Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw 1.9 tdi PD błąd p1592 18000 po zmianie ecu

09 Paź 2009 23:36 16705 16
  • Poziom 10  
    vW 1.9 tdi PD zamontowano komplet ECU zegar i kluczyk, Przy pierwszym odpaleniu pojawił sie błąd 18000 i ni mozna go wykasować. Od momentu wymiany turbo nie ładuje. Komplet pochodzi z AsZ a samochód bazowo jest AJM. Czy coś sie różni miedzy nimi oprócz oprogramowania?
  • Poziom 10  
    Ok ten błąd to BARO SENSOR, ale on znajduje sie w ECU. lub MAP sensor - implausible ratio. Coś sie nie dopasowuje ale co i dlaczego?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Zgadza sie MAP sensor znajduje sie na wéżo a w golf 4 na górze intercoolera. BARO sensor znajduje sie w ECU zgadza sie?

    Tak czy owak poszperałem troche w Auto data, nie jestem asem w elektronice ale na moje oko MAP sensor dla AJM jest różny niż ten dla ASZ (wygląda inaczej na schemacie) Dochodzę do wniosku że właśnie stąd komunikat o "implausible ratio"

    Prosze o potwierdzenie kogoś kto ma o tym pojęcie.
  • Poziom 42  
    W/g "papugi" to są takie same czujniki /MAP/.
  • Poziom 27  
    to wygląda na boost presure sensor ,czyli zaworek n 75 jak pisze kolega zloty 01 ,zasteruj z elementow wykonawczych i zobacz czy działa ,przemiez wiązke od sterownika.

    Dodano po 12 [minuty]:

    pin 2 do sterownika t121/62 pin 1 zasilanie z bezpiecznika s234 10 amper pole 34 z boku deski ,kod ajm ma to samo.

    Dodano po 57 [sekundy]:

    18000/P1592/005522 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor: Implausible Correlation
    Possible Symptoms
    Malfunction Indicator Light (MIL) active
    Limp Mode active
    Possible Causes
    Wiring from/to Boost Pressure Sensor (G31) faulty
    Ground Spots corroded
    Boost Pressure Sensor (G31) faulty
    Possible Solutions
    Check Wiring from/to Boost Pressure Sensor (G31)
    Check Ground Spots for Corrosion
    Check Boost Pressure Sensor (G31)
    Special Notes
    When found in 2.0l TDI-PPD (BMN), check TSB/TPL's first.
    Possible Causes: Software Issue, High Resistance in Engine Wiring Harness, Ground Spots corroded
    Possible Solutions: Check/Update Engine Control Module Software, Check Wiring from/to Boost Pressure Sensor (G31), Check Ground Spots for Corrosion

    Dodano po 1 [minuty]:

    no i warto spytać czemu to zmieniałś to ECU????
  • Poziom 10  
    Ecu zmieniaem dlatego, że mam raczej słaby dostęp do diagnostyki, jedyne co posiadam to scaner Snap-On drogi i h...wy. Problem był taki że na oryginalnym ecu golf jeździł jak kupa do 2100rpm nic jak sdi a potem strzał jak 150bhp wyglądało mi to na tani słabej jakości czip tuning a że jak wspomniałem nie mam vag'a łatwiej mi było zdjąć z półki ecu, zegar i kluczyk iw 15 minut wszystko zamątować.

    Generalnie zgaduje że jest to AJM bo nie mam możliwości żadnych odczytów. Silnik PD 2002 zmieniony 6 miesięcy temu. Wszystkie PD ki to raczej to samo, no po za ARL , ale ECU od ASZ powinien chodzić, więc wydaje mi się że po prostu któryś z czujników mainny zakres dla ASZ niz dla motoru który był bazowo w golfie. Silnik chodzi ale turbo wogóle nie ładuje. Nie można wykasować błędu.

    Sorki za głupie pytanie ale co oznacza "zasterować z elementów wykonawczych"

    Dodano po 6 [minuty]:

    No i boost pressure sensor to przecież MAP sensor tak?
    Dodam że na starym ECU nie było żadnych błędów.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Tak rozumiem, że boost to doładowanie ale w Golf 4 jedyne co mierzy ciśnienie w dolocie to MAP sensor - Manifold Absolute Pressure i znajduje sie na gorze intercoolera i on steruje a właściwie wysyła sygnał do sterowania ciśnieniem doładowania. U mnie ładowania w ogóle nie ma i pokazuje błąd MAP sensora/ boost sensora. Ciagle to samo pytanie czy w ASZ jest inny MAP niż w pozostałych, albo może inaczej jaki numer MAP sensora dla ASZ??

    ZLOTY01
    Auto to golf 4 1999 z motorem PD 2002, wogóle rzeźba bo buda od 2.0 gti przełożony 3 lata temu na 1.9 tdi PD chyba AJM ale tylko zgaduje bo wszystkie numery pozacierane, teraz wsadzili nowego PDka z 2002 roku ale bez numeru zresztą to bez znaczenia bo PD to PD tylko inny osprzęt dla innych mocy.
  • Poziom 27  
    n 75 steruje : nastawnikiem :na turbinie , ma do niego być podłączone podcisnienie z vacum ,jeśli nie działa nie będzie ciśnienia doładowania i czujnik ciśnienia doładowania nie ma z tym n ic wspolnego ,on mierzy tylko jakie jest .

    Dodano po 3 [minuty]:

    http://wiki.ross-tech.com/index.php/18000/P1592/005522
    tylko tego g 31 nie moge skojarzyć ,nie wiem czy nie pomyłka ?

    Dodano po 56 [sekundy]:

    bost pressure sensor to nie map sensor !

    Dodano po 14 [minuty]:

    map sensor nie wystepuje w silnikach turbo przecierz ,mierzy podcisnienie a nie nadcisnienie ,w silnikach diesla turbo jest intake mainfold pressure sender g71 i mierzy nadciśnienie ,przeważnie w w intercoolerze

    Dodano po 3 [minuty]:

    ale tego g 31 nie ma w silniku asz ani ajm ???? co to masz za sterownik >>????????

    Dodano po 4 [minuty]:

    nakombinowane strasznie coś tam masz

    Dodano po 2 [minuty]:

    http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20298

    Dodano po 5 [minuty]:

    bedzie to inny bo g 31 nie ma w tych kodach silnikow jakie masz Ty

    Dodano po 1 [minuty]:

    z 2 litrowego diesla chyba potrzebujesz czujnik ciśnienia doładowania
  • Poziom 10  
    Sterownik jest ASZ motor 1.9 tdi PD z 2002r czyli wszystko powinno chodzić. Na starym sterowniku (nie wiadomo jaki) chodzi ok ale dupowato z mocą. Chce zrobić standard ASZ pokazuje błąd 18000 Autodata mówi że to map sensor na intercoolerze jak go zwał tak zwał mierzy ciśnienie w dolocie. Sterowanie turbiny na starym ECU ok. Nowy od razu wywala błąd. Więc musi być coś różnego w osprzęcie.
  • Poziom 27  
    no to ten czujnik g31 czyli musisz znaleść silnik z takim czujnikiem ,tam jest w linku ze to z passata 2.0 więc inny będzie i musisz schematy porównać

    Dodano po 3 [minuty]:

    i w tym sterowniku nazywa się g31 a w tych starszych g 71 i na pewno będzie inny

    Dodano po 8 [minuty]:

    http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=5249

    Dodano po 45 [sekundy]:

    zresztą nie wiem ,może masz ten sterownik uszkodzony

    Dodano po 1 [minuty]:

    z tego postu wynika ze nazywany jest g31 lub g 71

    Dodano po 1 [minuty]:

    co to za sterownik masz?? i czy 100 procent sprawny??

    Dodano po 30 [sekundy]:

    moze masz 2 zepsute i krecisz sie w kolko kolego ?
  • Poziom 17  
    Trzeba jechać z tym do kogoś kto się trochę na tym zna, sam nigdy nie dojdziesz, ten błąd niekoniecznie musi być z tym związany, po drugie nie wiadomo czy właściwie zczytany po trzecie trzeba popatrzec w parametry bierzące to sporo wyjaśni pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Sterownik 100% sprawny wyjęty z jeżdzącego ASZ. Spróbuje znaleźć ten sensor właściwy dla ASZ i wtedy zobaczymy.
  • Poziom 10  
    Wlasciwie juz po temacie ale znalazlem problem. Autko posiadalo instalacje AJM a dla asz MAP jest inaczej w instalacji i stád cale zmieszanie. Problemem dziwnej charakterystyki mocy byly OCZYWISCIE kierownice turbiny. Wszystko wrocilo do oryginalu czyli sterownik ajm ale motor asz( i tak nie ma znaczenia) Program od Master techa (UK) nowy przeplywomierz i jak ta lala. Program bardzo mocny 165 koni tylko jedna denerwujaca rzecz ze tubo na wolnych obrotach wciaz sie kreci ale za to moc wstaje od 1000rpm. Dzieki za czas ipomoc Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    jak chcesz żeby się turbo nie kręciło na wolnych obrotach to musisz wsadzić w niego np. śrubokręt.