Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z dławieniem silnika i na gazie i na benzynie LAGUNA

20 Lut 2010 20:28 3984 8
  • Poziom 13  
    Witam Bractwo
    Gdzieś widziałem podobny watek ale szukam i nie mogę odnaleźć...
    Wilgoć w powietrzu roztopy wjeżdżam w kałużę dość obfita i po chwili dławi się silnik i gaśnie... kontrolki wszystkie się pala , rozrusznik kręci, po chwili samochód ładnie pali i równiutko pracuje. Na gaz się przełącza i równiutka praca.
    Pytanie - Jakie elementy mogą, narażone na wilgoć, tak zareagować że odcina zapłon (takie mam wrażenie przynajmniej). Czy jest jakaś wtyczka itp która może tak zareagować i po dosłownie minucie dwóch wrócić do normy? RENAULT LAGUNA I kolor arctic night 94' silnik 1,8 90KM, numerów nie pomnę... Dziękuję za uwagi i przepraszam za powtórkę wątku której świadom jest ale nie mogąc znaleźć poprzedniego podobnego pozwoliłem sobie zapytać...
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Motronic napisał:
    Zasadniczą przyczyną w takich sytuacjach jest kopułka i palec rozdzielacza.


    Hmmm kurczaki... niby jest zbyt wysoko żeby ją zalało ale - strzyżonego Pan bóg strzyże więc warto sprawdzić... w poniedziałek mam odebrać nowe kable w/n więc przy okazji mogę sprawdzić kopułkę i palec rozdzielacza.... wielcem wdzięczny za pomoc bo nie chcąc sugerować nie poddawałem takowego pomysłu pod rozwagę ale skoro nie tylko do mej niezbyt majętnej w wiedzę mechaniczno elektryczną coś takiego zagłówkowało i dodatkowo tu się potwierdziło więc... sprawdzić warto Dziękuję serdecznie, będę raportował jak coś znajdę....ku wiedzy potomnych że tak powiem pro public bono :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Motronic napisał:
    Wypalał się węgielek, powiem tak-w żadnej inne marce tego nie zaobserwowałem.


    Węgielek?? hmmm Miałem jakiś czas temu RENAULT 19 LIMITED z tym samym silnikiem co LAGUNA 1,8 RT i rzeczywiście musiałem wymienić kopułkę i palec rozdzielacza.... Dzięki wielkie
  • Poziom 13  
    Jeszcze jedno przyszło mi do głowy - wyjąć i wyczyścić czy inwestować od razu w nowe?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    mozliwe że jest peknięta kopułka
  • Poziom 13  
    Witam ponownie, wczoraj dokonałem mając chwile zdjęcia całości oprzyrządowania i wyjęcia kopułki zapłonowej i palca rozdzielacza - pęknięć nie stwierdzono, natomiast bez względnie kopułka wymagała dokręcenia i wyczyszczenia - wilgoć w środku i dwie śrubki dość luźne. Na palcu stwierdzono konieczny do wyczyszczenia nalot, delikatnie przeszlifowano papierem i płynem do elektrostyków ( nie WD40), podobnie ze stycznikami w kopułce. Uszczelnienie kopułki całe bez pęknięć. Wszystko ładnie hula.

    Teraz być może przydatne dla kogoś kto pierwszy raz chce dokonać podobnej operacji na LAGUNIE I z silnikiem 1,8 90KM 8V

    1. Rozepnij i zdejmij osłonę filtru powietrza, pamiętaj że zaczep znajduje się także z tyłu osłony od strony kabiny, nie tylko po bokach. Zdejmując osłonę odczep zaczep linki gazu, trzymający ja przy pokrywie, a na kopułce. rozepnij wężyk z powietrzem przechodzący po pokrywie filtra - rozpięcie z prawej strony. Zdejmij osłonę wyjmij filtr ,czystą szmatką zatkaj wejście powietrza.

    2. Kopułka zapłonu montowana jest na trzech śrubach torxowych jedna nieco ukryta w dole kopułki od strony kabiny. Zdjęcie pokrywy filtra pozwoliło nam uzyskać dostęp do wszystkich śrub. PAMIĘTAJ o oznaczeniu przewodów wchodzących do kopułki przed ich zdjęciem -muszą potem być założone dokładnie tak samo na bloku silnika przy świecach są numery liczone od prawej do lewej 1-4, niektóre kopułki maja oznaczenia, wtedy nie ma problemu, niektóre oznaczeń nie mają wtedy problem być może - plasterek i pisaczek, zanim rozepniemy kable.

    3 Wykręcamy kopułkę i wyciągamy palec rozdzielacza - montowany na wcisk, zakładany jest tylko w jeden możliwy sposób. Czyscimy palec, drobnym papierem ściernym im drobniejszy tym lepszy ja uzywałem 240 i płynu. Kopułkę wymieniamy lub czyścimy w zależności od stanu, używamy płynu do elektrostyków i papieru, smarujemy śruby (może być WD40) co pomoże nam w montażu. Zakładamy palec, uszczelnienie kopułki (pamiętajmy wyczyścić) i dokręcamy śrubami.

    4. Wyciągamy szmatkę z obudowy filtra - wkładamy filterek, równo i płasko, zakładamy obudowę i dokładnie montujemy uchwytami. na kopułkę zakładamy uchwyt linki gazu ( jeśli jeszcze mamy), podłączamy przewodzik powietrza idący po pokrywie filtra.

    5. Zakładamy wszystkie kable w/n wg zapisanego wzorca lub opisu na kopułce - pamiętając o przewodzie z cewki.

    6. Składamy ofiarę bogom, lub modlimy się do Jedynego Przedwiecznego, wzywamy duchy opiekuńcze, co kto wyznaje. Zapłonik i odpalamy silniczek


    Tak wyglądała moje przygoda z kopułka wiem że dla większości z bractwa to rzeczy oczywiste ale ja nie znając opisu wykazałem się cierpliwością i jakoś do tego sobie doszedłem. może komuś się przyda taka wiedza. Wiem że pokrywy filtru można by nie zdejmować ale mam instalację gazowa która dodatkowo zajmuje przestrzeń więc łatwiej było o dostęp po zdjęciu.
    Jeśli Admin albo Mod uznają wpis za niepotrzebny lub nie w tym miejscu powinien przebywać proszę go wywalić lub przenieść :)
    Pozdrawiam bractwo forumowe , z tkliwością wspominając chwile radości jakich dostarczyło mi kolejne zdejmowanie części z auta mego by do kopułki owej się dostać. Zatem pozostają do rozwiązania inne jeszcze problemy z mym smokiem, któren to psuje się delikatnie co czas jakiś, za uwagi wszelkie bractwa wdzięcznym będę i na watki zaglądać także coby wiedzieć czy jakaś dusza litościwa pomocną dłoń wyciągnęła.