Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bmw e60 - Kopcenie przy odpaleniu po nocy

03 Lis 2019 15:33 180 12
  • Poziom 4  
    Witam.
    Mam problem z bmw e60 520d 177 KM. Po odpaleniu po nocy auto kopci na niebiesko przez kilka sekund później problem ustaje.
    Dodam ze auto nie posiada DPF (został wycięty przez poprzedniego właściciela), na liczniku nie wyświetlają się żadne błędy.
    Pojechałem do mechanika żeby podpiąć pod kompa ale tam tez nie było żadnych błędów.
    Ostatnio zauważyłem ze ginie troszkę olej, dokładnie obejrzałem silnik i nie ma żadnych wycieków. Podczas przeciągnięcia na biegach troszkę puści chmurę na czarno ale wydaje mi się że to normalne po wyciętym DPF.
    Jeżeli chodzi o moc to wszystko jest w porządku, auto ładnie przyspiesza. Bardzo proszę o pomoc gdzie mogę szukać przyczyny tego problemu.
    Z góry dziękuję.
  • Poziom 1  
  • Poziom 17  
    Witam. Z reguły przy takim objawie mamy do czynienia z dostającym się olejem podczas postoju do cylindrów. Odpowiadają za to najczęściej uszczelniacze zaworów. Niesprawna odma może ten objaw nasilać nie odprezając układu smarowania, w którym pozostaje przez jakiś czas ciśnienie.
  • Poziom 4  
    A w jaki sposób mogę sprawdzić odme ? Czy ja odrazu wymienić ?
  • Poziom 1  
  • Poziom 25  
    To jest silnik n47 i odmy się tam nie wymienia. Ewentualnie z całą pokrywa zaworów. Ale to nic nie da. Po prostu masz zużyty silnik. Jeździć i dolewać i tyle. A w poprzednich silnikach podobno były jakieś problemy z odmami, ale mam w rodzinie taka E39 2.0d, która ma 500 tys km. I nie bierze oleju, ani nigdy nikt tam odmy nie wymieniał.
  • Poziom 25  
    No to mówimy o dieslu. Benzyna to inna bajka. No i w m47 są te dziwne filtry, w n47 nie ma. Tylko przepona i sprężyna. Robiłem ostatnio n47 i żarło ponad litr oleju na 1000km. Pierścienie miały 1,5 mm luzu. Ale uważam że remont tego silnika jest bez sensu. Lepiej dojechać i wymienić na inny.
  • Poziom 4  
    A czy to możliwe żeby przy przebiegu 250 tys udokumentowanym silnik był na tyle zużyty żeby pobierał olej ?
  • Red. Komputery FAQ
    Wszystko jest możliwe. Jak był "pałowany" i nie było dbane o olej to jak najbardziej coś mogło się zużyć lub uszkodzić. Ale nie samym zużyciem silnik potrafi olej brać. Jak już wspomniane może być to przez uszczelniacze zaworowe, nawet po opisie to na to wskazuje. Zobacz też czy dolot nie jest w oleju (mogło by to wskazywać na turbo, odmę). Pierścienie tłokowe to już ostateczność.
  • Poziom 25  
    Ta którą robiłem też miała na blacie 250, ale rzeczywiście to kto wie. Długie interwały oleju kończą teraz silniki. Dałoby radę wymienić tam uszczelniacze na silniku, ale chyba gra nie warta świeczki.
  • Poziom 17  
    Biorąc to na rozum to nawet uszczelka pod głowicą może delikatnie puszczać. Koszt wymiany uszczelniaczy jest nieduży, aczkolwiek nie znam tych silników i nie wiem jak takie części kosztują i ile jest z tym roboty. W pancernych jednostkach mpi grupy vag to koszt 30-50 zł i wymiana od góry, oczywiście samemu. Nawet nie ma się co zastanawiać.
  • Poziom 25  
    Tutaj to myślę że mając 1000zl w kieszeni, można zacząć pytać o wymianę uszczelniaczy. Chociaż pewno mało kto się podejmie.