Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Galaxy, WV Scharan czy Może Seat Alhambra

04 Wrz 2009 08:28 29915 28
  • Poziom 2  
    Jestem zainteresowany kupnem samochodu osobowego dla minimum siedmiu osób czy ktoś może doradzić jaką markę wybrać no i oczywiście dlaczego właśnie tą
  • Poziom 27  
    Z tego co mi wiadomo to to są _dokładnie_ te same samochody. Różnica pewnie jest w cenie i w znaczku z przodu.
  • Poziom 18  
    Wydaje mi się, że to co piszę kolega wyżej to prawda, to te same konstrukcje, jeśli interesuję Cię któryś z tych 3 modeli z konkretnie wybranym silnikiem, to kieruj się tym który Ci się bardziej podoba i ceną.
  • Poziom 9  
    Seata ci odradzam w razie sprzedarzy ich cena szybko maleje.Ford może być awaryjny. A najlepiej wybrać VW, w razie awari która żadko się zdarza częsci tanie.No i masz tam fajne dynamiczne silniki, a dwa ostatnie miejsca są wygodnie nie tak np. Ford.
  • Poziom 9  
    andp10 napisał:
    Seata ci odradzam w razie sprzedarzy ich cena szybko maleje.Ford może być awaryjny. A najlepiej wybrać VW, w razie awari która żadko się zdarza częsci tanie.No i masz tam fajne dynamiczne silniki, a dwa ostatnie miejsca są wygodnie nie tak np. Ford.



    zgodzę się z kolegą ale nie w 100 %...

    Ford - jeździłem fordem, co prawda z silnikiem 2,8 (benzyna=sekwencja) z tego co pamiętam. Auto rzeczywiście awaryjne, szybko wysiada elektryka, drogie zamienniki. Odradzam, jeździłem kilkoma fordami, m in. Focusem, auto niezbyt stare ale też awaryjne, ogólnie nie polecam tej marki, chodź z tego co wiem zdarzają się wyjątki. Nie jest tak, że wysnuwam opinie na temat całej marki na podstawie 2 czy 3 egzemplarzy, po prostu nie miałem z Fordami dobrego doświadczenia.

    Seat - mało szczerze mówiąc wiem na jego temat, ale w raporcie TUV nie wypada najlepiej, plasując się na niechlubnym końcu stawki.

    110. Seat Alhambra 11,4 %
    112. Volkswagen Sharan 11,5 %

    VW - jak widzisz wyżej również usterkowością nie gardzi. Aczkolwiek przemawiają za nim dostępność części zamiennych oraz ich w miarę niskie ceny.

    Może warto zastanowić się nad jeszcze czymś innym??? Opel zafira, Toyota Avensis/Corolla Verso...
  • Poziom 1  
    Bardzo dobre są wszystkie 3, lecz zależy który rocznik, szczególnie polecam diesel TDI. Jeżeli mają to być dorośli i dzieci to ok. Natomiast jeżeli będą to same dorosłe osoby to zdecydowanie wybrał bym VW T4 2,5 TDI. Bardzo żywotny samochód, te poprzednie też, lecz miejsca na tych ostatnich siedzeniach troszkę ograniczony, no i bagażnika bardzo mało.Co do marki to, forda można dostać w lepszej cenie i w lepszej wersji. Pisze tak dla tego że miałem ten sam problem, wybrałem Forda i nie żałuje.
  • Poziom 10  
    Faktycznie, wszystkie z "tej samej polki" ale i dobrze.. lepszy wybor bedzie... patrzac na stereotypy, wydajnosc i awaryjnosc (a raczej jej brak) to z wlasnego doswiadczenia obstawiam marke VW :) a i nawet jak poszukasz dobrze to cos fajnego znajdziesz.
    sharan1

    jesli beda jakies problemy z j. niemieckim mozna do mnie pisac :)

    sharan2

    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    rzeczywiście te 3 samochody są takie same tylko cena jest inna sharan wypada najdrożej ,a forda możesz kupić taniej lub droższego z ceny sharana ale z lepszym wyposażeniu tylko przy sprzedaży musisz sie liczyć ze tez forda sprzedaż taniej .sam kopiłem sharana i długo szukałem i sie zastanawiałem nad marka miałem już vw dlatego sharan powiem szczerze ze nie żałuje . jak ma być diesel to radził bym co najmniej 110 konny silnik bo 90 to trochę za mało.A jeśli chodzi o części to idzie to samo
  • Poziom 9  
    Szczerze polecam Seata Alhambra.
    Jest to taki sam samochód jak VW, a zarazem tańszy! A chyba głównie o to chodzi.
    Jeżeli chodzi o silniki wysokoprężne to kupując autko w Polsce które było sprowadzone, zwróćmy szczególną uwagę na przebieg. Ponieważ 99.9% handlarzy cofa przebieg, w 10 letnim samochodzie najczęściej do 189 -220 tysięcy, a w rzeczywistości te auta mają grubo ponad 500.000 przebiegu.

    Kolejnym problemem który może wystąpić w 1.9 'te de i' jest turbina, która wytrzymuje 1/3 tego co silnik.
  • Poziom 14  
    Te samochody schodziły z jednej linii produkcyjnej. Różnica jest w znaczkach, reflektorach i tapicerce. Mechanicznie to te same auta, a wię c dajcie sobie spokuj z usterkami. Psują się w zależności od sztuki i eksploatacji, a z bezawaryjnością vw dajmy sobie spokój(mam warsztat i wiem jak to się psuje).
  • Poziom 9  
    Miałem ten zaszczyt posiadać te 3-modele {pomimo tego że nie jestem handlarzem] ALHAMBRĘ 90KM na pełnym wypasie , SHARANA 90KM golasa , a teraz mam na moje nieszczęście GALAXY 110KM pełna opcja z którym mam same kłopoty .Ale nie jest to związane z modelem kupiłem wymęczone auto . Wszystkie 3-modele NICZYM SIĘ NIE RÓŻNIĄ jeżeli chodzi o części zamienne { prę drobiazgów i znaczki jak zaznaczył jeden z kolegów } NAJMNIEJ awaryjnym okazał się VW SHARAN . JEŻELI CHODZI O CENĘ TO NAJDROŻSZY z tych modeli jest ALHAMBRA { piszę o modelach do 2000r}. I powiem ci kolego jedno nie zawsze cena odzwierciedla stan tech.auta { średnio mam 5 aut rocznie i są to same VW} ALE GDYBYM MIAŁ KUPOWAĆ COŚ Z TYCH MODELI TO WYBRAŁ BYM VW SHARANA
  • Poziom 1  
    Może temat niezbyt aktualny, ale myślę, że wciąż jeszcze świeży - mogę cokolwiek napisać, bo akurat jestem posiadaczką Galaxy. Wcześniej miałam VW Golfa i kupiłam go ze względu właśnie na znaczek VW - jak już ktoś napisał, opinia, że VW są bezawaryjne jest dość przereklamowana - ciągle miałam jakieś drobne usterki, większych Golf też mi nie szczędził. Taka była moja oszczędność przy zakupie starszego, używanego samochodu, że przez dwa lata użytkowania Golfa i po okazaniu kolejnej usterki (za naprawę zapłaciłabym ok 1000) miałam go serdecznie dość. Zaczęłam się rozglądać za innym autem, mój wybór padł też akurat na któryś z w/w trójki i mogę napisać tylko tyle - faktycznie, są prawie identyczne, faktycznie fordy są trochę lepiej wyposażone w tej samej cenie, faktycznie ceny części są podobne. Kupiłam Forda bo już dość miałam przeglądania ofert, każda była wyjątkowa i okazjonalna. Egzemplarz który nabyłam, też wyjątkowy i okazjonalny (Galaxy 1,9 TDI 110KM 1999 r) w przeciągu 2 tygodni kosztował mnie ponad 2500 zł. Nie liczę w tym kosztów zakupu, rejestracji i OC. Czy odradzam? Nie wiem. Mechanik powiedział mi tylko, że przez dwa lata na rynek były wypuszczane samochody z 'wadliwymi' rozrusznikami (po prostu często się psuły)-we wszystkich trzech modelach - i co jakiś czas (dopiero się okaże co jaki czas) będę musiała wymieniać tuleję rozrusznika (koszt łącznie z wymianą ok 60 zl), chyba, że zdecyduję się wymienić rozrusznik na ten, co był montowany w późniejszych modelach (rozrusznik igłowy). Także radzę zwrócić na to uwagę przy zakupie.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    Jak opisują poprzednicy te samochody niczym się nie różnią.Ford ma więcej
    w ofercie silników benzynowych.dizle pochodzą od VW.Przy zakupie zwróciłbym uwagę na krawędzie(ranty) progów za przednimi kołami zwłaszcza
    w szaranie .Jeżeli zauważysz korozje ,lub ślady po podmalówkach
    od puść ten samochód żywotność tych nadwozi obliczyli na 10 lat.
    Silnik naprawisz i inne mechanizmy ale jak skoroduje szkielet to lipa
  • Poziom 2  
    Wybór jest raczej łątwy, każda wersja ma drobne różnice w wyglądzie oraz kilka różnych wersji silnika. Dla lubiących diesle polecam VW dla kochających benzynę Forda, co do wyglądu nie wypowiadam się, każdy ma swój gust, spojrzy na przód i zdecyduje, reszta prawie się nie różni (detale typu tylny pas i światła albo plastiki wewnątrz). Osobiście uważam, że wybór którejkolwiek z marek będzie z pożytkiem dla użytkownika, to generalnie udane autka.
  • Poziom 1  
    jak w seacie uruchomic webasto postojowe? jak go zaprogramowac zeby samo odpalalo z rana /
  • Poziom 10  
    A masz zegar serujący przy lusterku nad szybą? jeżeli tak to musisz ustawić na nim czas taki jak na wyświetlaczu przy licznikach i przyciskiem set a potem przyciskami H i M wybrać porządany przez ciebie czas włączenia się webasta. Wyłączy się samo po 30 min od zadanego czasu. Jeżeli nie masz zegara sterującego to masz sam dogrzewacz który działa automatycznie i włącza się gdy tem. zewn. spadnie poniżej około + 10 st C. Na forum masz do ściągnięcia całą instrukcje obsługi od Alhambry - poszukaj to kształci!!

    Co do wyboru aut między modelami Alhambra, Galaxy, Sharan - to wybór jest jeden!! auto ma byc tańsze, lepiej utzrymane, bogatsze w wyposażeniu, z małym przebiegiem i to tyle.:D
  • Poziom 2  
    Witam. Jeżdżę Fordem Galaxy od dwóch lat, rocznik 97 1,9 TDI. I jak dla mnie jest to bardzo dobre auto żadnych niespodzianek i komfort. Jak silnik TDI to min. 110 koni. WV SEAT i FORD różnią się tylko znaczkami i były robione w tej samej fabryce w Portugali, więc bez różnicy który się kupi tylko musi być zadbany i w TDI spawdzić czy działa WEBASTO.
  • Poziom 2  
    witam wszystkich, czytam te posty i moge podpowiedziec tyle. 3 modele z jednej fabryki z portugalii wiec co do awaryjności bedzie to samo!! Posiadam galaxy 2002r, na dywanikach i detalach widnieje znaczek vw. Ford jest raczej najtańszy i można wybrać lepiej wyposażony egzemplarz. Komfort bdb dla 6 i 7 miejsca!! Tylko bagarznika wtedy brak. Auto bardzo wygodne, super trzymanie na zakretach i bdb widoczność, polecam ale wersje po liftingu (2000-) Mniej wyciorane a nie wiele droższe. pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Z własnego doświadczenia doradzam VW Sharana, najlepiej z 116 konnym dieslem. Ford to ford wiadomo, a Seat szybko traci na wartości.
  • Poziom 2  
    Witajcie. W Kwietniu stałem przed dylematem: Ford/VW/Seat i wybrałem Forda '98 bo
    - dynamiczni i osczędny TDI od VW 1.9 110KM
    - mega wygodny w podróżowaniu (również dla 6-7 miejsca)
    - moim zdaniem wygląd przednich jak i tylnych lamp jest najatrakcyjniejszy z wielkiej 3

    Po przejechaniu 35 000 km po POLSKICH tylko drogach stwierdzam że samochód jest bezawaryjny :)
    Wymiana łożyska i szczotek alternatora - 60zł
    Drążki stabilizatora i kierowniczy to nie jest wada samochodu, a polskich dróg.
    No i samochód miał już naleciane tych km.
    ogolnie bardzo udane samochody. A forda kupiłem dla siebie. Nie planuję go odsprzedawać komuś - ewentualnie na szrot jak już wszysko w nim padnie.
  • Poziom 1  
    dwa lata temu kupiłem forda galaxy rok 98 110 KM przejechałem ok 700000km bez awaryjnie wymieniałem tylko klocki hamulcowe czeka mnie niedługo wymiana rozrządu VW ,Alhambra i Galaxy to ten sam samochód różnicą są znaczki i lakier pozostałe części to VW lub kooperacja 1,9 wszystkie mają silnik VW a skrzynie forda. Awaryjność to drogi i kierowcy a nie te samochody.
  • Poziom 9  
    Zgadzam się z kolegą. Umiejętności kierowcy są najważniejsze. Stan dróg jaki mamy to wszyscy wiemy (brak słów). Osobiście posiadam ALHAMBRE z 99r. 1.9 TDI 110 jestem zadowolony z tego autka, a awaryjnośc to jak każdy samochód, z czasem wszystko się psuje
  • Poziom 1  
    Witam, własnie kupiłem Alhambrę 98/99, zmieniałem sprzęgło a jest dwumasowe, są to awaryjne i skomplikowane sprzęgła i np.. seat ma inne sprzęgło niż np ford 1.9 tdi 11o afn... samochody te same ale są duże różnice, są produkowane w różnych miejscach więc też te same części pochodzą z różnych fabryk, oraz są małe różnice w poszczególnych markach, zobaczymy jak będzie z awaryjnością, miłem astrę 1.4 93 rok i był to wóż bezawaryjny i tani , pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Te samochody sa najczęśćiej kradzione w Krakowie.
    I jadą do rosji.

    Jeśli już to pojemność 2,5.
  • Poziom 9  
    Również potrzebuje pomocy odnosni porównania miedzy VW Sharan 1.9Tdi automat 1998r. a Kia Carnival 2.9Tdi automat 2001r.
  • Poziom 13  
    Kolego ikslawok
    W silnikach 110 koni montowali 2-masówki ze względu na większą moc auta (tak jak w wiekszosci aut nowszych z większą pojemnością).
    W 90 uznali to za zbyteczne.
    Mam tylko nadzieje że nie zamontowałes znów 2-masówki tylko zwykłe sprzęgło(pasuje zamiast tamtego bez przeróbek a jaka różnica w cenie:)
  • Poziom 9  
    johny222 napisał:
    Kolego ikslawok
    W silnikach 110 koni montowali 2-masówki ze względu na większą moc auta (tak jak w wiekszosci aut nowszych z większą pojemnością).
    W 90 uznali to za zbyteczne.
    Mam tylko nadzieje że nie zamontowałes znów 2-masówki tylko zwykłe sprzęgło(pasuje zamiast tamtego bez przeróbek a jaka różnica w cenie:)


    Nieprawda:

    Silnik 110 KM (AFN) - ma dwumas
    Silnik 90 KM (AHU,AHH) - ma dwumas
    Silnik 90 KM (1Z) -ma jednomas
  • Poziom 2  
    Witam. Od 4 lat mam sharana 1.9 afn z 98 roku i powiem tak: Nie ma w nim już rzeczy, która by się nie zepsuła. 110 konny tdi jest oszczędny, udany, ale nawet jego udało mi się ostatnio wykończyć. Właśnie robię przekładkę silnika 1Z z audi b4. (przekładam wszystko od AFN'a) pasuje, zobaczymy, co z tego wyjdzie. Tak przy okazji, w drugą stronę(z sharana do audi silnika nie przełożysz, bo nie ma otworów pod łapy). Co do usterek, to wymieniłem już: chłodnicę, sprzęgło (na zwykłe), łożysko wyciskowe, przeguby zewn., łożyska w skrzyni biegów, łożysko pośrednie prawej półosi, łożyska kół(przód), turbosprężarkę, rozrusznik, napinacz paska alternatora, przepływomierz powietrza, cylinderek hamulcowy z tyłu, silnik tylnej wycieraczki, zamek tylnej klapy z tym głupim silniczkiem, zamek drzwi kierowcy, zatrzaski daszków przeciwsłonecznych bo pekają tak samo, jak kable w drzwiach, przez co kłopoty z centralnym i z szybami. Oprócz tego jest jeszcze parę rzeczy, których nawet nie chce mi się naprawiać jak dogrzewacz, czy zepsuta klima. Nawet biorąc poprawkę na to, że kupiłem wymęczone autko po prawie 200 tkm (teraz ma 300) to usterek jest baardzo dużo. Autko z Portugalii ma słabą, szybko wycierającą się tapicerkę na bokach z tanich materiałów. generalnie, przed liftem w 2000 roku, co byś nie kupił, kupujesz forda. tylko silnik jest od VW. skrzynia to ford, większość elementów ma znaczek forda. Podobno po 2000r vw przejął fabrykę i się poprawiło. czy to prawda, nie wiem. Jeśli miałbym kupić drugi raz, to tylko 2, 3 latka z bardzo małym, udokumentowanym dobrze przebiegiem.