Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

róznica między termostatem a regulatorem temperatury?

klibeuz 23 Mar 2009 07:46 7411 6
IGE-XAO
    klibeuz
    Level 10  
    Witam serdecznie, zaznaczam na wstępie ze jestem mechanikiem, więc nie znam się zbytnio na elektronice.

Potrzebuje zrobić sterowanie temperaturą w piecu grzewczym -do wytapiania plastiku.
    Działanie-nalezy ustawić temp z zakresu od 100-330 stopni, gdy temperatura osiagnie wartość zadaną, powinien się włączć wentylator do odciągu ciepła, po czasie 10 minut grzania wentylator ma się wyłączyć,i jakiś krotki sygnał dźwiękowy, natomiast temp ma byc utrzymywana dalej taka sama.
    Musi być możliwość zmiany temperatury-czyli ustawiam sobie np. po 3 cyklach topienia (na zakresie 200) ustawiam temp 270 (inny materiał) i cykl ma znow byc taki sam-czyli włączenie wentylatora itd....

Proszę mi na wstepie powiedzieć jaka jest róznica między termostatem elektronicznym a regulatorem elektronicznym temperatury????

Potrzebuje aby była wyswietlana aktualna temperatura(pomiar), temperatura zadana, oraz mozliwość sterowania grzałką 2400W w zakresie 100-330 stopni-żeby te 2 wartości były wyświetlane na wyświetlaczu.

Czy może mi któryś z Panów doradzić/przedstawić poglądowy schemat jak się za to zabrać, co kupić?

Jakie elementy muszę zakupić?

Czy wystarczy tylko elektroniczny regulator temperatury, czujnik temperatury

Dziękuję za odpowiedź
  • IGE-XAO
    MacFis
    Level 17  
    Z tego co wiem to termostat utrzymuje zadaną temperaturę, a czujnik temperatury ją mierzy. Na pewno musisz zakupić wyświetlacz LCD, czujnik temperatury(jaki to nie wiem) i do tego jakiegoś atmega. Ósemka chyba starczy. A jak/czy wcześniej sterowałeś tą grzałką?
  • IGE-XAO
    kubai
    Level 14