Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W201 (również 124) centralny zamek na pilota

Gżehó 15 Sep 2009 12:09 31900 20
  • #1
    Gżehó
    Level 21  
    Hej

    W moich dwóch mercach 201 chciałem umożliwić otwieranie zamku pilotem, czyli podłączenie centralki pod układ z pneumatyczną pompą. Generalnie kupiłem centralki Magicar 820.
    Generalnie wcześniej czytałem trochę na ten temat, również na tym forum tylko jakoś dalej nie czuję się na siłach by zacząć to podłączać, w sensie wolałbym zrobić to bez ew. wymiany pompy lub siłownika w drzwiach kierowcy :)

    Otóż podstawą jest wpiąć się w tzw. "niebieski" przewód idący "w nogach" kierowcy, jest to wiązka składająca się z trzech przewodów, z tego co pamiętam to właśnie niebieski(odpowiedniki w drzwiach pasażera i bagażnika do zielony i żółty), prócz tego jest czerwony i brązowy, przy czym z doświadczenia w instalacjach mercedesowskich to czerwony to stały plus niezależnie od stacyjki, a brązowy to masa. I teraz tak, generalnie razem z centralkami dostałem instrukcje podłączenia tego ustrojstwa. Jest dokładnie napisane które kable podłączyć w jakim kierunku po rozcięciu niebieskiego kabla. Dwa kable we wiązce od centralnego należy zewrzeć. Zostają jeszcze dwa kable, które również trzeba podłączyć do wiązki od pompki, ale niestety w instrukcji nie jest napisane do jakich? Czy chodzi o te RT i BR, czy może trzeba to podłączyć do zielonego i żółtego?(pierwszy raz bym o czymś takim słyszał, ale może akurat?).



    Jeśli ktoś byłby mi w stanie rozjaśnić po co są te dwa dodatkowe przewody to byłbym niezmiernie wdzięczny. No i czy aby na pewno nie potrzeba dodatkowych elementów by całość sprawnie działała ?? Nie chciałbym by potem cuda się działy przy ew. otwarciu kluczykiem etc.

    Jeszcze dodatkowo schematy, samego centralnego w samochodach 201/124, wersja bez modułu komfortu oraz ten nieszczęsny schemat magicar:

    Mercedes W201 (również 124) centralny zamek na pilota

    Mercedes W201 (również 124) centralny zamek na pilota
  • Helpful post
    #2
    zezuama
    Level 23  
    Witaj.
    Montowałem kiedyś coś podobnego w w124 i schemat podłączenia był podobny do tego z rys.2.Z tym że ja z wygody sterownik zainstalowałem z tyłu przy pompie.Dochodzą do niej trzy przewody, plus,minus i sterowanie.Zresztą poprawiałem to po znajomym.Jeżeli nie czujesz się na siłach to służę pomocą mieszkam koło czechowic więc nie tak daleko.
  • #3
    Gżehó
    Level 21  
    No dokładnie tak jest, niebieski to sterowanie, czerwony to plus i brązowy to masa(potocznie minus). Ja to chcę zrobić przy "nogach" kierowcy z uwagi na podłączenie jeszcze sygnalizacji kierunkami, a tam będzie bliżej, normalnie też wpinałbym się przy pompie.

    Cały problem w tym, że nie wiem po co są te dwa kable, bo te dwa w sterowanie to jestem pewien że mają być wpięte po przerwaniu "niebieskiego", tylko te dwa wolne są niby podłączone do sygnałów "UP" "DOWN", nie pojmuję co to za kable ??
  • Helpful post
    #4
    zezuama
    Level 23  
    RT to przewód koloru czerwonego i jest to plus dla pompy,
    BR to brązowy czyli masa i to do nich powinieneś podpiąć pozostałe przewody,
    na schemacie magicara opisane jako up i down.Z tym że nie wiem w jakiej kolejności,
    ale nic się nie powinno stać jeżeli podłączysz je na odwrót, jedynie zamek będzie reagował odwrotnie.
  • #5
    Gżehó
    Level 21  
    Tzn. mnie tak na logikę zdawało się iż czerwony to plus brązowy masa idące do siłownika MASTER, w masterze w zależności od przekręcenia kluczyka poprzez niebieski kabel wysyłany jest sygnał +/- ...
  • Helpful post
    #6
    zezuama
    Level 23  
    Zgadza się.Podobnie jest przy samej pompie.W zależnosci co podamy na wejście sterujące w pompie, zamek otwiera się bądź zamyka.
  • #7
    Gżehó
    Level 21  
    Co się stanie zatem, jeśli tych dwóch wolnych kabli nie podłączę? (tych co niby trza dać do UP/DOWN) ??
  • Helpful post
    #8
    zezuama
    Level 23  
    Nie będzie działać.To właśnie te przewody (plus i minus)poprzez przekaźniki w centralce są zwierane do przewodu sterującego.
  • #9
    Gżehó
    Level 21  
    Czyli wszystko jasne, o to właśnie mi chodziło i tym samym mam pełen zarys.

    Generalnie jeszcze nurtuje mnie problem ew. złego podłączenia, ponieważ akurat od ludzi z forów klubowych DB akurat wiem iż niepoprawne podłączenie sygnałów +/- może spowodować uszkodzenie bądź to siłownika w drzwiach, albo i sterownika w pompie. Stąd też pytanie tylko formalne.

    Biorę w łapę miernik i sprawdzam na kablu niebieskim jakiego typu sygnał pojawia się przy zamykaniu/otwieraniu, dajmy na to przypadek:

    -zamykanie pojawia się +
    -otwieranie pojawia się -

    Tym samym różowy podłączam do +(czerwony), a pomarańcz do -(brązowy) i powinno być poprawnie? Przepraszam, że tak mieszam ale dla mnie ta instrukcja nie jest wystarczająco jasna, nie wiem co producent miał na myśli oznaczając kable jako DOWN i UP :)

    Dzięki za cierpliwość
  • Helpful post
    #10
    zezuama
    Level 23  
    Dokładnie tak,pamiętając by nie podłączyć na odwrót przewodów białego i zielonego.
  • #11
    Gżehó
    Level 21  
    Aaaaha czyli jasne jest wszystko jak słońce :)

    Swoją drogą z uwagi na to iż nie wiem jak wygląda wewnętrzna budowa takiego sterownika to ciekawi mnie sprawa sterowania kluczem w zamku po przecięciu niebieskiego przewodu i podłączeniu pilota? Wiem, wiem dowiem się jak przetnę i podłączę, ale pewnie znasz odpowiedź na to pytanie? :D
  • Helpful post
    #12
    zezuama
    Level 23  
    To proste,w stanie że tak powiem spoczynku przewód niebieski przewodzi poprzez przekaźniki w centralce, więc kluczyk działa.Kiedy centralka dostaje polecenie otwarcia bądź zamknięcia zamków niebieski przewód zostaje rozłączony a na końcówkę sterującą pompy(znów niebieski przewód) jest podawany plus bądź minus :)
  • #13
    Gżehó
    Level 21  
    No czyli tak jak myślałem, teoretycznie powinno być banalnie i w sumie bez ew. podłączania kierunkowskazów to jest robota na sekund pieć :-D Hehe
    No nic dzięki, jak będzie chwilka to zabieram się do roboty ;)
    Dz i pozdrawiam
  • #14
    zezuama
    Level 23  
    Jakie pięć sekund :) ? Nie spiesz się z tym, sprawdź wszystko 3 razy zanim to uruchomisz.Powodzenia.
  • #15
    Gżehó
    Level 21  
    Hehe a no śmieję się, że roboty generalnie nie jest wiele, oczywiście sprawdzę dokładnie jak zawsze :)
  • #16
    piczero
    Level 11  
    Kupiłem sterowanie zamka centralnego carprotect bx60s. Chcę sterować centralnym w moim w201 z 1992 r. Wpinam się przy pompie w obwód zamka z klapy bagażnika. Przy pompie mam stałe zasilanie, gdzie się podpinam z (+) i (-) w celu zasilenia ustrojstwa. Sterowanie jak doczytałe w201 ma plusem i minusem. I tak w stronę klapy mam następująe przewody brązowy (stały minus), żółty (sterowanie - ten przwód rozciąłem), czerwono-biały (stały plus). Zgodnie z dołaczonym schematem podłączyłem przewody : czerwony, pomarańczowy, pomarańczowo- czarny do stałego minusa; przewody : czarny, zółty, żółto-czarny do stałego plusa. Następnie biały i biało-czarny podłączyłem do przeciętego przewodu żółtego. Przewód czerwono-czarny pozostał w powietrzu. Tak podłączony układ przepala mi bezpiecznik zabezpieczajacy centralny zamek. Proszę o podpowiedź co nie tak robię, na dołączonym schemacie nic więcej nie piszą.
  • #17
    Gerri
    Mercedes specialist
    Zrobiłeś bardzo popularny błąd. Jest BARDZO WAŻNE który przewód z alarmu pójdzie w stronę drzwi, a który w stronę pompki. Przy odwrotnym podłączeniu będzie palić bezpiecznik, a jak ktoś ma mniej szczęścia to spali siłownik w drzwiach lub instalację. Otóż ze schematu wynika, że przewód biały MUSI iść w kierunku drzwi, a biało-czarny w kierunku pompki. Inaczej układ nie będzie działał i będzie palić bezpiecznik.
  • #18
    piczero
    Level 11  
    Dzięki za szybką podpowiedź. A to "czeski" błąd popełniłem. Z dwojga złego dobrze, że mi siłownik ani pompka nie poleciała. Jutro sprawdzę czy działa i dam znać. Pozdrawiam.
  • #19
    winiarski49
    Level 2  
    czy w mercedesie w 202 z 1994 tak samo podłącza się sterowanie centralnym zamkiem jak w w 201 ( jak powyżej)?
    z góry dziękuję za odpowiedź.
  • #21
    winiarski49
    Level 2  
    Jeszcze raz dziękuję, lecz jednak i tak skorzystam z pomocy fachowca, gdyż za bardzo nie wiem jak to podłączyć.