Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Grand Vitara 1,9 DDIS 2006 usterka ESP - C1028

26 Lis 2009 14:58 25478 29
  • Poziom 14  
    Spotkał się ktoś może z takim uszkodzeniem? Z tego co udało mi się ustalić problem leży w czujniku ciśnienia głównego cylindra.
    Zna może ktoś sposób jak to naprawić?

    Wszelkie numery na zdjęciach

    Suzuki Grand Vitara 1,9 DDIS 2006 usterka ESP - C1028

    Suzuki Grand Vitara 1,9 DDIS 2006 usterka ESP - C1028

    Suzuki Grand Vitara 1,9 DDIS 2006 usterka ESP - C1028

    Suzuki Grand Vitara 1,9 DDIS 2006 usterka ESP - C1028

    Suzuki Grand Vitara 1,9 DDIS 2006 usterka ESP - C1028
  • Poziom 16  
    Poczytaj dokladniej co pisza na Mitchellu to rozwiazesz problem . Tam wszystko jest, krok po kroku ........
  • Poziom 14  
    Bart86ca. napisał:
    Poczytaj dokladniej co pisza na Mitchellu to rozwiazesz problem . Tam wszystko jest, krok po kroku ........


    W przyszłości jak będziesz miał takie pomysły to może zachowaj je dla siebie. Wyobraź sobie że umiem czytać i w pierwszej kolejności wszystko co tam było napisane wykonałem. Dokładnie tak jak napisałeś krok po kroku. Niestety nic to nie dało i jestem w punkcie wyjścia, stąd mój post!

    Dopisek :

    Jak myślicie co jest bardziej prawdopodobne. Uszkodzony czyjnik w części hydraulicznej, czy też układ pomiarowy w sterowniku? Jak to sprawdzić?

    No i jeszcze jedno, Wie ktoś może czy możliwa jest wogóle naprawa tego typu pomp?
    Pompy Boscha robi sporo firm, ale o ATE nie słyszałem. Może coś ktoś podpowie?
  • Poziom 9  
    Witam,

    Tak się składa, że też mam GV z 2006.

    Obecnie próbuję rozwiązać temat błedu C1028.
    Czyżby był to "ukryty" błąd w tych modelach ?

    Niestety wszystko wskazuje na uszkodzenie modulu pokazanego na zdjęciu.
    Niestety nigdzie nie mogę znaleźć Service Manual do GV 2006+

    Do wicher : czy udało się rozwiązać problem ?

    Jak tylko uda mi się usprawnić ESP - na pewno napiszę.

    Pozdrawiam
    admaster
  • Poziom 14  
    Oczywiście swój problem rozwiązałem.

    Samochód był klienta, a ten długo upierał się przy poszukiwaniach używanej pompy. Niestety nie udało mi się nigdzie znaleźć w 100% zgodnej co do numeracji pompy, a wszystkie jakie podłączałem z innymi numerami (choć z zewnątrz wyglądały identycznie) nie posuwały tematu do przodu. Tak jak już pisałem instrukcję naprawy tego błędu zawartą w Mitchellu przeszedłem kilka razy z żadnym skutkiem.
    Skończyło się więc ku niezadowoleniu właściciela na zakupie nowej pompy ze sterownikiem (7100 zł). Oczywiście trzeba było ją jeszcze przypisać do pojazdu.

    @admaster, może Ci się to przyda. Temat drążyłem naprawdę dość długo i to czego się na uczyłem to:
    1) z moich poszukiwań wynika, że faktycznie jest to dość typowa ustarka w tych samochodach
    2) nie znalazłem nikogo kto by się chciał podjąć naprawy pompy ATE (brak schematów)
    3) możesz spróbować rozebrać ją tak ja to uczyniłem i spróbować przeczyścić te cztery sprężynowe połączenia.
    4) nikt nie potrafił mi odpowiedzieć jak rozróżnić czy ten błąd wywołuje strona mechaniczna(hydrauliczna) czujnika, czy też blok pomiarowy w sterowniku.
    5) tak jak napisałem pompa musi być w 100% zgodna numerowo. Czyli musi pochodzić z dokładnie takiego samego samochodu(rok produkcji, wersja silnikowa, liczba drzwi, a nawet częściowo kompletacja wyposażenia)
    6) sterownik jest na etapie produkcji kalibrowany indywidualnie do części hydraulicznej więc próba poskładania pompy z dwóch części nie koniecznie musi zakończyć się sukcesem (choć szansa większa lub mniejsza jest).
    7) przed zakupem nowej czy też używanej pompy warto podjechać do warsztatu dysponującego fabrycznym testerem SUZUKI, bo jest szansa że mogą dać radę ten czujnik skalibrować.

    Informacje z punktu 5 i 6 pochodzą bezpośrednio z firmy ATE (miałem taką możliwość dotarcia do nich)

    W poniedziałek postaram się Ci podesłać instrukcję z Mitchella dotyczącą tego błędu

    I nastał poniedziałek w sobotę :)
    Zgodnie z obietnicą w pliku masz krótki opis usterki z Mitchella.
  • Poziom 9  
    Po pierwsze - dzięki za chęć pomocy i podzielenia się swoją wiedzą !

    Czy możesz mi napisać które z numerów znajdujących się na sterowniku
    muszą być zbliżone tak aby mieć pewność, że warto wykonać test na
    używanej części ?

    Na czym polega "wpisanie" nowego kontrolera ESP w pamięci komputera
    i czy jest to jakaś skomplikowana procedura?

    Czym grozi dalsza jazda bez włączonego ESP?
    Jeździłem w te śnieżyce na początku roku i trzeba było bardzo uważać.

    Jeszcze zastanawia mnie fakt czy sterownik ABS i ESP są zintegrowane ?

    Pozdrawiam
    admaster
  • Poziom 14  
    Tak więc po kolei:
    Cytat:
    Czy możesz mi napisać które z numerów znajdujących się na sterowniku
    muszą być zbliżone tak aby mieć pewność, że warto wykonać test na
    używanej części ?

    Powinny być zdodne oba numery (zarówno sterownika jak i pompy) przy czym sterownik jest ważniejszy tj patrząc na powyższe zdjęcia odpowienio
    06.2109-0596.3 oraz
    06.2102-0391.4
    Jeśli chodzi o próby podstawiania innych pomp nie potrafię Ci powiedzieć czym się sugerować. Z moje doświadczenia wynika (podpinałem 5 różnych) że każda pompa inaczej się zachowywała (włacznie z tym, że przy jednej nie można było uruchomić silnika)

    Cytat:
    Na czym polega "wpisanie" nowego kontrolera ESP w pamięci komputera
    i czy jest to jakaś skomplikowana procedura?

    Nowy sterownik jest "czysty" i nalezy go przypisać do konkretnego samochodu. Sprawa nie jest skomplikowana jeśli dysponujesz serwisownym testerem. Wszelkiego rodzaju uniwersalne typu KTS, TEXA, GUTMANN, itp odpadają.

    Cytat:
    Czym grozi dalsza jazda bez włączonego ESP?
    Jeździłem w te śnieżyce na początku roku i trzeba było bardzo uważać.

    Jeździć oczywiście można ale trzeba wówczas bardziej uważać :) bo jest to system wspomagający i poprawiajacy bezpieczeństwo bierne samochodu. Więcej informacji np tu
    Link

    Cytat:
    Jeszcze zastanawia mnie fakt czy sterownik ABS i ESP są zintegrowane ?
    Tak, oba te systemy są zintegrowane. Na przykładzie Twojego samochodu ABS i ESP działa za pośrednictwem tego samego sterownika i pompy.
  • Poziom 9  
    zgodnie z obietnicą - odpisuję.

    Wicher dokładnie opisał swoje doświadczenie związane z wymianą pompy.
    Dziękuję za wiele cennych wskazówek na które należało zwrócić uwagę.

    Ważne jest aby pompa miała te same numery co uszkodzona. Faktyczni musi
    pochodzić z tego samego rocznika i modelu auta.

    Mogę potwierdzić, że po wymianie pompy objaw ustąpił.

    admaster
  • Poziom 10  
    witam. Kolega ma taki sam numer na pompie i module i ten sam problem, jakby ktoś przez przypadek znalazł te rzeczy o tym numerze to proszę dać znać:
    gg: 18992751
    szymanski-g(malpa)o2.pl
    600 600 422
  • Poziom 2  
    Witam.
    Złapałem ten sam błąd,dziś wykręcam moduł sterujący.Mają go naprawić-podobno robili już takie rzeczy,o efektach będę informował.:idea:
  • Poziom 2  
    Kolego podaj adres gdzie naprawiają moduł ESP będę zobowiązany.Mam ten sam problem.Podaję adres
    prw(malpa)wp.pl
  • Poziom 13  
    Tego modułu się nie naprawi (wielu próbowało ale nikomu się to nieudało) pracuje w serwisie i zawsze w takich przypadkach wymienia się na nowy.
  • Poziom 2  
    Witam, chyba nie mam zbyt dobrych wiesci.Moduł ktory wykręciłem z auta, niestety wrócił do mnie po tygodniu nienaprawiony.Niby z powodu braku schematu tego dziadostwa.
    W wolnych chwilach drążyłem temat,i dotarłem do serwisu i wsparcia technicznego dla zakładów mech.firmy ATE.Tam właśnie dowiedziałem się że firma ATE,nie przewidziała napraw tych pomp tylko wymiane na nowe.Dlatego nikt nie ma schematów tego urz.nawet oni sami na serwisie firmowym.
    Gość z którym rozmawiałem powiedzial że moduł sterujący na 100% jest sprawny i zyje a uszkodzony jest tylko czujnik,i mimo że to wszystko jest nienaprawialne to wie że sa firmy ktore sobie znanym sposobem wymieniaja ten uszk. czujnik.
    Jak z nim rozmawiałem miałem juz zamówiona pompę(uzywana),poradził żeby do nowej pompy załozyc sterowik ze starej gdyz to do niego są przypisane ustawienia.
    Zamowiona pompa miała byc cacy idealna ,a nie miała nawet ESP.
    Jutro przychodzi następna ponoć idealnie zgodna numerowo,ale czy sprawna to sie okaże.Moja pomoc iest żadna ale jak na razie sam tkwię w martwym punkcie.
    Dzwońcie do niego Marek Warmuz,tel.728878889 niech powie kto naprawia te pompy.U mnie na serwisie 8050zl--ratunku.
    Jak ktoś się czegoś dowie to piszcie.
    Czekam na pompę.
  • Poziom 13  
    Czujnik ciśnienia jest wprasowany w otwór komory ciśnienia panuje tam max 60at nikt nie weżmie odpowiedzialności że przy ponownym zamontowaniu nie wypadnie (grozi to utratą hamowania).
  • Moderator Samochody
    Też mam na placu taką GV z tą samą usterką, jak klient się dowiedział, że naprawa to minimum 8000zł to się prawie rozpłakał
  • Poziom 2  
    Gdy by ktoś z kolegów znalazł człowieka który naprawia ESP proszę o wiadomość.
  • Poziom 2  
    Witam ponownie.
    Donoszę co nastepuje;druga pompa była idealnie zgodna numerowo z moją.
    Po wpięciu kostki do "nowej" pompy kontrolka ESP zgasła.Nadzieja więc była-przekręciliśmy pompy,wymienili płyn, odpowietrzyli układ hamulcowy.Uff..wszystko gra ,błąd dał się skasować bez potrzeby odwiedzania serwisu suzuki.
    Teraz koszty,pewnie chcecie wiedzieć;pompa-600zl+79zlprzesyłka+275zl robocizna.
    Na razie wszystko jest OK.

    ps.miałem taką samą jak na zdj. powyżej
  • Poziom 14  
    błąd był diagnozowany Guttmanem 50, KTS oraz TEXA. Wszystkie testery pokazywały ten sam błąd.

    ELM327 - nie używam wogóle.

    Co do naprawy - ostatnio orebrałem taką pompę i nawet rozwiązałem technologię naprawy (wymiany czujnika) problem tylko w tym, że nie mam dostępu do nowych.
    WIęc jeśli gościu ma gdzie kupić z wymianą nie powinien mieć większych problemów
  • Poziom 2  
    faktycznie dzwonilem do goscia co naprawia moduły ABS/ESP - ATE, mowil ze zrobil juz pare takich do suzuki grand vitara i wszystko dobrze sie sprawuje dodatkowo daje rok gwarancji. Mi też padlo esp i pojade do niego robić mam nadzieje ze sie uda bo używanej pompy od pół roku nie udalo mi sie znaleźć
  • Poziom 2  
    Witam
    Skorzystałem z usługi naprawy pompy ESP (błąd C1028). Wydaje się że wszystko działa. Kontrolka zgasła, ESP można wyłączyć/włączyć, ABS działa, działania ESP nie potrafię przetestować.(jakieś sugestie?) Za kilka dni wybieram się do ASO na komputer to napisze co autoryzowany serwis na to. Naprawa trwała ok. 3h. Cena, faktura zgodnie z opisem. Niestety trzeba dostarczyć wymontowaną pompę. Podobno za ok. 3 miesiące będzie można przyjechać autem. Ja byłem osobiście. Przy ponownym montażu pompy jest spory problem z odpowietrzeniem hamulców – pompę sugeruję najpierw zalać potem montować.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam Ponownie.
    Pytanie do kolegi Ptaszek5.
    Czy może kolego byłeś u tego magika pod Łodzią, Ozorków chyba, do którego aukcji podawałem linka?
    Jak wyglądała naprawa pompki? Szybko i przyjemnie? Oddałeś, poczekałeś 3 godz. i otrzymałeś pompkę naprawioną?
    Czy polecasz ten warsztat?
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Witam
    Kolego frantz01
    Tak. Skorzystałem z linku który załączyłeś. Rzeczywiście było szybko i przyjemnie. Adres wskazuje mieszkanie prywatne w bloku a nie warsztat ale to chyba nawet lepiej ;).
    Pompę otrzymałem naprawioną i z plombą gwarancyjną. Z polecaniem wstrzymam się jeszcze kilka dni. Chce najpierw podłączyć autko do komputera i zobaczyć co on zgłasza.
    Dzięki za podanie linku. Bardzo mi się przydał.
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    polecam wszystkim którym padlo esp w suzi kolesia z Ozorkiwa kolo lodzi naprawia to bez problemu, po zamontowaniu naprawionego modułu kontrolka usterki esp zgasla i wszystko dziala jak należy koszt 800-1000zł.
  • Poziom 2  
    Witam
    Polecam naprawę pompy. Dwa dni śniegu udowodniły poprawne działanie.
  • Poziom 1  
    Witam,

    temat bardzo przydatny choć trochę dołujący. Jak możecie się domyślić zaczęła mi się zapalać kontrolka ESP w GV2 2.7 z 2007 roku. Chwilowo wystarczy wyłączyć silnik i gaśnie ale prędzej czy później po wznowieniu jazdy znów się pojawia (choć w międzyczasie ESP działa całkiem poprawnie) - czy w Waszych przypadkach podobnie to na początku wyglądało?
    Widzę, że czeka mnie wizyta u kogoś z testerem i najprawdopodobniej telefon do fachowca z Ozorkowa....

    ps. ktoś powyżej pisał, że nie może nigdzie dostać service manual'a do GV2 - może komuś się przyda:
    http://maxim.int.ru/stuff/suzuki/sm2/ -> wszystkie silniki w kilku językach (niestety polskiego oczywiście brak)
  • Poziom 1  
    Pytanie do Wichra
    Jesli dobrze rozumiem to wymiana tego czujnika powinna wyeliminowac ustekę.Tak sie zastanawiam - takie same pompy ABS/ESP są montowane w Renault Laguna, Peugotach 307.Ceny tych pomp (uzywane) zaczynaja sie od 100-150 zł zł. Może wystaczy zakupic taka pompe i wymienić z niej tem podzespół? Co o tym myslisz?
  • Poziom 9  
    jak by ktos bardzo potrzebowal posiadam taka pompe abs z esp z 2007r numery moge przesłac,natomiast mam inne pytanie od czasu do czasu zapala mi sie taka pomaranczowa kontrolka kwadracik w srodku z takim zygzakiem ΛΛΛmoze ktos pomoze
  • Poziom 14  
    Temat już chyba wystarczająco opisamy więc dalsze jego rozwijanie uważam za zbyteczne.
    Zamykam więc, jak by ktoś potrzebował pomocy opcja priv ;)
  • Poziom 1  
    *spartos*
    polecam wszystkim którym padlo esp w suzi kolesia z Ozorkiwa kolo lodzi naprawia to bez problemu, po zamontowaniu naprawionego modułu kontrolka usterki esp zgasla i wszystko dziala jak należy koszt 800-1000zł.


    Mógł bym prosić namiary na ta osobę, mam ten sam problem ESP

    Dodano po 2 [minuty]:

    *spartos* napisał:
    polecam wszystkim którym padlo esp w suzi kolesia z Ozorkiwa kolo lodzi naprawia to bez problemu, po zamontowaniu naprawionego modułu kontrolka usterki esp zgasla i wszystko dziala jak należy koszt 800-1000zł.



    Mam ten sam problem z ESP. Mogł bym prosic namiary na tą osobę
    tel. kontaktowy 601 547 128