Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator ciśnienia paliwa?

Teg 10 Maj 2009 20:10 26264 8
  • #1 10 Maj 2009 20:10
    Teg
    Poziom 15  

    Witam. Mam szybkie i ważne pytanie: to nie jest normalne, że autko pracuje identycznie z odłączonym oraz przyłączonym wężykiem podciśnienia do regulatora ciśnienia paliwa? Czy dmucham czy próbuję wyssać :D powietrze z regulatora, to nie przepuszcza w żadną stronę. Autko trochę nierówno pracuje na wolnych obrotach. Regulator do wymiany?

    2 8
  • #2 10 Maj 2009 20:29
    MARIUSZ R
    Poziom 28  

    Regulator ten ma za zadanie utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej.To że nie przepuszcza powietrza w żadna stronę nie znaczy że jest popsuty.Wręcz przeciwnie nie powinien tego robić,przecież w nim jest paliwo a nie powietrze.Sprawdź szczelność wszystkich wężyków podciśnieniowych,układ WN,silniczek krokowy.Bo w zasadzie ten ostatni odpowiada za wolne obroty.Przy okazji pochwal się marką samochodu, bo nie wiem o jakim piszesz.
    Dochodzi jeszcze do sprawdzenia czujnik zasysanego powietrza i temperatury silnika.

    1
  • #3 10 Maj 2009 20:35
    zbyniuś
    Poziom 26  

    chyba do wrózki to pytanie.

    3
  • #4 10 Maj 2009 20:52
    Teg
    Poziom 15  

    MARIUSZ R napisał:
    Wręcz przeciwnie nie powinien tego robić,przecież w nim jest paliwo a nie powietrze.


    Nie w tym silniku :) Tu jest sterowany podciśnieniem. No dobrze, już wyczytałem, jak go sprawdzić - trzeba zrobić pomiar ciśnienia paliwa przy odłączonym, następnie podłączyć i znów odłączyć - jeśli ciśnienie nie podskoczy, tzn. że regulator kaput.

    2
  • #5 10 Maj 2009 20:58
    zbyniuś
    Poziom 26  

    no to wszystko wiesz

    0
  • #6 10 Maj 2009 21:12
    MARIUSZ R
    Poziom 28  

    Teg napisał:
    MARIUSZ R napisał:
    Wręcz przeciwnie nie powinien tego robić,przecież w nim jest paliwo a nie powietrze.


    Nie w tym silniku :) Tu jest sterowany podciśnieniem. No dobrze, już wyczytałem, jak go sprawdzić - trzeba zrobić pomiar ciśnienia paliwa przy odłączonym, następnie podłączyć i znów odłączyć - jeśli ciśnienie nie podskoczy, tzn. że regulator kaput.

    Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu.

    0
  • #7 12 Maj 2009 00:45
    Teg
    Poziom 15  

    Honda Civic hatchback 5d, 1998, 1.5 (D15Z8).

    Dzwoniłem do 3 i byłem w 3 innych (największych) warsztatach w Bydgoszczy i nigdzie nie mieli sprzętu, żeby zmierzyć ciśnienie paliwa :| <tu miało być pewne zdanie na temat tego, w jaki sposób mechanicy podchodzą do klienta i do naprawy czegoś innego niż Golf i Polonez, ale że bardzo szanuję widzę kilku użytkowników tego forum którzy są dobrymi specjalistami, postanowiłem nie uogólniać, bo na szczęście są też tacy, którzy lubią swoją pracę > . W ASO chcą za to 80zł - jak dla mnie duża przesada. Zrobiłem taki test:

    Odpiąłem i zatkałem wężyk idący od regulatora do baku (odprowadzający nadmiar paliwa). Zamiast niego przyczepiłem przezroczysty wężyk, którego koniec umieściłem w słoiku. Zacząłem sprawdzać. Po przekręceniu kluczyka słychać pompę - w kilka sekund słoik zapełnił się benzyną. Po odpaleniu z podpiętym wężykiem podciśnienia (sterującym) - to samo. Po odpięciu wężyka - leci identycznie. Przy gazowaniu z podpiętym czy odpiętym - też. Co bym nie robił, regulator ciśnienia paliwa przepuszcza cały czas. Próbowałem ustami dmuchać i wysysać powietrze z wężyka sterującego - zawór ani drgnie, zupełnie jakby był zapchany i zablokował się w pozycji otwartej.

    Czy nie powinien przestać przepuszczać po odpięciu wężyka podciśnienia (sterującego) ? Czy wężyk jest podpięty czy odpięty, auto zachowuje się identycznie, można jeździć z nim albo bez i jest tak samo. Powinienem chyba móc wsysać z niego powietrze ustami, robiąc podciśnienie niczym kolektor dolotowy? :) A nie móc wdmuchiwać? Bo jakbym nie sapał i stękał ;) to w żadną stronę nie mogę przetłoczyć przez niego powietrza.

    1
  • Pomocny post
    #8 12 Maj 2009 03:05
    kybernetes
    Poziom 39  

    MARIUSZ R napisał:

    Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu.


    Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest umieszczony w zbiorniku paliwa i daje stale cisnienie tloczenia, przeliczaniem dawki paliwa wtryskiwanego w zaleznosci od podcisnienia panujacego w kolektorze dolotowym zajmuje sie komputer wtrysku (zmniejsza lub zwieksza minimalnie czas wtrysku).

    Teg napisał:
    Odpiąłem i zatkałem wężyk idący od regulatora do baku (odprowadzający nadmiar paliwa). Zamiast niego przyczepiłem przezroczysty wężyk, którego koniec umieściłem w słoiku. Zacząłem sprawdzać. Po przekręceniu kluczyka słychać pompę - w kilka sekund słoik zapełnił się benzyną. Po odpaleniu z podpiętym wężykiem podciśnienia (sterującym) - to samo. Po odpięciu wężyka - leci identycznie. Przy gazowaniu z podpiętym czy odpiętym - też. Co bym nie robił, regulator ciśnienia paliwa przepuszcza cały czas. Próbowałem ustami dmuchać i wysysać powietrze z wężyka sterującego - zawór ani drgnie, zupełnie jakby był zapchany i zablokował się w pozycji otwartej.


    Podczas normalnej pracy regulator tak sie wlasnie powinien zachowywac.

    Teg napisał:
    Czy nie powinien przestać przepuszczać po odpięciu wężyka podciśnienia (sterującego)?


    Nie, nie powinien.

    Teg napisał:
    Bo jakbym nie sapał i stękał to w żadną stronę nie mogę przetłoczyć przez niego powietrza


    I to jest wlasciwe, gdyby bylo inaczej i przez regulator moglbys przetloczyc powietrze - znaczyloby to, ze regulator jezt uszkodzony.


    Kolego Teg, nie zrozumiales dzialania tego regulatora. Nie jest on zaworem typu zamknij/otworz tylko zaworem regulujacym przeplyw (paliwa). Podczas pracy przepuszcza on paliwo w sposob ciagly bo pompa podaje duzy nadmiar paliwa. Jedyne co sie zmienia podczas zmian cisnienia w kolektorze dolotowym to ilosc paliwa zwracanego przez regulator z powrotem do zbiornika. Kiedy cisnienie w kolektorze jest wyzsze to paliwa odplywa mniej, kiedy nizsze to wiecej.

    Zadaniem regulatora jest utrzymywanie stalej roznicy cisnienia pomiedzy wnetrzem wryskiwacza a kolektorem dolotowym. Celem takiego rozwiazania jest to aby ilosc paliwa wtrysnieta w jednostce czasu do kolektora byla zawsze ta sama - niezaleznie od zmian cisnienia we wnetrzu tego ostatniego.

    Metody, ktore opisales w celu kontroli dzialania regulatora nie odpowiedza na pytanie czy jest on dobry czy zly. Wlasciwym postepowaniem jest pomiar cisnienia na rampie wtryskiwaczy z jednoczesnym zasterowywaniem regulatora pompka podcisnieniowa i pomiarem tego podcisnienia sterujacego. Zrobi to kazdy warsztat zajmujacy sie diagnostyka pojazdow

    Polecam zapoznac sie z opisem dzialania regulatorow cisnienia. W internecie mozna znalezc kilka dobrych i przejrzystych artykulow na ten temat.

    Pozdrawiam

    2
  • #9 12 Maj 2009 07:09
    misza50
    Poziom 15  

    Nic dodać nic ująć...kybernetes, szacun, powinieneś wykłady prowadzć.
    pozdrawiam

    2