Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B 2DTI 1999-usterka przepływomierza?

paweldo 20 Kwi 2010 01:26 4190 5
  • #1 20 Kwi 2010 01:26
    paweldo
    Poziom 12  

    Otrzymałem specyfikację dla pojazdu po podłaczeniu do komputera:
    Kod błędu:P0400 tj. system AGR obniża poprzez doprowadzenie spalin do komory spalania składników toksycznych w spalinach, obniżenie temp. spalania, obniżenie wytwarzania NOx. Oprócz tego w pomocy diagnostycznej widniało: bardzo często uszkodzenie masowego przepływomierza powietrza przez wodę lub zaolejenie.
    Co to oznacza? Czyżby przepływomierz do wymiany? Można regenerować?
    Ogólnie to auto jest słabe i na dłuższej prostej rozpędza się max do 100km/h, bez mocy i przyspieszenia a kontrolka awarii nie zaświeca się (tylko na wolnych obrotach, a później gaśnie).Kiedyś wymieniałem już jeden zawór podciśnieniowy od strony przepływomierza. Może problem się powtarza? Proszę poradźcie..

    0 5
  • #2 20 Kwi 2010 07:13
    brandy-p
    Poziom 31  

    Do kodu P0400 powinna jeszcze być jakaś cyfra w nawiasie.
    Czym to czytałeś?

    0
  • Pomocny post
    #3 20 Kwi 2010 09:15
    gregorianin
    Poziom 27  

    paweldo napisał:
    Otrzymałem specyfikację dla pojazdu po podłaczeniu do komputera:
    Kod błędu:P0400 tj. system AGR obniża poprzez doprowadzenie spalin do komory spalania składników toksycznych w spalinach, obniżenie temp. spalania, obniżenie wytwarzania NOx. Oprócz tego w pomocy diagnostycznej widniało: bardzo często uszkodzenie masowego przepływomierza powietrza przez wodę lub zaolejenie.
    Co to oznacza? Czyżby przepływomierz do wymiany? Można regenerować?
    Ogólnie to auto jest słabe i na dłuższej prostej rozpędza się max do 100km/h, bez mocy i przyspieszenia a kontrolka awarii nie zaświeca się (tylko na wolnych obrotach, a później gaśnie).Kiedyś wymieniałem już jeden zawór podciśnieniowy od strony przepływomierza. Może problem się powtarza? Proszę poradźcie..


    zawór EGR (nie AGR) jest dość sztywny dlatego w przypadku niewielkiej nawet nieszczelności lub niedomagania pompy VAC pierwszy zgłosi błąd. Gdy zaczniesz wciskać gaz kontrolka błędu gaśnie bo wtedy egr jest zamykany. W vectrze ma kolosalny wpływ na dynamikę auta brak podciśnienia w układzie bo to stale otwarty zawór upustowy turbiny. Jako że tych wężyków i siłowniczków jest tam dużo i prawie zawsze to ich wina, szukaj kolejno odłączając klapy zawirowań, egr, elektrozawory itd. znajdziesz nieszczelność. Jako wskaźnik stanu układu VAC może posłużyć cięgno zaworu upustowego turbiny, jeśli jest dobre to jest dość sztywno przyciągnięte, jeśli nie to jest stosunkowo luźne, aha w trybie awaryjnym też jest luźne :-)

    0
  • #4 20 Kwi 2010 11:11
    paweldo
    Poziom 12  

    Masz rację "ainal" nazywa się EGR być może przekłamanie na wydruku. Jeśli chodzi o stan układu VAC to zaraz idę sprawdzać szczelność układu oraz cięgno zaworu upustowego turbiny-na razie dzięki za pomoc,dam znać jak mi poszło...

    0
  • #5 21 Kwi 2010 09:37
    paweldo
    Poziom 12  

    Znalazłem nieszczelność w układzie VAC,tj. jeden z wężyków był przetarty...wymieniłem...sprawdziłem stan cięgna zaworu upustowego turbiny (ok nie jest luźne)i po jeździe próbnej okazało się, że nie ma żadnych zmian w mocy silnika...dobiłem do 105km/h i dalej nic, nie zbiera się. Co by tu jeszcze można było sprawdzić w warunkach garażowych...może zawór EGR odkręcić i przeczyścić? Albo turbina szwankuje?

    0
  • #6 21 Kwi 2010 20:21
    paweldo
    Poziom 12  

    Jeszcze jedno pytanie odnośnie przepływomierza powietrza - jak sprawdzić czy przepływomierz działa prawidłowo, czy jest uszkodzony? Aby mieć pewność,że kupno nowego nie będzie daremne.

    0