logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak wyregulować gramofon Bernard GS-467 po wymianie igły i paska?

TheGenius 23 Lut 2010 13:03 1672 5
REKLAMA
  • #1 7738227
    TheGenius
    Poziom 2  
    Mam gramofon w domu który nie był używany 12 lat postanowiłem go uruchomić ale jest parę problemów (dodam że jestem kompletnie zielony) igła była złamana kupiłem nową MF 101 pasek tez wymieniłem napędowy i go uruchomiłem.
    zaczęły się problemy talerz się kołysze, igła skaczę i puszczona muzyka gra w przyspieszonym tępię.Chciałbym wszystko to wyregulować ale nie mam pojęcia.
    fotki gramofonu:
    Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
  • REKLAMA
  • #2 7738436
    sebek3
    Poziom 30  
    Ocena: 343
    Sprawdź, czy talerz nie jest zwichrowany, oraz czy ośka na której się znajduje jest prosta.
    Na gramofonie powinno być pokrętło pitch, służy do dokładnej regulacji prędkosci. Sprawdź też, czy płyta nie jest np. na 33RPM a gramofon ma obroty 45RPM.
    Igła może też przeskakiwać z powodu złego wyważenia, ustawienia kąta prowadzenia itp.
  • REKLAMA
  • #3 7739494
    TheGenius
    Poziom 2  
    z talerzem jest wszystko ok tak samo z oska chyba już jest lepiej jak założyłem 2 razy a prędkość to zawsze ustawiam od zależności winyla gorzej z tym ramieniem jak je wyważyć żeby było wszystko dobrze.Czytałem tez coś o tym światełku i tych krateczkach żeby nachodziły na siebie ale tego nie czaje u mnie to nie działa to pokrętło też.:cry:
  • REKLAMA
  • #4 7739516
    sebek3
    Poziom 30  
    To jest lampka stroboskopowa.
    Włączasz gramofon, ustawiasz przyciskiem np. 33RPM, i później pokrętłem pitch ustawiasz tak, aby latające krateczki stały w miejscu, jak dasz za mało polecą w lewą stronę, jak za dużo polecą w prawo. Mają stać w miejscu.