Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z uszczelką pod głowicą Golf 3 1,6 kat. rok93'

30 Jan 2009 22:26 19685 9
  • Level 2  
    Witam serdecznie ,mam problem z uszczelką pod głowicą czy ktoś wie ile kosztuje naprawa takiej usterki i czy jest prawdopodobieństwo wymieszania się oleju z płynem chłodniczym jeżeli z uszczelki wycieka jedno i drugie ?
    Proszę o pomoc
    Poprawiłem temat. robokop
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    Level 13  
    Płyny mogą sie zmieszac(prawdopodobnie tak sie stało) jezeli tak jest pod korkiem wlewu oleju bedzie widoczny bialy osad olej tez zmieni kolor na bialy. koszt naprawy to zalezy czy bedziesz planował glowice (powinienes to zrobic) czy nie. i zalezy gdzie bedziesz naprawiał auto. sama uszczelka nie jest droga i radze tycz najtańszych nie kupować :) bo problem moze sie bardzo szybko powtózyć:) w sumie jak masz checi i narzedzia sam mozesz taka usterke naprawic.pozdrawiam :D
  • Helpful post
    Level 13  
    Oprócz tego, jak leon pisze może być tak, że ten białożółty syf(pianka, maź) wcale nie jest w silniku tylko w układzie chłodzenia, zależy czy płyn dostaje się do oleju czy odwrotnie.
    Odrobina tej mazi na korku od oleju może też oznaczać niedogrzewanie silnika, więc nie panikuj.

    Po czym wnosisz, że to uszczelka?
  • Level 2  
    witam ponownie ,sprawdzałem olej i kurek wlewu oleju i jest tak jak leon mówił pod kurkiem znalazłem ślady białej osad a olej ma w sobie duże ilości tej mazi,po wymianie uszczelki w jaki sposób mam tego się pozbyć wiem że trzeba będzie spuścić olej a płynem co ,jak to usunąć
  • Helpful post
    Level 15  
    Spokojnie, spokojnie. Jeśli pod korkiem wlewu oleju jest tylko trochę błotnistej mazi, to wcale nie jest jeszcze pewne, że padła uszczelka pod głowicą. Sprawdź olej na bagnecie - czy jest spieniony, mazisty i czy poziom jest wyższy (a jednocześnie ubywa płynu chłodzącego w zbiorniczku). Jeśli tak - to uszczelka. Jeśli nie - nadal nie ma 100% pewności. Może być też tak, że płynu ubywa, za autem biała chmura, a olej bez zmian - wtedy też jest pewność, że uszczelka.
    Jeśli do oleju dostał się płyn, to olej trzeba wymienić.
    Jeśli do płynu dostał się olej - to samo. Dobrze przy tym przepłukać chłodnicę.
  • Helpful post
    Level 11  
    jak napisał leon8125 wymiana uszczelki to nie jest skomplikowana sprawa. Musisz tylko uważac na rozrząd. Planowanie to koszt ok. 50zł, uszczelka też coś koło 50. Za robocizne myśle że policzylby sobie powyżej 300zł. Możesz spróbowa sam. Te silniki są bezkolizyjne także nie martw się o pogięte zawory przy złym ustawieniu rozrządu, najwyżej tylko nie zapali, ale jak zrobisz wszystko dokładnie tak jak jest opisane w książce to będzie ok
  • Level 12  
    wszystko wskazuje na uszczelkę, robiłem wymianę w seacie 1.6.
    Silniki praktycznie te same, u mnie koszt części i robocizny wyszedł 450zł.
    Wstawiłem rano do warsztatu i o 14 odebrałem zrobiony.
    Wymienili mi jeszcze przy okazji gumki zaworowe w tej cenie
  • Level 10  
    Witam
    Mam niestety ten sam problem chociaż nie wiem czy do końca o to chodzi. Gdy jechałam i dodałam gazu w pewnym momencie zamiast przyśpieszać auto zaczęło hamować, zapaliła się lampka kontrolna od oleju i samochód mi zgasł. Odpaliłam i pojechałam dalej lecz przez jeszcze chwilkę lampka od oleju się paliła.
    Gdy brakuje mi oleju lampka mi wtedy miga i piszczy a teraz po prostu świeciła co mnie zdziwiło.
    Zaglądając pod korek wlewu oleju zauważyłam widoczny biały osad - bardzo dużo go jest, olej tez zmienił się na bardziej gęsty i na bagnecie również jest spieniony i wcale nie jest go mniej niż być powinno. Płynu chłodzącego w zbiorniczku również jest o wiele mniej. Nie znam się na tym wszystkim i boję się że to może być nie tylko uszczelka:( Ole mi wyciekł i jest mokro pod tym zbiorniczkiem z olejem i jest tego dosyć sporo.
    Kolega który to widział stwierdził że najprawdopodobniej dostała się woda do silnika;(
    Samochód został zaholowany przed zakład mechaniczny i jutro z rana trafi do mechanika.
    Czy naprawdę naprawa będzie mnie kosztowała 450zł ??
    I czy to że samochód mi zgasł i hamował gdy dodawałam gazu - czy to o czymś świadczy?
    Bardzo proszę o odpowiedź
    Jeszcze by tego było mało to w samochodzie który mnie holował (ford mondeo) najprawdopodobniej poszło sprzęgło;( przez całe miasto wszystko było ok z holowaniem lecz sam mechanik jest na sporej górce i właśnie na tej górce poleciał z pod kół mondeo taki smród palonych gum że nie można było wytrzymać. Kierowca tego mondeo stwierdził że to najprawdopodobniej sprzęgło lecz jak na razie wszystko jest ok. poza tym że po około 20 minutach smród nie mijał... nadal strasznie śmierdziało ale biegi zmieniały się bez zarzutów.

    Przepraszam że nie opisuje wszystkiego fachowo tak jak być powinno lecz (jestem kobietą) nie znam się na autach :(
    Proszę napiszcie i doradźcie mi coś i mniej więcej podajcie mi koszt naprawy.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Witam, najpierw co do sprzęgła, to pewnie osoba, która cię holowała przypaliła nieco tarczę sprzęgła, jeśli nie bardzo nie ma się czym martwić. Nawet przy delikatnym przypaleniu jest duzo smrodu i dymu.
    Co do Twojego silnika, jeśli nie dostał się do niego duzy strumień wody, to wszystko skończy się na wymianie uszczelki pod głowicą i kosztach ok 500 zł(olej i płyn tez do wymiany). jeśli woda chlusnęła do cylindra mocno mogło uszkodzić zawory. koszt jednego to około 20 30 zł z uszczelniaczami, więc możesz doliczyć w razie co jeszcze 100 zł max. Pytanie czemu wywaliło uszczelkę, auto się nie przegrzało? nie było za wysokiej temperatury?
  • Level 10  
    Dziękuję Pawle za odpowiedz. Niestety nie mam pojęcia dlaczego wywaliło uszczelkę i również nigdy nie zwracam uwagi na temperaturę więc i teraz również nie mam pojęcia jaka była ehh... teraz przynajmniej wiem jakie to jest ważne :/
    Byłam już u mechanika lecz niestety jeszcze go nie zastałam więc nic nie mogę stwierdzić... pojadę do niego za jakieś pół godzinki i wtedy się okaże... mam nadzieję, że koszt nie wyniesie więcej niż napisałeś.

    Rozmawiałam również z kierowcą który mnie holował i powiedział że gdy dzisiaj z rana jechał do pracy to było wszystko ok. i że nawet nie śmierdziało... aaa... no i faktycznie było tak jak napisałeś... "dużo smrodu i dymu"
    Jak wrócę od mechanika to napiszę co mi powiedział.
    pozdrawiam

    Dodano po 4 [godziny] 31 [minuty]:

    Mechanik powiedział że płyn dostał się do oleju i że musi zrobić planowanie głowicy, dużo mi mówił o tej głowicy o jej rozkładaniu i również trzeba przepłukać silnik i go będzie rozkładał i oczywiście o wymianie uszczelki pod głowicą. A olej wyciekał mi również z czujnika. Na razie wycenił na 550zł o ile nic innego nie wyniknie to cena pozostanie bez zmian.
    Zacznie naprawiać go popołudniu i mam takie pytanie: ile trwa taka naprawa?? czy to jest kwestia dni? jeśli tak to ilu mnie więcej? Tzn już wiem że planowanie będzie robione w miasteczku obok więc nie na miejscu co również wydłuża czas...:/
    Rany... w takich sytuacjach zdaje sobie sprawę jak jestem uzależniona od poruszania się samochodem :(