Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 1.8 Zetec - Brak podwyszonych obrotow po wcisnieciu sprzegła

RafalGT2 08 Gru 2012 01:17 2772 6
  • #1 08 Gru 2012 01:17
    RafalGT2
    Poziom 18  

    Witam forumowiczów mam problem z moim nieszczęsnym Mondeo 1.8 16V zetec 97 rok MK II. Mianowicie problemem są obroty wiem ze temat oklepany jednak nie znalazłem akurat takiego problemu. Wiec od początku autko pali na dotyk na benzynie ssanie ładnie podnosi obroty trzyma je równa wiec ruszam po przejechaniu kliku kilometrów, kiedy wcisnę sprzęgło obroty powinny być podwyższone a one od razu spadają na 1000 Obr lub samochód gaśnie tak jest na benzynie jak i na gazie. Nawet jak autko stoi odpalone może pracować godzinę obroty trzyma idealnie nagle zaczynają falować i samochód gaśnie lub kiedy stoję na postoju obroty równe dodam gwałtownie gazu i puszcze wtedy obroty tez powinny sie zatrzymać koło 1500 a one od razu spadają do 1000 lub samochód gaśnie. Dodam ze na klimie nie ma tego problemu komputer normalnie podnosi obroty i na klimie nie zgaśnie. Czyli zawór bocznikowy bedzie OK, ale nawet dla sprawdzenia podmieniany. Kts 650 nie pokazuje żadnych bledów jedynie, kiedy przekroczę na obrotomierzu 6, 5 tys. obrotów pojawia sie błąd ze silnik osiągnął prędkość maksymalna, ale pojawia sie tylko przy przekroczeniu 6, 5 tys. obrotów. Na obecna chwile czyściłem przepływomierz oraz przepustnice a także podmieniałem je na inne dalej to samo świece palatynki ngk zrobione z 10 tys. tak samo jak przewody wszystko sprawdzone brak przebić silnik ładnie ciągnie nie przerywa spalanie ma w normie. Gaz to sekwencja przelatane na niej około 30 tysięcy adaptacje robione wedle instrukcji serwisowej a także za pomocą kts niestety problem nadal jest czasami wszystko jest dobrze, ale częściej właśnie nie podnosi tych obrotów. Panowie może ktoś podpowie mi coś. Wpadłem na pomysł ze może sterownik gubi mapę i takie cyrki się dzieją, bo skoro nie ma bledów w kts jak i gutman wszystkie parametry wszystko jest w porządku dla porównania sprawdzałem na innym mondeo i parametry mam identyczne może to rzeczywiście ECU tylko jak się upewnić? Dlaczego przy wciśnięciu sprzęgła komputer nie podnosi obrotów? Prędkość widzi obroty wału tez temperaturę silnika tez. Może ktoś miął podobny problem, bo niestety nie mam drugiego sterownika w pracy na podkładkę: ( czekam na sugestie

  • #2 08 Gru 2012 06:05
    robokop
    Moderator Samochody

    Sugestia jest jedna, poczytaj jak działa ten system wtrysku, bo w tej chwili to usiłujesz błysnąć, ale strasznie nieudolnie. Widzisz gdzieś przy sprzęgle jakiś czujnik, na podstawie wskazań którego silnik ma podnieść obroty? Skąd nagle wzięły się Tobie te 1500obr/min? Prędkość biegu jałowego to 850 obr/min z tolerancją 50obr i takie mają być. Nie ma tam też czegoś takiego jak ssanie.

  • #3 08 Gru 2012 06:52
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    RafalGT2 napisał:
    powinny sie zatrzymać koło 1500 a one od razu spadają do 1000 lub samochód gaśnie


    Podejrzyj dlaczego samochód gaśnie skoro masz komputer kts-a.

  • #4 08 Gru 2012 18:44
    RafalGT2
    Poziom 18  

    kolego robokop dobrze może nie 1500 ale na pewno dojeżdzajżc do skrzyzowania z większą prędkością i z wcisniętym sprzęgle obroty zawsze są wyższe niż jałowe aby silnik nie zgasł i tak było u mnie do tej pory wiec problem jest i zawsze obroty byly pomiędzy 1000 a 1500 po środku. Dziś podpinałem kts i żadnych błędów nie pokazał niestety w parametry nie moglem wejśc ale wcześniej sprawdzane na 520 i było ok. Wiec będę szukał dalej odepne całkiem gaz i zobacze od nowa zrobię adaptacje i zobaczę efekty bo innych pomusłów brak

  • #5 08 Gru 2012 19:33
    1078231
    Usunięty  
  • #7 08 Gru 2012 21:40
    RafalGT2
    Poziom 18  

    Kolego ok 1500 nie bedzie mial ale nie wiele mniej a zreszta mniejsza o to na razie wogóle nie podnosi obrotów ja to jeszcze dam rade ale mlodsza siostra dla niej jako poczatkujacy kierowca to spory problem. Czujnikiem cisnienia od wspomagania wogule sie nie interesowalem wspomoganie chodzi idealnie nie dostałem jednoznacznych wskazowek wiec sprubóje pojezdzic z calkowicie odlaczonym gazem i zobaczę jak to będzie wogóle bym tego nie ruszał bo w lato na klimie nigdy nie gaśnie ładnie podnosi obroty niestety moj klimatronic nie załaczy sie ponizej pewnej temperatury wiec pozostaje mi powalczyc z problemem

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME