Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naprawa uszczeliki pod głowicą golf 3 silnik 1.6 ABU lub ABD

19 Sty 2009 14:04 19346 10
  • Poziom 22  
    Witam ostatnio wymieniłem uszczelkę pod głowicą i jest nie do końca dobrze. Samochód golf 3 1.6 silnik ABD lub ABU zależy jaka książka:) Więc po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawieniu rozrządu (co prawda dało się ustawić optymalnie w taki sposób, że na kole rozrządu znak się różnił o trochę mniej niż pół ząbka w stosunku do znaku na wale) ale inaczej się po prostu nie dało, więc po tej wymianie zaczęły dzwonić zawory. Głowica została splanowana o 0,4mm, a uszczelka została kupiona cieńsza od tej starej, czy to może być przyczyną, że po zamontowaniu tej nowej i troche cieńszej uszczelki zawory dzwonią o tłoki :?: Golf ten posiada hydrauliczne popychacze, czy to może przez te szklanki z popychaczami które zostały stare może tak dzwonić :?: myślałem że popychacze się ustawią ale czekałem aż samochód się rozgrzeje i rozrzadzi się olej (oczywiście go wymieniłem) i raczej dalej tak samo. Dodam że uszczelka została wymieniona przez to że puściła i zmieszał się płyn chłodzący z olejem. Czy obecność płynu mogło uszkodzić hydrauliczne popychacze i należałoby je tylko wymienić, czy może to przez tą uszczelkę i dotykanie zaworów o tłoki i trzeba rozbierać wszystko na nowo :?: Mam jeszcze pytanie o płukanie silnika czym przepłukać olej (czego do niego dodać?) żeby wypłukać płyn z oleju i czego dodać do płynu żeby z ukł. chłodzenia wypłukać olej (słyszałem o wodzie z płynem np. ludwik) co sądzicie o takim rozwiązaniu?, ale głównie chodzi mi o wypłukanie (usunięcie) płynu z oleju w silniku, a może wymiana oleju wystarczy?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Olej już wymieniłeś więc płyn z oleju już usunąłeś.
    Czy masz olej w płynie?
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Po planowaniu głowicy uszczelka powinna być grubsza - powtórka
  • Poziom 22  
    Tak spuściłem płyn i zalałem wode (ale jeszcze bez żadnych dodatków) żeby to troche wypłukać ale i tak jeszcze olej się pokazał w zbiorniczku wyrównawczym. A jeśli chodzi o olej to tylko wymienić, dodatkowo do oleju nie trzba niczego dodawać?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Witam. Jasne, że powinna być grubsza. Planowanie + cieńsza uszczelka to silnik może już dzwonić. Szklanki nie dzwonić tylko charakterystycznie stukają.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Po prostu spuścić olej przy rozgrzanym silniku, później odpalić jeszcze na 3-4s, wymienić filtr poczekać aż wszystko dokładnie spłynie i płukać nie trzeba. Pewne ilości wilgoci w silniku to norma szczególnie w warunkach nie dogrzania. W czasie dłuższej jazdy wszystko odparuje i zostanie usunięte przez odmę.
  • Poziom 22  
    Problem rozwiązany właśnie wymieniłem uszczelkę z cieńszej na grubszą i problem znikł. PS najpierw kupiłem uszczelkę, tylko nie do końca rozumiem dlaczego była taka cienka, 0,5mm (najdroższa z możliwych metalowa, chyba z alu!!!), orginalna która puściuła miała 1,85mm. Po kupieniu uszczelki trochę tańszej ale o grubości 2,2mm problem znikł. Dzięki wszystkim za radę. Pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeśli chodzi o płukanie silnika. Więc z olejem tak zostawiłem (po prostu wymiana). Natomiast układ chłodzenia wypłukałem roztworem woda + płyn do mycia naczyń (ludwik) lekko się pieniło, ale olej został wypłukany, następnie płukanie 3 krotne układu wodą i zalanie borygo i niema śladu po "szlamie" z roztworu płynu z dodatkiem oleju. Pozdrawiam
  • Specjalista - oświetlenie sceniczne
    enauto napisał:
    Po planowaniu głowicy uszczelka powinna być grubsza - powtórka


    Niekoniecznie, jak ktoś planuje głowice to powinień też zajać się zaworami. Potem są takie efekty
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Nie dobiera się wcale uszczelki grubszej po splanowaniu głowicy, jest taka teoria , uwzględnia się jej grubość po sprawdzeniu (zmierzeniu) wychylenia tłoków ponad kadłub (blok ). Zawsze tak było i będzie i po to właśnie się dobiera odpowiednio wymiarową uszczelkę. Zresztą tyle razy była już o tym mowa, nie podlega dyskusji wcale.
  • Moderator Samochody
    bolek napisał:

    Niekoniecznie, jak ktoś planuje głowice to powinień też zajać się zaworami. Potem są takie efekty

    Tylko w dieslach, w dodatku nie zawsze - tylko jeśli głowica jest "piłowana" któryś raz z rzędu, bądź o wartość naprawdę ekstremalną (~1mm). Grubość uszczelki też dobiera się w dieslach - mierząc wystawanie tłoków ponad kadłub silnika. Wybieranie dołków w tłokach jest pracochłonne - są one selekcjonowane pod względem masy.
  • Poziom 29  
    bolek napisał:
    enauto napisał:
    Po planowaniu głowicy uszczelka powinna być grubsza - powtórka


    Niekoniecznie, jak ktoś planuje głowice to powinień też zajać się zaworami. Potem są takie efekty

    Masz rację tak napisałem a powinno być - Po takim planowaniu głowicy uszczelka powinna być grubsza. Ponieważ
    aron20000 napisał:
    Głowica została splanowana o 0,4mm, a uszczelka została kupiona cieńsza od tej starej, czy to może być przyczyną, że po zamontowaniu tej nowej i troche cieńszej uszczelki zawory dzwonią o tłoki


    W kolejnym poście
    aron20000 napisał:
    Problem rozwiązany właśnie wymieniłem uszczelkę z cieńszej na grubszą i problem znikł. PS najpierw kupiłem uszczelkę, tylko nie do końca rozumiem dlaczego była taka cienka, 0,5mm (najdroższa z możliwych metalowa, chyba z alu!!!), orginalna która puściuła miała 1,85mm. Po kupieniu uszczelki trochę tańszej ale o grubości 2,2mm problem znikł. Dzięki wszystkim za radę. Pozdrawiam


    Sumując:
    aron 20000 zebrał z głowicy 0,4 mm
    uszczelka cieńsza od starej o 1,35 mm
    razem zawory przybliżyły się 0 1,75 mm
    dlatego mu stukały, zresztą sam napisał, że "po włożeniu uszczelki o grubości 2,2 mm problem znikł"
    Uważam, że można zakończyć dyskusję na te temat, ponieważ naprawa dokonana przez aron20000 była "conajmniej nietypowa"
    Przy naprawach normalnych - czytaj prawidłowych robi się tak jak napisał robokop.