Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic Vgen D15B7 - spalanie 15l/100 w mieście-zagadka

subbler 14 Kwi 2010 10:23 8748 10
  • #1 14 Kwi 2010 10:23
    subbler
    Poziom 9  

    Witam, mam nietypowy problem i już nie wiem gdzie szukać pomocy.

    Auto na trasie pali katalogowo - 6-7l/100 nawet przy dynamicznej jeździe.
    Niestety w przypadku jazdy jedynie po mieście [dziennie tak po 15-20km] spalanie notorycznie bez względu na styl jazdy wynosi od 14-15l/100. Testowana jazda ekonomiczna jak "sportowa".

    - identyczne spalanie jesienią, zima, wiosną - temperatura nic nie zmienia.
    - ze względu na pęknięcie starego kolektora - wymieniony na stalowy-rurowy+nowa sonda lambda, mam drugą sondę OEM sprawna - zamiana ich nic nie zmienia [mam znajomych z identycznymi kolektorami - nie zanotowali różnicy w spalaniu]
    - wymieniony termostat profilaktycznie, system chłodzenia w 100% sprawny
    - sprawdzony czujnik temperatury - oporności w/g manuala - jest ok
    - podmieniony MAP-Sensor - brak zmian
    - nowy olej, filtr powietrza
    - wyregulowane zawory
    - sprawdzony rozrząd i zapłon -wszystko OK

    Co mam jeszcze do sprawdzenia:
    - świece - opalone są ładnie ale profilaktycznie wymienię
    - kable zapłonowe
    - katalizator - ma swoje lata, czy przytkany może zakłócać prace sondy Lambda ??
    - wyregulować obroty - wydają mi się zbyt wysokie - ssanie ~1800, wolne ~850

    Dodam tylko, że auto po odpaleniu, puki chodzi na ssaniu nie dymi, kiedy już nabierze temperatury i obroty spadną pojawia się biały dym z wyraźnym zapachem nieprzepalonej benzyny. Wydaje mi się, że przelewa/lub podaje zbyt bogata mieszankę. Po szybszych przejazdach z wydechu chlapie czarnym płynem [nie przepalona benzyna ??]
    Dym nie znika nawet po przejechaniu dłuższych odcinków [problem z uszczelką pod głowica można wykluczyć, płynu nie ubywa, olej znika 50ml/1000km - taka norma przy przebiegu 200k]

    Walczę z tym już jakiś czas i kończą mi się opcje - w kolejnych warsztatach proponują mi podpięcie pod komputer i mówią, że "tak ma być". Nie mogę trafić na żadnego fachowca a nie mogę uwierzyć, że jeden z oszczędniejszych 1.5 hondy generuje takie spalanie.

    0 10
  • #2 20 Kwi 2010 09:50
    piotrcoupe
    Poziom 1  

    witam tak sie sklada ze mamy ten sam problem. niedawno nabylem w trasie nawet fajnie mi spalila bo okolo 5-5,5 litra (przy spokojnej jezdzie) jezdzac na miejsu do pracy na miasto itd.zaczal mi duzo palic za 100zl przejezdzalem okolo 200km zauwazylem tez ze zaczal mi sie delikatnie dusic zwlaszcze jak jest nagrzany przy przyspieszaniu lub redukcji biegow. a na zimnym silniku jak odpale ma 1600-1800obr. po nagrzaniu juz jest dobrze okolo 700obr.czujnik temperatry

    Rowniez zagladalem pod maske,

    podstawowe rzeczy powymienialem:
    -filtr powietrza
    -iltr paliwa
    -przewody wysokiego napiecia
    -swiece zaplo

    sprawdzilem:
    -rozrzad (ustawienie)
    -regulowalem luz na zaworach (ssace-0,20 wydechowe-0,25)
    -kopulke palec doklanie wymylem
    -aparat zaplo.przeczyscilem
    -czujnik temperatury silnika (okolo 3000 Ohm)

    jak na razie jezdze bo nie wiem co to moze byc wyczytalem tez ze moze byc wina wtryskiwacze za duza dawke paliwa podaje w zwiazku z tym nie przepala i paliwo wylatuje przez wydech nie spalajac sie stad moze byc te wysokie zuzycie benzyny.
    Jak by Ci sie udalo zlokalizowac usterke to byl bym wdzieczny jak bys mi napisal co bylo przyczyna jak mi sie uda to tez odp. powodzenia i pozdrawiam

    0
  • #3 27 Maj 2010 11:45
    subbler
    Poziom 9  

    Witam

    wpadły przez ten czas nowe świece,
    wtryski podmieniłem, tak samo listwa paliwowa i regulator ciśnienia paliwa - wynik bez zmian.. więc to nie to.

    Pozostało do sprawdzenia:
    -katalizator
    -czujnik położenia przepustnicy
    -komputer

    generalnie nie mam już siły ani pomysłu co jest nie tak.

    0
  • #4 31 Maj 2010 00:43
    cichy34
    Poziom 12  

    witam,mam podobny problem ale z fiatem tempra1,4 na 15litrach gazu,zrobilem 77km po miescie,bylem na regulacji i pokazuje za male co2nawet regulacja nic nie pomogla,inne parametry spalania ma bardzo dobre,moze ktos podpowie co to moze byc za przyczyna,pozdrawiam

    0
  • #5 31 Maj 2010 10:09
    subbler
    Poziom 9  

    u mnie sprawdzone:
    - katalizator - zero śladu przytkania, drożny i wizualnie w idealnym stanie
    - czujnik przepustnicy działa równomiernie, podłączyłem miernik i przy ruszaniu przepustnicą oporność zmienia się idealnie - więc domniemam, że działa.

    Została mi już chyba podmianka kompa :(
    dodam, ze to spalanie 14-15l/100 to benzyna.. nie gaz.

    0
  • #6 31 Maj 2010 18:13
    carlosv
    Poziom 2  

    witam... ja mam civica Vgen tyle że z silnikiem d15b2. miałem identyczny problem... silnik był zalewany paliwem i palił po 15-17 litrów... wymieniałem filtry, świece, sondę lambda (ciągle świeciła mi się kontrolka "check engine").
    W końcu zajrzałem pod maskę, dokładnie zacząłem sprawdzać przewody podciśnień przy układzie wtryskowym. OKAZAŁO SIĘ ŻE JEDEN PRZEWÓD PO PROSTU SPADŁ Z ROZDZIELACZA i to w takim miejscy że musiałem przejrzeć wszystko centymetr po centymetrze żeby to zauważyć. ale po podłączeniu problem znikł i zaczął palić 5,5 w trasie i max 7,5 w mieście. Jak byłem na stacji diagnostycznej gdy miałem ten problem to spalanie 10cio krotnie przekraczało normy. Po podłączeniu było ok. Sugeruję dokładnie sprawdzić przewody. Mam nadzieje że pomogłem. pzdr.

    2
  • #7 07 Cze 2010 15:33
    subbler
    Poziom 9  

    sprawdzę dokładnie, ale mam pytanie

    - gdzie u ciebie dokładnie znajduje się ten rozdzielacz podciśnienia
    - czy pamiętasz jaki nr błędu miałeś ?

    U mnie raz zapalił się 43 - Fuel Suply System ale nie pojawił się więcej..
    I na przeglądzie badanie spalin przeszedł bez problemu :(

    0
  • #8 27 Cze 2010 00:13
    Martinezzbdg
    Poziom 9  

    subbler moim zdaniem to jest uszczelka pod glowica skoro tak sie dzieje.. moze sie myle ale sprawdz.. skoro ci dymi ale moze to tez byc inna przyczyna.. napewno jedz do mechanika i niech zajrzy i oceni i wyreguluje obroty

    1
  • #9 12 Lip 2010 14:39
    subbler
    Poziom 9  

    Witam. Tak więc mam rozwiązanie problemu.
    Miałem okazję skorzystania z bezpłatnego podłączenia diagnostyki komputerowej która wykazała, że czujnik położenia przepustnicy (TP Sensor) podawał zawyżoną wartość napięcia w pozycji zamkniętej, po jego wyregulowaniu spalanie spadło do około 10l w mieście na krótkich odcinkach - czyli już akceptowanie.
    Prawdopodobną przyczyna tego stanu rzeczy był fakt, że komputer podawał zawyżone dawki paliwa "myśląć" że przepustnica jest dużo bardziej otwarta niż w rzeczywistości była. Ponieważ jazda w mieście wymaga stałych zmian położenia przepustnicy - w takich warunkach spalanie wzrastało do 15l/100 pomimo sprawnej sondy i spalania w trasie na poziomie 6-7l.

    Co do białego dymu - powstawał ze spalania zbyt bogatej mieszanki.

    domniemania o wadliwej uszczelce pod głowica, sondzie lambda, świecach, filtrach, podciśnieniach itd. itp. okazały się nie prawdziwe.

    pozdrawiam

    1
  • #10 17 Maj 2014 15:05
    siwy9316
    Poziom 8  

    Nie chciałem zakładać nowego tematu.Mam identyczną sytuacje.Na krótkich dystansach mimo delikatnego obchodzenia sie z gazem pali mi nie mniej niz 10l.W trasie(750km) spalanie wyszło mi ponizej 6,5l mimo ze jej nie oszczedzałem aż tak.Tp sensor pokazuje mi na zamknietej przepustnicy 0.66-0.70V.tu troche dużo.Lecz za żadne skarby nie moge go odkręcić,naciąłem "nity" tak żeby móc je odkręcić płaskim śróbokrętem ale nie ma szans na odkręcenie.Ma ktoś na to jakiś patent?
    PS Mój silnik to D15B2 z osprzętem D16Z2

    0
  Szukaj w 5mln produktów