Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mikrofon bezprzewodowy

osnapus 06 Mar 2004 19:40 2943 9
  • #1
    osnapus
    Level 19  
    Macie może pomysły jak zbudować taki mikrofon bezprzewodowy:

    - zasięg min. 50 metrów
    - częstotliwość nadawania 88-108 MHz
    - dobra stałość częstotliwości
    - zasilanie 9V
    - nie musi być całkiem miniaturowy - chodzi o taki np.na pasek albo mała skrzyneczka do zawieszenia na pasku na ramię
    - wejście standardu mikrofonowego 5 mV
    - jako mikrofon zwykły dynamiczny

    ?? :?:
  • #3
    qmc
    Level 21  
    J-244 - najlepszy chyba z dostepnych zestawów na rynku "Mikrofon bezprzewodowy". Bawiłem sie nim kiedyś i osiągi miał niezłe. Przy napieciu zasilania 24V i antenie ground plane bez zupełnego dopasowania, ponieważ nadajnik był bezposrednio podłaczony do przeciwwag i promiennika, zasięg był ok. 1km dodajac ze antena była wtedy na strychu.
  • #4
    radiomechanik
    Level 23  
    moja propozycja konstrukcji mechanicznej - wykorzystaj tzw "kapsułę" - czyli wkładka dynamiczna i ta "siatka" osłonowa, reszta z rury PCW (oklejona np czarną folią samoprzylepną) - tam możesz wcisnąć dowolną elektronikę, do tego 3- pozycyjny wyłącznik - rozwiazanie często stosowane w profesjonalnym sprzęcie 1-poz - całkowite wyłączenie, 2-poz - włączona fala nośna wcz z zablokowanym sygnałem mikrofonu mcz - tzw mute 3 poz- całkowite właczenie. Ta konstrukcja uzywanie zestawu wsposób bardzo łagodby dla uszu słuchaczy -zakładam ze bedziesz korzystał ze zwykłego tunera FM na pasmo 88-108 - te radia nie mają zbyt szybkiego wyciszania szumów (SQELCH) więc przy wyłaczaniu będą trzaski , szumy ... a tak to jest nośna bez sygnału mcz ..., do zasilania jakić pakiecik akumulatorków (odpada wtedy rozkecanie obudowy w celu wyjęcia baterii) z gniazdem na małego jack-a do łądowania, no i ok 30 cm miękkiego przewodu jako antenka ....
  • #5
    Adam Pyka
    Level 19  
    Popieram pogląd o nadajniku Jabla. Kit kosztuje koło 10zł. Jeżeli chcesz skan, to zapraszam na moją stronę: www.ilo.opole.pl/~apyka01 i w dziale radio znajdziesz skany. Do nadajnika można też dobudować wzmacniacz na tranzystorze BC966S i będzie śmigało nawet duuzo dalej. Układ możan przestroić na stary FM za pomocą jednego rezystora i chyba jeszcze jakiegoś kondensatora - już nie pamiętam. Jeżeli jesteś zainteresowany to pisz: apyka01(malpa)ilo.opole.pl

    Sorry, ale strona jest w fazie projektu, więc się nie przejmuj grafiką.

    Pozdrawiam,
    Adam Pyka
  • #6
    c2h5oh
    Moderator
    Cześć !

    Adam Pyka wrote:
    Do nadajnika można też dobudować wzmacniacz na tranzystorze BC966S i będzie śmigało nawet duuzo dalej.


    Chyba pomyłka . Nie BC966S tylko BF966S.
    Będzie chłopak pytał , zakładał nowe tematy.....
    Chyba , że to jakiś nowy typ tranzystora , którego nie znam . Jeśli tak , to przepraszam.
  • #7
    Mamut
    Level 18  
    Ja polecam J-247. Jest to jedyny nadajnik z kitu który mi działał jak należy. Ma bardzo duży zasięg, mogłem nadawać po całym mieszkaniu (a mam M-5). Do kolegi mieszkającego w bloku naprzeciw (ok. 200m) starczało tylko do najbliższego pokoju)
  • #8
    Melker_1991
    Level 11  
    J-244 to fajna sprawa, bardzo latwy i szybki w montazu, a pozatym jak na taki maly, i tani, to ma duzy zasieg, mialem taki, ale chyba sie rozstroil, poprostu juz nienadaje na 88-108 ...

    P.S. JAK ZROBIC SĄDE ?
  • #10
    Miniczek
    Level 11  
    WOW zeczywiscie duuuuuuuuuuuuuuuuzo schematów :) Tylko szkoda ze po angielsku bo nic z tego nie wiem co to za schematy :(

    WIELKIE DZIEKI !!! :)





    NARAZIE!