Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel signum 2.2 dti falowanie obrotów, czarny dym z wydechu

DELLA3 08 Gru 2009 23:57 5393 8
  • #1 08 Gru 2009 23:57
    DELLA3
    Poziom 2  

    Mam problem ze swoim autem. Otóż od pewnego czasu zaczęły falować obroty silnika. Auto zaczyna póżniej drżeć, czasami nie reaguje na pedał gazu. Jednakże podczas jazdy widzę, że dosyć mocno kopci. Byłam na kompie i nie wykazuje żadnych błędów. Jednakże diagnosta zauważył, że pobiera za dużo powietrza-a co za tym idzie zwiększyło się spalanie. Podczas postoju, czuję niewielkie szarpnięcia i delikatny skok obrotów, który natychmiast ustaje. Po przygazowaniu wydobywa się bardzo czarny dym. Wymieniono już w nim zawór recyrkulacji spalin, część odpowiadającą za pobór powietrza i wąż od intercollera i nie ma żadnej poprawy. Proszę o pomoc.

  • #2 09 Gru 2009 11:01
    leinadzs
    Poziom 27  

    Więc ci słabą diagnoze zrobil (nie polega to tylko na odczycie błędów), albo nie chciałeś aby ci to zrobili bo by to wiecej kosztowało. Może napiszesz jakie było cisn. doladowania?

  • #3 12 Gru 2009 00:18
    DELLA3
    Poziom 2  

    Powiedział, że ciśnienie doładowania jest w normie lecz po sprawdzeniu pewnej częśći-nie wiem jak ona się nazywa jest w lewym górnym rogu auta stwierdził, że auto pobiera za dużo powietrza. Po wymianie tej części sytuacja nic się nie zmeniła.

  • #4 23 Lut 2010 09:19
    DELLA3
    Poziom 2  

    Witam ponownie. Okazało się , że za czarny dym z wydechu odpowiedzialna była turbina. Po naprawie jest ok. Nadal jednak falują obroty silnika gdy osiągają wartość ok 1200. Nie zawsze falują. Jednak nie wiem co może być tego przyczyną. Podejrzewam, zawór EGR. Co prawda był wymieniany zaledwie 4 miesiące temu na nowy. Jednak gdy próbowałam skontaktować się ze sprzedawcą na allegro w sprawie reklamacji, to on nie odpowiada. To dziwne skoro dawał gwarancję na tę część. Więc stąd moje podejrzenia Jeśli wiecie jak sprawdzić poprawność tego zaworu, to proszę o radę. A może macie inne pomysły, co może być przyczyną falowania.

  • #5 23 Lut 2010 10:23
    Michu10
    Poziom 32  

    Wszystko sprawdzisz przez diagnostykę, kontrolując przepływ mas powietrza, przy zaworze recylkulacji zamkniętym i otwartym. Masa relatywnie wzrośnie gdy egr masz zamknięty, i spadnie gdy egr ma otwarty, wszystko kontroluj na rozgrzanym silniku.

  • #6 05 Kwi 2010 23:07
    DELLA3
    Poziom 2  

    Jestem już po kolejnej naprawie auta. Okazało się, że mechanik, który wymieniał mi zawór egr odwrotnie podłączył przewody. A podobno nie sposób żle podłączyć tej części. Ponadto musiałam oddać do regeneracji pompę paliwa.Teraz auto działa o niebo lepiej, jednak zdaża mu się wchodzić w drżenie, a nawet zgasł podczas jazdy. Czy po regeneracji pompy auto musi się jakoś "dopasować " do tej części?
    A tak nawiasem mówiąc podczas naprawy mojego auta trafiłam na wielu naprawdę fatalnych mechaników, którzy metodą prób i błędów próbowali naprawiać moje auto sugerując, że za usterkę odpowiada skrzynia biegów, mój sposób jazdy itp. bzdury. Niestety część tych bzdur , to dzieło ASO Mikołajczak w Bydgoszczy. Biorą duże pieniądze nie stawiając odpowiednich diagnoz. Nie polecam.

  • #7 13 Sty 2011 23:05
    bolo12121
    Poziom 8  

    Kolego nie sam trafiasz na słabych macherów ja tez tak miałem heheh

  • #8 13 Sty 2011 23:57
    inginio
    Poziom 15  

    Tak z ciekawości zapytam, gdzie Ci robili pompe oraz jaki koszt?

  • #9 27 Sty 2011 21:22
    bolo12121
    Poziom 8  

    Mi robił gosciu w Debicy koszt 1500zł

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo