logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć jeden subwoofer do dwóch wyjść zwrotnic w stereo – mostkowanie?

Tomq 07 Gru 2008 19:30 3582 2
REKLAMA
  • #1 5830181
    Tomq
    Poziom 38  
    Ocena: 187
    Jestem początkujący i nie wiem co zrobić w takiej sytuacji:
    wzmacniacz stereo, na wyjściu prawym i lewym po jednej zwrotnicy trójdrożnej. Do wyjścia głośnika wysoko i średnio -tonowego w obu zwrotnicach, podpięte są głośniki (razem , po 2 na każdą zwrotnicę). Zostają nam łącznie dwa wyjścia na subwoofer (w każdej zwrotnicy po jednym) i teraz pytanie - czy mogę podłączyć jeden subwoofer do obu tych wyjść ( z kanału lewego i prawego). Czy trzeba to jakoś mostkować? A może wystarczy podłączyć tylko jeden plus i jeden minus?
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 5830909
    Krisstoferes
    Poziom 19  
    Ocena: 108
    Masz kolego mały kłopot, albo założysz sobie dwu cewkowy głośnik basowy, albo podłączysz oba sygnały przez specjalny do tego celu transformator co ma wyjście na jeden głośnik albo dokupisz drugi głośnik.
    Przy basie nie ma znaczenia czy sygnał jest mono czy stereo ale każdy wzmacniacz basowy sumuje oba sygnały i robi z nich jeden dlatego we wzmacniaczach po przełączeniu w mostek sygnał jest mono tylko na jednym kanale jest odwrócony o 180* i po podłączeniu głośnika pomiędzy dwa kanały wzmacniacza gra głośniej. Lecz tak działa TYLKO jak mamy oba kanały jednakowe (mono), gdybyśmy dali głośnik pomiędzy kanały stereo to sygnały by się różniły i nie grałoby tak głośno.
  • #3 6967471
    mower
    Poziom 11  
    Ocena: 2
    Witam
    Nie chce zakladac nowego watku a temat jest zblizony.