logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

HDD Seagate ST3200826A, spalony element elektroniki,

culanamo 05 Lis 2008 15:46 1970 4
REKLAMA
  • #1 5704588
    culanamo
    Poziom 2  
    Witajcie, jestem tu nowy, nie znam się bardzo na elektronice. Mam oto taki problem. Mój genialny ojciec podłączył dysk Seagate 7200.8 200GB ATA, do adaptera tzw mostka usb do laptopa, na żywca, tzn. wpierw podłączył zasilanie do gniazdka potem włożył wtyczkę molex do dysku, i no z elementu który zamieszczam na zdjęciu poszedł dym. Dysk został natychmiast odłączony i nie był włączany ponownie. Co radzicie mi z tym zrobić? Jak wykluczyć głębsze uszkodzenie elektroniki, lub danych?

HDD Seagate ST3200826A, spalony element elektroniki,
  • REKLAMA
  • #2 5705116
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • REKLAMA
  • #3 5707417
    culanamo
    Poziom 2  
    dobra proszę powiedzcie mi tylko jaki ten transil ma być oczywista rzecz że 5V ale czy ile wat?
  • REKLAMA
  • #4 5708862
    Boleslaw666
    Poziom 18  
    Ocena: 66
    Kup taki sam jak masz, w wersji SMD. Przeczytaj najpierw co na nim pisze, znajdź, kup i wymień.

Pozdrawiam
  • #5 5709854
    aviko

Poziom 17  
    Ocena: 18
    zacznijmy od tego czy dysponujesz jakimś miernikiem żeby zmierzyć te transile, najprawdopodobniej ten który jest przepalony ma zwarcie wiec należy go usunąć, sprawdź tez ten drugi, powinien mieć około 300-600om w stronę przewodzenia a w druga powinien mieć przerwę.

jak usuniesz ten który ma zwarcie możesz sprawdzić czy dysk ruszy, myślę ze skoro ten zasilacz już raz spalił ten dysk to nie sprawdzaj już na nim tego dysku, lepiej sprawdź na zasilaczu od komputera. Te zasilacze dołączane do mostków nie są zazwyczaj dobrej jakości