Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 1.4 16v Z14XE trzęsie silnikiem.

kwansterp 28 Kwi 2009 14:24 7965 20
  • #1 28 Kwi 2009 14:24
    kwansterp
    Poziom 22  

    Witam

    Mam problem z Oplem Astra G 1.4 16V '99 silnik Z14XE.

    Silnik chodzi nierówno jakby pracował nie na wszystkie gary, trzęsie budą. Cewka wymieniona, jest nowa, świece również.
    Prawdopodobnie problem z wtryskiem bo Injection Pulse pokazuje ok 5 ms a powinno być max do 3,5 ms. Czym to jest spowodowane? Sterownik silnika nie pokazuje żadnych błędów, kontrolka check ładnie gaśnie po zapaleniu silniku.
    Kolejna rzecz która mnie niepokoi to TPS Signal jest niski i wynosi ok 0,5 V
    Czyżby sterownik silnika był do wymiany?

    Pozdro

  • #2 28 Kwi 2009 20:42
    kwansterp
    Poziom 22  

    Sprawdzałem ponownie świece i okazało się, że ta od 3 cylindra jest mokra. Po zamianie inna świeca również jest mokra.
    Wygląda na to, że nie pali na ten 3 cylinder, sprężanie jest ok 13,5 bara.
    Jeśli byłaby to wina cewki (która jest nowa) komputer powinien to wykazać.
    Niestety nie pokazuje żadnych błędów.

    Czyżby to sterownik silnika wariował i nie dawał iskry na tę 3 świece?

  • #3 28 Kwi 2009 21:52
    axelaxel
    Poziom 14  

    jaką cewkę kupiłeś? oryginał czy made in.....?

  • #4 28 Kwi 2009 23:13
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    a sprawdziłes czy iskra jest na 3 swiecy gdy silnik pracuje??
    Może uszczelka pod głowica sie kłania....

  • #5 28 Kwi 2009 23:23
    domex32
    Moderator Samochody

    kwansterp napisał:
    Sprawdzałem ponownie świece i okazało się, że ta od 3 cylindra jest mokra. Po zamianie inna świeca również jest mokra.
    Wygląda na to, że nie pali na ten 3 cylinder, sprężanie jest ok 13,5 bara.
    Jeśli byłaby to wina cewki (która jest nowa) komputer powinien to wykazać.
    Niestety nie pokazuje żadnych błędów.

    Czyżby to sterownik silnika wariował i nie dawał iskry na tę 3 świece?


    Sprawdź czy jest iskra na 3 cylindrze, jeśli jest, to albo wtrysk leje albo pierścienie lub uszczelniacze zaworowe do wymiany, jeśli auto bierze olej to on uszczelnia pierścienie, i dlatego ciśnienie może być poprawne.

  • #6 29 Kwi 2009 09:06
    kwansterp
    Poziom 22  

    axelaxel napisał:
    jaką cewkę kupiłeś? oryginał czy made in.....?


    Cewka to zamiennik ale nie najtańszy.

    Cytat:
    a sprawdziłes czy iskra jest na 3 świecy gdy silnik pracuje??


    Iskry nie ma na tej świecy, po założeniu inne świecy bez zmian.

    Cytat:
    Sprawdź czy jest iskra na 3 cylindrze, jeśli jest, to albo wtrysk leje albo pierścienie lub uszczelniacze zaworowe do wymiany, jeśli auto bierze olej to on uszczelnia pierścienie, i dlatego ciśnienie może być poprawne.

    Samochód nie bierze oleju. Zastanawiam się nad tym całym sterownikiem silnika, może to on podaje nieodpowiedni sygnał do cewki czyli pomija 3 cylinder. Bo jakby cewka była zła to by wyszło na komputerze.

    Kurcze kończą mi się pomysły :(

  • #7 29 Kwi 2009 10:06
    domex32
    Moderator Samochody

    Chyba nie sterownik, raczej cewka, bo iskry są parami, czyli na 1i4 2i3.

  • #8 29 Kwi 2009 10:12
    kwansterp
    Poziom 22  

    domex32 napisał:
    Chyba nie sterownik, raczej cewka, bo iskry są parami, czyli na 1i4 2i3.


    hm cewka jest nowa od tygodnia, na starej tak samo się zachowywało :(
    W tym silniku cewka stanowi jeden element tzw listwa.

  • #10 29 Kwi 2009 10:22
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jakie fajki?

  • #11 29 Kwi 2009 10:41
    enauto
    Poziom 29  

    goldwinger napisał:
    Jakie fajki?

    Takie jak widać na zdjęciu z Alle....
    Astra G 1.4 16v Z14XE trzęsie silnikiem.

  • #12 29 Kwi 2009 10:49
    kwansterp
    Poziom 22  

    Ta cewka jest raczej nierozbieralna, nie próbowałem zamieniać tych fajek.

  • Pomocny post
    #13 29 Kwi 2009 12:08
    bartek_j
    Poziom 35  

    Można cewkę zdjąc, położyć na silniku i skoczyć krótkimi kabelkami do świec. Można tez po drodze stosownie zamienić kabelek WN i kabelek i ew. w sterowniu.
    Czasem tak robię do sprawdzenia cewy.

  • #15 29 Kwi 2009 15:00
    kwansterp
    Poziom 22  

    Wracają do działania cewki, moim przypadku, na starej silnik chodzi tak samo jak na nowej, więc małe prawdopodobieństwo aby cewka była padnięta.

    Jednak dzięki za rade ręcznego sprawdzenia tego typu cewki.
    Będę kombinował aby móc sprawdzić inny identyczny sterownik silnika.

    Mam pytanie? Czy trzeba coś adoptować przy wymianie na identyczny sterownik np. immobiliser? Czy silnik odpali bez problemu?

  • #16 29 Kwi 2009 15:01
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Będzie problem z immo

  • Pomocny post
    #17 29 Kwi 2009 21:04
    domex32
    Moderator Samochody

    No ja tu czegoś nie rozumiem, musiałeś kupić kulawa cewkę, bo jeśli wina leżała by po stronie sterownika to na 2i3 cyl był by problem, lub 1i4 a jeśli na jednym to albo cewka do kitu albo olejem Ci świecę zalewa, lub sama świeca ma przebicie.

  • #18 29 Kwi 2009 21:06
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tam zwykle ciśnienia braknie, z powodu zaworów

  • #19 29 Kwi 2009 22:01
    domex32
    Moderator Samochody

    No tak tyle ze autor pisze o ciśnieniu 13,5 bara...

  • #20 30 Kwi 2009 13:53
    kwansterp
    Poziom 22  

    Prawdopodobnie jest to wina cewki, ale jeszcze nie mam pewności, ciągle badamy temat

    Cytat:
    albo cewka do kitu albo olejem Ci świecę zalewa, lub sama świeca ma przebicie.

    trzecią świece zalewa paliwem

  • #21 01 Maj 2009 10:29
    kwansterp
    Poziom 22  

    Panowie temat rozwiązany :)

    Wina leżała po stronie cewki, tamta niby nowa okazała się uszkodzona.
    Po założeniu kolejnej nowej cewki silnik w końcu zaczął pracować jak należy.

    Wszystkim bardzo dziękuję za pomoc, za cenne wskazówki.

    Pozdrawiam

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson