Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda favorit 1,3 1991 - gaśnie na niskich obrotach

clair 06 Mar 2010 10:50 5163 5
  • #1
    clair
    Level 2  
    Witam,
    Mam problem ze swoją Skodą. Jak zapalam włącza się ssanie i samochód chodzi normalnie, ale jak tylko się trochę rozgrzeje i ssanie się wyłącza obroty są tak niskie że przy każdym zwalnianiu czy hamowaniu samochód mi gaśnie. Myśleliśmy, że coś się dzieje z gazem, ale na benzynie jak jeżdżę jest to samo. Jak podkręcili mi obroty na wyższe to teraz na ssaniu są za wysokie, a po wyłączeniu się ssania i tak gaśnie. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być?
    Dodam jeszcze, że mam do zrobienia rozrząd, ale czy to ma z tym coś wspólnego?
    Bardzo proszę o odpowiedź.
  • #2
    Miwhoo
    Electric installations specialist
    A na ciepłym silniku da się odpalić bez dodawania gazu?

    Rozrząd może mieć wpływ, ale tylko w przypadku,kiedy jest mocno łańcuch rozciągnięty, wtedy zapłon może się spóźniać i silnik gaśnie. Zobacz jeszcze aparat zapłonowy, czy nie ma żadnych luzów. W mojej skodzie dawno temu powodem identycznego były luzy na aparacie zapłonowym, po wymianie ustało. Aparat miał luz w osi obrotu i czasem się zapłon spóźniał, czasem wyprzedzał...
  • #3
    clair
    Level 2  
    Z odpalaniem nie ma w ogóle problemu. zawsze odpala tylko jak odpalę jak jest rozgrzany to jak tylko za bramę wyjadę i zwolnię to gaśnie, albo przygasa.
  • #4
    Miwhoo
    Electric installations specialist
    Auto przyspiesza bez szarpania? Hamowanie silnikiem też bez szarpania?
    Jak gubi obroty, to chodzi na wszystkie cylindry?

    Przyczyn kulawych wolnych obrotów jest za dużo żeby celować, równie dobrze może być uszkodzona głowica, uszczelka pod głowicą, rozregulowane zawory itp.

    Np. W passacie B2 1.8 miałem pękniętą głowicę. Po nagrzaniu silnika do 70'C gubił obroty, nie chodził na 1 cylinder..
  • #5
    clair
    Level 2  
    czasami jakby się dławi trochę, ale to nie jest częste. hamowanie silnikiem to bez szarpania.
    napewno to nie jest głowica. Była robiona w sierpniu.
  • #6
    Miwhoo
    Electric installations specialist
    A zapłon nie jest przestawiony?? Chyba ciężko będzie znaleźć przyczynę przez internet...