Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASTRA 1993 Pb/LPG

SWPEC 04 Lip 2004 13:10 1772 9
  • #1 04 Lip 2004 13:10
    SWPEC
    Poziom 10  

    Witam
    Jestem szcześliwym posiadaczem ASTRY 1.6i sinik C16NZ ,po zamontowaniu gazu silnik nie chcę się rano uruchomić (musze troche pokręcić) ,albo uruchomi sie i zaraz gaśnie ,pokręce i chodzi ale jakoś pływa.
    Zauwazyłem rownierz ze coś pyka w cewce zapłonowej ale podmieniałem na inną i też pyka.
    Na gazie chodzi jakoś lepiej.

    -wymieniłem pompe paliwa (była stara),
    -filtr paliwa,
    -filtr powietrza,
    -sprawdziłem kody wtrysku (nic nie było same 12),
    -jutro przelecę cały wtrysk i krokowy .

    Jeśli ktos ma jakieś innne pomysły to bedę wdzieczny.(czytałem pełno postów z tego tematu ale zapytać zawsze warto bo do tego jest forum)

    PS. Jnteresowało by mnie rownierz wszystko co tylko macie do tego modelu astry i silnika jestem grzebakiem to mi sie przyda.

    Pozdrawiam 8) 8)
    Ortografia. Na forum obowiązują zasady poprawnej polszczyzny.[h]

    0 9
  • #2 04 Lip 2004 15:45
    hefid
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Użyj przycisku SZUKAJ.

    0
  • #3 04 Lip 2004 20:14
    SWPEC
    Poziom 10  

    Witam ponownie :(
    Jeśli chodzi o ortografie, to nie wiele mi pomoże przy samochodzie na drodze.
    Jeśli zaś chodzi o przycisk szukaj, to używałem go ostatnie 2 dni i według niego powinienem wymienić połowę silnika albo najlepiej sprzedać sprzęt.
    Chciałbym tylko uzyskać konkretną odpowiedź od kogoż kto mniał to samo i naprawił ,a nie domniemane dwadzieścia przyczyn, z których każda jest ciekawsza od poprzedniej.
    Dedukując, że na gazie chodzi równo, to układ cewka i czujnik obrotów jest ok, no i chyba również wyprzedzenie zapłonu jest ok.
    Nadal czeka m na coś mądrego.
    Część :oops: :oops:
    A jednak przeczytaj post przed wysłaniem.Wg przycisku masz wymienić?[h]

    0
  • #4 04 Lip 2004 21:17
    baraka
    Poziom 17  

    Jeśli przejechałeś na gazie kilka tysięcy kilometrów, i masz zwykłą instalację gazową to jest normalne.
    Auto ma komputer i sondę LAMBDE (nie wiem czy dobrze napisałem).
    Jeśli silnik auta pracuje na gazie to powinien być zainstalowany dodatkowy
    układ elektroniczny, który to ma za zadanie "symulować" właściwości sondy tak jakby silnik pracował na benzynie (ma podawac informacje do komputera że wszystko jest ok ze spalaniem).
    Jeśli nie masz tego dodatkowego układu , to pierwszym objawem że coś jest nie tak ,jest zapalanie się kontrolki (taka pomaranczowa z narysowanym silnikiem- czy coś innego, nie pamiętam co),i po dłuższej jeździe na gazie komputer główny samochodu rozprogramuje się , i silnik przestanie pracować na benzynie, na małych obrotach zacznie "szarpać"- nierówno będzie pracował i będą kłopoty z odpaleniem (szybcie odpali na gazieniż na benzynie)
    Miałem Opla Kadeta 1.6i z instalacją gazową,i miałem ten sam problem, a to co napisałem to usłyszałem od znajomego "gazownika".
    Auto sprzedałem i kupiłem starszy model na gaźniku(nie mam żadnych problemów, jak chcę to jadę na benzynie a jak nie to na gazie i wszystko jest ok.)

    0
  • #5 04 Lip 2004 22:22
    SWPEC
    Poziom 10  

    Jak zależy Ci tak na pisowni to dodajcie moduł sprawdzania pisowni przed wysłaniem postu (niech nie pozwoli wysłać postu przed sprawdzeniem)

    ,a wracając do tematu
    informacje baraka są ciekawe i pierwsze co zrobię to spytam się gazownia czy po przełączeniu na gaz mój moduł gazowy symuluje prace sondy lambda ,choć nie wyświetla mi się żaden błąd ,a chyba powinien być jeśli sterownik wtrysku uznawałby sygnał z lambdy za błąd. Instalacja jest nowa i programowana z kompa.
    Jeżdżę na gazie dopiero kilka dni ale sterownik wtrysku miał zdjęte zasilanie wiec mógł się rozprogramować (rozprogramuje go jeszcze raz i nagrzeje silnik ponownie do włączenia wentylatora chłodzącego, czytałem gdzieś o tym po przyciśnięciu przycisku szukaj).
    Cześc :twisted: :P

    0
  • #6 04 Lip 2004 22:36
    Lewand
    Poziom 15  

    Witam najlepiej będzie jak sprawdzisz przepływomierz zakładam że gaz Ci szczelił i potem nagle rano nie odpala. Jak uszkodzi się przepływomierz wtedy silnik chodzi lepiej na gazie. Sonda lambda nie daje sygnału po rozruchu ona pracuje tylko powyżej 300 stopni C, pozatym na gazie sygnał z niej jest zastępowany przebiegiem prostokątnym najlepiej go wygładzic na sygnał stały ok 0,5V wtedy mniej strzela. Ten sam problem miał mój kolega w Maździe 323c po wymianie przepływomierza jak nowy Pozdrawiam życze powodzenia.

    0
  • #7 04 Lip 2004 22:55
    SWPEC
    Poziom 10  

    Nie jestem pewien , ale u Mnie w silniku C16NZ nie ma chyba przepływomierza ,to jest jednopunkt .
    Dzieki

    0
  • #8 04 Lip 2004 23:00
    zxcf
    Poziom 13  

    Taki sam przypadek w seacie 1.8. Niestabilna praca na benzynie, na gazie ok, instalacja też była nowa. Gdy zdjąłem na chwilę klemę z akumulatora, silnik palił i pracował normalnie, również po kilkukrotnym gaszeniu i paleniu na benzynie. Po przełączeniu choćby 1 raz na gaz, znowu nierówna praca na benzynie, a czasami również zgasł. Gazownicy w końcu stwierdzili (za x wizytą) że było słabe masowanie sondy lambda.
    I rzeczwiście pomogło. :) :)
    To też był jednopunkt!

    0
  • #9 04 Lip 2004 23:56
    SWPEC
    Poziom 10  

    :D Sprawdzę jutro (kolektor to mam rzeczywiście zardzewiały).
    ps. Gazownicy to też cwaniaki i wszystkiego nie mówią.
    Dzięki
    8)

    0
  • #10 05 Lip 2004 23:13
    baraka
    Poziom 17  

    Jeśli przełączysz silnik na gaz to paliwa silnik nie dostaje ,komputer pracuje nadal, sonda jest włączona i informacje wysyła do komputera, tylko że one są błędne , bo silnik pracujący na benzynie wytwarza inne spaliny niż na gazie, i wtedy te błędne informacje "ustawiają źle komputer" czego efektem jest nierówna praca silnika po przełączeniu na benzynę .
    Przy kadecie miałem jeszcze to że jak rano odpalił na benzynie i zaraz zgasł , to nie było już mowy o odpaleniu , chyba że na gazie , ale długo musiałem "kręcić).

    0