnego przepływu powietrza przez niego doprowadza do uszkodzeń termicznych wszelkich regulatorów.
  • Poziom 21  
    Wiatam.
    Koledzy dziekuje za odpowiedzi i pomoc.
    Dzis bede szukal tego tranzystora, tylko nie jestem pwien czy to na 100% on jest winny bo jak podam na jego nuzke +12 to silnik zaczyna pracowac pelnymi obrotami.
    Moze w tym regulatorze jest jakis bajer odpowiedzialny za przegrzanie.
    pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    MR. Kazpal ma 100% racji. Na regylatorze jest taka "blaszka" która łączy masę płytki z radiatorem. Może ona nie łączy?
  • Poziom 12  
    Co do nóżek tranzystora. Tranzystor w obudowie chyba TO-coś tam, coś tam, ma dwie nóżki i trzy wyprowadzenia elektryczne E, C, B. Do której nóżki zapodałeś + 12V???
  • Poziom 21  
    Witam.
    Kolego do jednej jest podlaczone -12 a druga to -12 na silnik to na te trzecia.
    pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    witam.. podobny temat -citroen xantia 99r- potrzebuję znać oporność pastylkowego termistora w module wentylatora w temperaturze pokojowej*termistor łaczy elektrycznie "blaszkę na płytkce z radiatorem".
    Ten termistor robi chyba za zabezpieczenie termiczne i jak jego opór będzie nieodpowiedni to moduł klimatronika nie da sterowania na moduł wentylatora.
    Moduł wentylatora jest sterowany PWM'em
    u mnie po wymianie tranzystorów układ nie ruszył ale w pośpiechu nie sprawdziłem sterowania tranzystorów ..
    może uszkodzony jest właśnie ten termik i moduł w aucie nie będzie działał
    termik jest podłączony w kostce do białego kabelka u mnie, a sterowanie tranzystorów idzie pomarańczowym.
    (w moim przypadku moduł był uszkodzony przez zwarcie w jednym z tranzystorów mocy)