Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VOLVO XC 90 4,4 problem na LPG CHECK ENGINE, zły emulator?

Bronia 13 Paź 2009 01:51 6084 12
  • #1 13 Paź 2009 01:51
    Bronia
    Poziom 2  

    Witam.
    Po założeniu instalacji Landirenzo wyświetla sie kontrolka Check Engine. Gazownik nie umie sobie z tym poradzić bo chyba nie wie jaki założyć emulator.
    Założyli jakiś regulowany ale po 2 dniach jazdy kontrolka znowu wyskakuje.
    I tak już kilka razy :(((

    Proszę o rady na temat emulatora do tego silnika.

    Pozdrawiam. M

    0 12
  • #2 13 Paź 2009 13:22
    Mariot123
    Poziom 12  

    A może jest mieszanka albo za uboga albo za bogata niech odczyta kody błędów.

    0
  • #3 13 Paź 2009 18:09
    Bronia
    Poziom 2  

    chodzi podobno o ciśnienie paliwa jest jakiś czujnik który trzeba "emulować"

    0
  • #4 13 Paź 2009 20:40
    fisto
    Poziom 18  

    A może to, może tamto. Podłącz jakiś tester OBD sprawdź i będziesz wiedział. Bo najlepiej zwalić na emulator i liczyć ze klient nie bedzie chciał wstawić, a czek będzie świecić.

    0
  • #5 13 Paź 2009 22:22
    gapcio06
    Poziom 12  

    z tego co wiem to do volvo 4,4 to niema jeszcze emulatora cisniena paliwa,zrobili dopiero do silnika 2,4 i też nie jest doskonały

    0
  • #6 09 Lis 2009 23:55
    jackpotek777
    Poziom 12  

    W tym silniku jest potrzebny emulator cisnienia paliwa. Zaleca się również odpięcie pompy paliwa podczas jazdy na gazie. Czasem odpięcie również powoduje CHECK, szczególnie w volvo. Bez odpowiedniej emulacji nie uda się pozbyć CHECK ENGINE. Instalacja super. Ale trzeba ją jeszcze doszlifować.

    0
  • #7 10 Gru 2009 19:14
    Math13
    Poziom 10  

    Witam.
    Pozwolę sobie podpiąć pod ten temat, bo mam podobny problem.
    Zakładam gaz do volvo 2,5T i również mam kłopot.

    Bardzo zaciekawiła mnie wypowiedz:

    jackpotek777 napisał:
    W tym silniku jest potrzebny emulator cisnienia paliwa. Zaleca się również odpięcie pompy paliwa podczas jazdy na gazie. Czasem odpięcie również powoduje CHECK, szczególnie w volvo. Bez odpowiedniej emulacji nie uda się pozbyć CHECK ENGINE. Instalacja super. Ale trzeba ją jeszcze doszlifować.


    Czy mógłbyś coś bliżej podpowiedzieć?
    Jaki emulator i jak go prawidłowo podłączyć?
    Jak poprawnie odciąć pompę paliwa i czy dla nie również potrzeba zastosować jakiś emulator?

    0
  • #8 13 Gru 2009 01:27
    maciekolo
    Poziom 13  

    Niektóre a tych aut nie mają czujnika ciśnienia. Pozdrawiam

    0
  • #9 13 Gru 2009 11:22
    Math13
    Poziom 10  

    Moje auto akurat ma czujnik ciśnienia paliwa.
    Konieczne też jest wyłączenie pompy paliwa, bo nie ma powrotu do zbiornika oraz zaemulowanie jej pracy.

    Czy mógłby, ktoś poradzić jak to prawidłowo zrobić, aby nie wyświetlał się check?

    0
  • #10 16 Cze 2010 16:11
    bbartolini
    Poziom 9  

    jakiś emulator....
    jakiś czujnik....
    gazownik..!..%@#$...!!!
    od kiedy instalacja ma coś do kontrolki silnika...?!??!! (szczgólnie marki LLANDI RENZO)
    krew mnie zalewa jak czytam wasze wypowiedzi, nie skomentuje ponieważ wypowiedź nie zawierała by jednego przyzwoitego słowa.

    Po pierwsze nie gazownik tylko INSTALATOR, MONTER, DIAGNOSTA ( w przypadku odpowiedzialnego za regulacje )!!!!!!!!!!!!!!!!

    Po wtóre odczytujemy pamięć błędów w ECU benz.
    Zapisujemy kod błędu oraz, bardzo ważne warunki w jakich wystąpił!!!
    Najbardziej prawdopodobne są błędy:
    -mieszanka zbyt uboga
    -mieszanka zbyt bogata
    -czujnik ciśnienia paliwa (sygnał za niski, sygnał za wysoki, sygnał poza zakresem)
    Pierwsze dwa stawiają pod znakiem zapytania umiejętności regulacyjne odpowiedzialnych za to ludzi, bądź błąd montażowy
    Jeśli natomiast jest to błąd związany z ciśnieniem paliwa to znaczy że trzeba podłączyć emulator ciśnienia paliwa "volvo", ale nie jakiś!!! tylko AEB431.
    Jest to specjalny emulator dedykowany tylko VOLVO, i jedyny jaki ma szanse pomóc.

    Regulacja instalacji gazowej powinna nastąpić dopiero po jego montażu.
    Przed regulacją po takich przygodach auto powinno zrobić przebieg, co najmniej jednego zbiornika benzyny (tak by nastawy benzynowe wróciły do punktu wyjścia )

    Landi Renzo to najlepszy obecnie wybór, który zapewni bezawaryjną i bezproblemową prace przez długie kilometry

    Nie polecam odcinać zasilania pompy paliwa ( to bardzo dyskusyjny temat )

    0
  • #11 17 Cze 2010 18:43
    rumun-r32
    Poziom 13  

    Witam!
    Zgodzę się z kolegą ale emulator nie jest do końca potrzebny, mój kolega załatwił takie volvo w dosyć ciekawy sposób: zmierzył ciśnienie paliwa podczas pracy silnika na benzynie dorobił elektrozawór z zaworkiem regulacji przelewu zrobił przelew do baku przełączył na gaz ustawił ciśnienie i ,,check" świeci się tylko przed uruchomieniem silnika ciekawa metoda którą polecam Tobie
    Pozdrawiam

    0
  • #12 18 Cze 2010 10:13
    oskarv
    Poziom 15  

    konkretnie w tym silniku pompa paliwa jest sterowana przez dodatkowy modulik i odcięcie pompy będzie generowało błędy.

    informacja z czujnika ciśnienia paliwa służy do regulowania wydatku pompy a za tym i ciśnienia za pomocą klucza PWM.

    najprostsze rozwiązanie to mały powrót paliwa do zbiornika z listwy przy pracy na gazie, o emulatorach jeszcze nie słyszałem

    swoją drogą ta V8 i gaz to kiepskie połączenie a to z tego powodu że ten silnik ma mocno wyśrubowane normy emisji spalin (wymóg USA) a wkładanie do niego LPG to jak wymontowanie wielo-punktu z trujdrożnym dopalaczam a włożenie mono-wtrysku z pozostawieniem orginalnego układu diagnostycznego - z założenia będą błędy ciężko to będzie wyregulować

    0
  • #13 04 Paź 2010 21:55
    pjetja1977
    Poziom 1  

    czy ktoś wie gdzie w volvo xc 90 4,4 benzyna 2004 rok znajduje sie zawór regulacji ciśnienia paliwa

    4