Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

fiat panda 1.1 cewka zapłonowa??

Szmycek 28 Dec 2009 22:32 17299 8
Altium Designer Computer Controls
  • #1
    Szmycek
    Level 2  
    Witam
    mam taki problem w czasie jak silnik chodzi czasemm zaczyna szarpac.
    Zapala sie kontrolka check pozniej na jakis czas jest odbrze check gasnie. a potem znow to samo.
    Bylem w aso zeby odczytali mi bledy. Bład byl w cewce zplonowej.Wymiana cewaki nie pomogła i dalej tak sie dzialo. Elektrro mechanik stwierdzil ze prawdo podobnie to komputer (ale musi to sprawdzic) .
    czy moze to byc cos innego niz ten komputerek za 1500zl moze ktos mial podobny problem ??
  • Altium Designer Computer Controls
  • #3
    michael82
    Level 15  
    Witam!
    Jeżeli masz sterownik hybrydowy(taki mały koło akumulatora) to na 90% jest on uszkodzony. Najczęstsze objawy to właśnie brak iskry na którejś z cewek. Koszt nowego sterownika ok.800PLN(patrz allegro, bodajże Radom). Programować nie trzeba, wystarczy wymienić, wykonać małą procedurę z przegazowaniami i wszystko ok. Oczywiście zalecam dokładną diagnostykę wykonaną przez kogoś obeznanego w temacie.
    Pozdawiam
  • Altium Designer Computer Controls
  • #4
    Michu10
    Level 32  
    Jak będziesz liczyć na takie A.S.O co tylko błędy odczytuje , to nie naprawisz auta. Błąd cewek wcale nie musi oznaczać wymiany ecu
  • #5
    mariusz83x83
    Level 20  
    Nie koniecznie komputer na początek sprawdziłbym wtyczki i połączenia masowe sam miałem podobny problem raz świeciła się kontrolka silnika raz auto gasło raz jak by nie paliło na jedną świecę ,w moim przypadku wystarczyło przeczyścić wtyczki kompa i dorobić nowe kable masowe (dodatkowe) komp----karoseria aku---karoseria i aku ----silnik puki co jest wszystko ok żadnych problemów.
  • #6
    carrot
    Moderator of Cars
    Jak pluje błędem uzwojenie pierwotne cewki A/B sygnał zbyt niski, to sterownik do wymiany. Rozmawiałem z firmą, która zajmuje się naprawą i mówili, że ta usterka jest nienaprawialna, koszt sterownika to 800zł, dostajesz czysty, więc nie ma problemów z immo, trzeba tylko zrobić adaptację koła fonicznego
    Link
  • #7
    Michu10
    Level 32  
    Fakt taki,że owszem te hybrydy często padają
  • #8
    Szmycek
    Level 2  
    komputer chyba nie jest hybrydowy bo raczej jest dosc duzy mniejwiecej szerokosci akumulatora a pozatym to nie punto ;) a samochud jest dosc nowy znaczy ma trzy lata. bylem dzisiaj w tym aso i rozmawialem z elektormechanikiem powiedzizl ze takie rzeczy sie zdarzaja :) podobno jakies koncowki sie wypalaja w komputerze. oprócz tego zrobil obejscie przewodu od komputera do cewki i dalej to samo. wiec chyba to jednak ten komputer. czy taki komputer da sie dopasowac jakis uzywany?? podobno nie?? tak mi powiedzieli :)
  • #9
    carrot
    Moderator of Cars
    Jeśli to sterownik wykonany w klasycznej technologii (płytka drukowana i elementy) to nie ma najmniejszych problemów z naprawą (przeważnie zimne luty lub rezystor 0,1Ω)