Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alhambra lub Sharan - montaż tempomatu

janek1946 08 Maj 2009 21:43 25274 30
  • #1 08 Maj 2009 21:43
    janek1946
    Poziom 9  

    Witam!
    Prosze o pomoc jak zainstalować tempomat do w/w marek aut. Mam już manetkę z tempomatem i wiązką lecz nie wiem co dalej. Nie wiem gdzie znajduje sie sterownik. Szukałem na podszybiu lecz nie znalazłem. prosze o pomoc.

  • #2 08 Maj 2009 22:12
    adam7009
    Poziom 38  

    sterownik masz za licznikiem,trzeba go wyjąc.

  • #3 08 Maj 2009 23:53
    Remik71
    Poziom 24  

    Ostatnio zakładałem do galaxy 1,9 tdi z 99r. i była kostka doprowadzona aż do samych przełączników - bajka

  • #4 09 Maj 2009 10:03
    janek1946
    Poziom 9  

    chodzi o sharan alhambra po 2000 roku w nowej budzie.

  • #5 09 Maj 2009 12:59
    s27
    Poziom 15  

    sterownik za akumulatorem w komorze silnika, więcej info znajdziesz w starych postach na temat tempomatu

  • #6 09 Maj 2009 14:35
    janek1946
    Poziom 9  

    No właśnie przeryłem całą elektrodę i nie tylko nic nie ma na temat sharana alhambry a jeżeli coś to tylko szczątki informacji. Chciałbym wiedzieć dokładnie które kable od kostki tempomatu do jakich pinów podłączyć sterownika.

  • #7 09 Maj 2009 19:19
    Remik71
    Poziom 24  

    W sharanie z lat >2000 z edc15 nie spotkałem kabelków na odpowiednich pinach ecu. Trzeba ciągnąć przewody od samego kompa do manetki.
    Poszukaj schemat dla golfa 4 TDI i paska B5 oczywiście z edc15 - jest to samo co Twoja Alhambra.

    A tak w ogóle: to jaki tam jest silnik, bo tu nie wróżymy...

  • #8 10 Maj 2009 11:56
    janek1946
    Poziom 9  

    Silnik 1.9 Tdi 85 kW AUY

  • #9 10 Maj 2009 16:56
    mabos1
    Poziom 18  

    w tym modelu do przełącznika dochodzi 6 przewodów:
    Piny przy przełączniku:
    T10s/7 oraz T10s/4 czarny/biały do sterownika silnika na pin T121/14
    T10s/5 szary do sterownika na pin T121/46
    T10s/2 niebieski/szary do sterownika silnika na pin T121/45
    T10s/3 czerwony do sterownika silnika na pin T121/44
    T10s/6 czarny/żółty zasilanie po zapłonie z bezpiecznika S2 10A
    Po podłączeniu przełącznika pozostaje kwestia uaktywnienia tempomatu w sterowniku silnika.
    powodzenia

  • #10 23 Cze 2009 16:52
    marci_n
    Poziom 17  

    Podlacze sie bo przymierzam sie do montazu w Alhambrze 99 1,9 TDI silnik AHU i znalazlem sporo informacji na elce ale do nowszego modelu. Czy ma ktos rpz[iske kabli do starszego modelu?

  • #11 11 Wrz 2009 17:05
    Marcin1989
    Poziom 17  

    Odświeżę temat mam ten sam problem co kolega wyżej nie mam wtyczki tylko samą zaślepkę jak to podłączyć?

  • #12 16 Wrz 2009 14:40
    marci_n
    Poziom 17  

    U mnie okazalo sie jednak ze sa kable wiec nie potrzebowalem rozpiski

  • #13 30 Gru 2009 00:51
    fajos1979
    Poziom 2  

    Remik71-piszesz,że dołozenie tempomatu do ,np.sharana z rocznika 99,to bajka,możesz jakos mi przyblizyc ten temat?Zamierzam w swoim sharanie zamontowac to super urządzenie,gdzie znajduje się gotowa wtyczka,o ile bedzie u mnie?oprócz wymiany manetki ,musze cos jescze zrobic?
    Dzieki

  • #14 12 Sty 2010 23:13
    19lukasz
    Poziom 15  

    Witam czy monetkę i wiązkę z Golfa IV 1,9 TDI można zaadoptować do Sharana 1,9 TDI 2002r ? Czy sposób montażu się jakoś różni? Wiem jak podłączyć do Golfa ale czy one posiadają takie same ecu?

  • #15 14 Sty 2010 22:33
    marci_n
    Poziom 17  

    fajos1979 napisał:
    Remik71-piszesz,że dołozenie tempomatu do ,np.sharana z rocznika 99,to bajka,możesz jakos mi przyblizyc ten temat?Zamierzam w swoim sharanie zamontowac to super urządzenie,gdzie znajduje się gotowa wtyczka,o ile bedzie u mnie?oprócz wymiany manetki ,musze cos jescze zrobic?
    Dzieki

    Nie do mnie pytanie ale odpowiem:
    Kable jezeli sa to znajduja sie pod plastikowa obudowa kolumny kierowniczej. Pozostaje wymienic manetke i podlaczyc kostke do gniazda. Trzeba uaktywnic vagiem tempomat. podlaczasz kompa, wchodzisz w engine - login - kod 11463.

  • #16 24 Sty 2010 15:25
    zielony_grojec
    Poziom 2  

    Witam
    Jestem posiadaczem Alhambry z 2006 roku, tempomat funkcjonował w nim bez problemu do czasu kiedy zgubiłem jedyny kluczyk, i gość który mi dorabiał nowy programował immobilaizer. Nie mam 100% pewności że on jest winny, ale tak podejrzewam. Czytając wasze wypowiedzi znalazłem wątek z aktywowaniem tempomatu. Przeprowadziłem więc tą procedurę, ale niestety nic to nie pomogło. Moje pytanie brzmi: czy można sprawdzić czy tempomat jest aktywny, i gdzie ewentualnie szukać przyczyny w braku jego funkcjonowania.
    Z góry dziękuję za rady.
    Pozdrawiam.

  • #17 01 Mar 2010 18:02
    19lukasz
    Poziom 15  

    Witam Czy podłączenie w Sharanie z roku 99 będzie się różnić od tego z roku po 2000?

  • #18 03 Mar 2010 19:32
    mabos1
    Poziom 18  

    zielony_grojec napisał:
    Witam
    Jestem posiadaczem Alhambry z 2006 roku, tempomat funkcjonował w nim bez problemu do czasu kiedy zgubiłem jedyny kluczyk, i gość który mi dorabiał nowy programował immobilaizer. Nie mam 100% pewności że on jest winny, ale tak podejrzewam. Czytając wasze wypowiedzi znalazłem wątek z aktywowaniem tempomatu. Przeprowadziłem więc tą procedurę, ale niestety nic to nie pomogło. Moje pytanie brzmi: czy można sprawdzić czy tempomat jest aktywny, i gdzie ewentualnie szukać przyczyny w braku jego funkcjonowania.
    Z góry dziękuję za rady.
    Pozdrawiam.


    Kolego najprościej sprawdzić funkcje tempomatu w sterowniku silnika podłączając komputer :
    01 - silnik
    08 - pomiar wartości mierzonych
    006 - w tym kanale na ostatniej pozycji masz ciąg zer i jadynek (w zależności od tego co jest powłączane) przełączając manetka tempomatu 0 powinny zmieniac sie na 1

  • #19 21 Wrz 2010 21:36
    donnen
    Poziom 9  

    Panowie posiadam Sharana TDI 98r. Znalazłem wtyczkę przy kierownicy,zamontowałem manetkę z tempomatem,podpiąłem Polski VAG 4.9 wszedłem w silnik,następnie logowanie. Wpisałem kod 11463 i niestety nie działa a na do tatek wyskoczył błąd 17978 Proszę was o jakieś rady bo pewnie robię coś nie tak. :(

  • #20 22 Wrz 2010 16:04
    donnen
    Poziom 9  

    ok problem rozwiązany :) przyczyną był przerwany przewód przy manetce

  • #21 06 Lip 2012 08:18
    koleś1
    Poziom 2  

    Na Śląsku oferuję montaż wiazki i manetki tempomatu do: Sharana/Alhambry po roku 2000, Fabii 1, Octavii 1, Seata Leona, Seata Ibizy.
    Proszę dzwonić na mój numer 510 150 407

  • #22 29 Paź 2012 23:01
    scorpik77
    Poziom 10  

    Panowie i Panie proszę o pomoc od zawsze to forum pomagało mi wielu naprawach tym razem poległem. Sprawa dotyczy podłączenia tempomatu seat alhambra 2005 silnik AUY zrobiłem wiązkę i zakupiłem manetkę. Wszystko zostało założone podłączone sprawdzone i zakodowane. Sprawa ma się tak :
    po załączeniu przełącznika na on brak reakcji , tarcza tempomatu pojawia się podczas wciskania przycisku SET a nie po załączeniu w pozycję ON.
    LOGI VAG silnik - blok nr 22
    po załączeniu pojawia się 000100
    guzik reset 001100
    guzik set 000111

    oczywiście dodam że wskazania hamulec i sprzęgło są prawidłowe.

    sprawdzałem połączenia 3 razy wydaje się być ok co robię źle.
    Mam dziwne wrażenie że pomieszałem gdzieś przewody ale sprawdzałem wszystko z 5 razy

    2- 45
    3-44
    4-14
    5-46
    6- +15
    7-14

    Manetka jest sprawna ścieżki także sprawdziłem miernikiem.

    Proszę o pomoc.

  • #23 02 Lis 2012 19:48
    scorpik77
    Poziom 10  

    Widzę że nie ma za wielu speców w tej dziedzinie

    Proszę więc podpowiedzieć czy takie wskazania w VAG są prawidłowe po podaniu na krótko napięcia +12 V na poszczególne piny

    14 -000001
    44 -000100
    45 -001011
    46 -001011

    niestety nie wiem jak uzyskać 00011 tzn tempomat włączony

    znalazłem gdzieś taki opis po podaniu +12 V na:
    14 - eneble
    46 - on/off
    45 - resume
    44 - set

    niestety podając napięcia też nic.

  • #24 02 Lis 2012 19:55
    T5
    Moderator Samochody

    scorpik77 napisał:
    Widzę że nie ma za wielu speców w tej dziedzinie

    Proszę więc podpowiedzieć czy takie wskazania w VAG są prawidłowe po podaniu na krótko napięcia +12 V na poszczególne piny

    14 -000001
    44 -000100
    45 -001011
    46 -001011

    niestety nie wiem jak uzyskać 00011 tzn tempomat włączony

    znalazłem gdzieś taki opis po podaniu +12 V na:
    14 - eneble
    46 - on/off
    45 - resume
    44 - set

    niestety podając napięcia też nic.
    Tempomat oczywiście aktywowany w sterowniku?Czy ktoś zapomniał? :D

  • #25 02 Lis 2012 19:56
    scorpik77
    Poziom 10  

    Oczywiście że aktywowany :) brak mi pomysłów

  • #27 02 Lis 2012 20:33
    scorpik77
    Poziom 10  

    nie nie działa. Jak podać napięcie i na jaki pin w ECU aby uzyskać na VAG 000011 włączono tempomat.

    Dodano po 26 [minuty]:

    OK może ktoś proszę narysować łopatologiczny schemat działania manetki tempomatu chyba za dużo dziś czytam i nie bardzo rozumiem oryginalny.

  • #29 04 Lis 2012 20:47
    scorpik77
    Poziom 10  

    OK dziękuje za post z forum FORDA . Probem rozwiązany napięcie podałem na pin nr 7 zamiast 6. Poprawiłem przewody i wszystko działa.

  • #30 02 Lut 2013 21:18
    Dudi7777
    Poziom 10  

    Witam, chcialem troche odswiezyc temat. Mam Sharana MK1 1.9 TDI, 110 KM, 2000 r. i dzis dolozylem tempomat, aktywowalem VAGiem, ale nie zrocilem uwagi na ten przelacznik pod sprzeglem czy w ogole jest. Tempomat dziala, ale nie rozlacza sie w momencie wcisniecia sprzegla. Mam pytanie, czy jesli nie ma lub nie dziala przelacznik pod sprzeglem, ktory rozlacza tempomat w momencie wduszenia sprzegla, to jest to grozne lub niebezpieczne dla auta, elektryki/elektroniki/funkcjonowania itp.? Mi akurat przeszkadzalo, jak jezdzilem innymi autami z tempomatem, ze wcisniecie sprzegla rozlaczalo tempomat. Jest to tylko wygodne w momencie redukcji biegow.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME