Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Regulator ciśnienia paliwa?

10 May 2009 20:10 33398 8
  • Level 15  
    Witam. Mam szybkie i ważne pytanie: to nie jest normalne, że autko pracuje identycznie z odłączonym oraz przyłączonym wężykiem podciśnienia do regulatora ciśnienia paliwa? Czy dmucham czy próbuję wyssać :D powietrze z regulatora, to nie przepuszcza w żadną stronę. Autko trochę nierówno pracuje na wolnych obrotach. Regulator do wymiany?
  • Level 28  
    Regulator ten ma za zadanie utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej.To że nie przepuszcza powietrza w żadna stronę nie znaczy że jest popsuty.Wręcz przeciwnie nie powinien tego robić,przecież w nim jest paliwo a nie powietrze.Sprawdź szczelność wszystkich wężyków podciśnieniowych,układ WN,silniczek krokowy.Bo w zasadzie ten ostatni odpowiada za wolne obroty.Przy okazji pochwal się marką samochodu, bo nie wiem o jakim piszesz.
    Dochodzi jeszcze do sprawdzenia czujnik zasysanego powietrza i temperatury silnika.
  • Level 26  
    chyba do wrózki to pytanie.
  • Level 15  
    MARIUSZ R wrote:
    Wręcz przeciwnie nie powinien tego robić,przecież w nim jest paliwo a nie powietrze.


    Nie w tym silniku :) Tu jest sterowany podciśnieniem. No dobrze, już wyczytałem, jak go sprawdzić - trzeba zrobić pomiar ciśnienia paliwa przy odłączonym, następnie podłączyć i znów odłączyć - jeśli ciśnienie nie podskoczy, tzn. że regulator kaput.
  • Level 28  
    Teg wrote:
    MARIUSZ R wrote:
    Wręcz przeciwnie nie powinien tego robić,przecież w nim jest paliwo a nie powietrze.


    Nie w tym silniku :) Tu jest sterowany podciśnieniem. No dobrze, już wyczytałem, jak go sprawdzić - trzeba zrobić pomiar ciśnienia paliwa przy odłączonym, następnie podłączyć i znów odłączyć - jeśli ciśnienie nie podskoczy, tzn. że regulator kaput.

    Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu.
  • Level 15  
    Honda Civic hatchback 5d, 1998, 1.5 (D15Z8).

    Dzwoniłem do 3 i byłem w 3 innych (największych) warsztatach w Bydgoszczy i nigdzie nie mieli sprzętu, żeby zmierzyć ciśnienie paliwa :| <tu miało być pewne zdanie na temat tego, w jaki sposób mechanicy podchodzą do klienta i do naprawy czegoś innego niż Golf i Polonez, ale że bardzo szanuję widzę kilku użytkowników tego forum którzy są dobrymi specjalistami, postanowiłem nie uogólniać, bo na szczęście są też tacy, którzy lubią swoją pracę > . W ASO chcą za to 80zł - jak dla mnie duża przesada. Zrobiłem taki test:

    Odpiąłem i zatkałem wężyk idący od regulatora do baku (odprowadzający nadmiar paliwa). Zamiast niego przyczepiłem przezroczysty wężyk, którego koniec umieściłem w słoiku. Zacząłem sprawdzać. Po przekręceniu kluczyka słychać pompę - w kilka sekund słoik zapełnił się benzyną. Po odpaleniu z podpiętym wężykiem podciśnienia (sterującym) - to samo. Po odpięciu wężyka - leci identycznie. Przy gazowaniu z podpiętym czy odpiętym - też. Co bym nie robił, regulator ciśnienia paliwa przepuszcza cały czas. Próbowałem ustami dmuchać i wysysać powietrze z wężyka sterującego - zawór ani drgnie, zupełnie jakby był zapchany i zablokował się w pozycji otwartej.

    Czy nie powinien przestać przepuszczać po odpięciu wężyka podciśnienia (sterującego) ? Czy wężyk jest podpięty czy odpięty, auto zachowuje się identycznie, można jeździć z nim albo bez i jest tak samo. Powinienem chyba móc wsysać z niego powietrze ustami, robiąc podciśnienie niczym kolektor dolotowy? :) A nie móc wdmuchiwać? Bo jakbym nie sapał i stękał ;) to w żadną stronę nie mogę przetłoczyć przez niego powietrza.
  • Helpful post
    Level 39  
    MARIUSZ R wrote:

    Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu.


    Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest umieszczony w zbiorniku paliwa i daje stale cisnienie tloczenia, przeliczaniem dawki paliwa wtryskiwanego w zaleznosci od podcisnienia panujacego w kolektorze dolotowym zajmuje sie komputer wtrysku (zmniejsza lub zwieksza minimalnie czas wtrysku).

    Teg wrote:
    Odpiąłem i zatkałem wężyk idący od regulatora do baku (odprowadzający nadmiar paliwa). Zamiast niego przyczepiłem przezroczysty wężyk, którego koniec umieściłem w słoiku. Zacząłem sprawdzać. Po przekręceniu kluczyka słychać pompę - w kilka sekund słoik zapełnił się benzyną. Po odpaleniu z podpiętym wężykiem podciśnienia (sterującym) - to samo. Po odpięciu wężyka - leci identycznie. Przy gazowaniu z podpiętym czy odpiętym - też. Co bym nie robił, regulator ciśnienia paliwa przepuszcza cały czas. Próbowałem ustami dmuchać i wysysać powietrze z wężyka sterującego - zawór ani drgnie, zupełnie jakby był zapchany i zablokował się w pozycji otwartej.


    Podczas normalnej pracy regulator tak sie wlasnie powinien zachowywac.

    Teg wrote:
    Czy nie powinien przestać przepuszczać po odpięciu wężyka podciśnienia (sterującego)?


    Nie, nie powinien.

    Teg wrote:
    Bo jakbym nie sapał i stękał to w żadną stronę nie mogę przetłoczyć przez niego powietrza


    I to jest wlasciwe, gdyby bylo inaczej i przez regulator moglbys przetloczyc powietrze - znaczyloby to, ze regulator jezt uszkodzony.


    Kolego Teg, nie zrozumiales dzialania tego regulatora. Nie jest on zaworem typu zamknij/otworz tylko zaworem regulujacym przeplyw (paliwa). Podczas pracy przepuszcza on paliwo w sposob ciagly bo pompa podaje duzy nadmiar paliwa. Jedyne co sie zmienia podczas zmian cisnienia w kolektorze dolotowym to ilosc paliwa zwracanego przez regulator z powrotem do zbiornika. Kiedy cisnienie w kolektorze jest wyzsze to paliwa odplywa mniej, kiedy nizsze to wiecej.

    Zadaniem regulatora jest utrzymywanie stalej roznicy cisnienia pomiedzy wnetrzem wryskiwacza a kolektorem dolotowym. Celem takiego rozwiazania jest to aby ilosc paliwa wtrysnieta w jednostce czasu do kolektora byla zawsze ta sama - niezaleznie od zmian cisnienia we wnetrzu tego ostatniego.

    Metody, ktore opisales w celu kontroli dzialania regulatora nie odpowiedza na pytanie czy jest on dobry czy zly. Wlasciwym postepowaniem jest pomiar cisnienia na rampie wtryskiwaczy z jednoczesnym zasterowywaniem regulatora pompka podcisnieniowa i pomiarem tego podcisnienia sterujacego. Zrobi to kazdy warsztat zajmujacy sie diagnostyka pojazdow

    Polecam zapoznac sie z opisem dzialania regulatorow cisnienia. W internecie mozna znalezc kilka dobrych i przejrzystych artykulow na ten temat.

    Pozdrawiam
  • Level 16  
    Nic dodać nic ująć...kybernetes, szacun, powinieneś wykłady prowadzć.
    pozdrawiam