Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

problemy z sequentem - silnik szarpie w początkowej fazie cd

Rychu1952 01 May 2010 18:36 4059 16
  • #1
    Rychu1952
    Level 9  
    Witam ponownie. Wczoraj wysłałem pytanie dotyczące problemów z inst. gazową w moim PEUGEOCIE 307. Dziś mam jeszcze większy problem z tą instalacją gazową. Do wczoraj jeszcze jak się silnik porządnie rozgrzał to jeszcze jechał na " gazie". Dziś już niestety nie. Jak przełączę na gaz to silnik szarpie i zachowuje się tak jakby pracowały tylko 3 cylindry. Poza tym pojawia się informacja , że są problemy z katalizatorem. Gdy z powrotem przełączam na benzynę , powoli problemy znikają. Co robić? Czy jest możliwe by w inst. gazowej zapchał się jakiś przewód doprowadzający gaz do jednego cylindra? Proszę o poradę.
  • #3
    Rychu1952
    Level 9  
    Zrobiłem diagnostykę - " fachowiec " powiedział,że sondy są OK, ale są chwilowe zaniki napięcia na świecach, kazał wymienić świece - wymieniłem i nic. Następnie kazał wymienić cały element ,który w innych samochodach nazywa się kable wysokiego napięcia / w Peugeotach to jest taka szyna z fajkami gumowymi do świec / - i dalej są problemy z " gazem". Co mogę dalej zrobić? Wiem, że jakbym oddał samochód do renomowanej firmy to na pewno by zrobili, ale za jakie pieniądze. Liczę po cichu, że może to jest jakaś prosta usterka, którą sam zrobię, ale nie wiem za co się zabrać.
  • #4
    KAROL1138
    Level 16  
    Zmień fachowca.Sam piszesz że przechodząc na benzynę objawy znikają powoli.Sprawdz czy reduktor przypadkiem nie zamarza
  • #5
    cichy34
    Level 13  
    witam,kolego wymien filter od gazu,albo zatankowales jakis chusteczkowy gaz i teraz musisz go jakos wypalic,przy wymianie filtru gazowego pamietaj zeby najpierw zakrecic butle bo inaczej gaz poparzy ci rece,mozliwe ze masz zapchany filter i nie puszcza tyle gazu ile silnik potrzebuje,pozdrawiam
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    MAX52
    Level 21  
    Rozgrzany silnik przełącz na gaz,kolejno zaciskaj płaskimi szczypcami przewody gumowe z wtryskiwaczy gazu do kolektora,w ten prosty sposób sprawdzisz który wtryskiwacz jest niesprawny.Przy niesprawnym wtryskiwaczu po zaciśnięciu nie będzie różnicy w pracy silnika lub będzie minimalna.Wtryskiwacz do wymiany.Dla upewnienia się co do kondycji wtryskiwacza po zaciskaniu przewodów zamień jeden ze sprawnych wtryskiwaczy na wadliwy,po zamianie powinien kuleć cylinder na wadliwym wtrysku.Oczywiście nowy filtr fazy lotnej.Możesz mieć także padnięty reduktor,reduktor jest podłączony do kolektora ssącego wężykiem podciśnienia,odłącz przewód podciśnienia od kolektora ssącego,zaślep króciec podciśnienia na kolektorze ssącym,odpal silnik i sprawdz czy tym przewodem nie daje gazu,jeżeli daje reduktor do regeneracji lub wymiany.
  • #8
    Rychu1952
    Level 9  
    Dzięki za próbę pomocy, ale zdecydowałem się zlecić naprawę fachowcom. No i mnie "skroili" . Poinformowali, że po podłączeniu auta do komputera okazało się, że występuje zanik napięcia na cylindrach / przyznaję że sam widziałem ten odczyt na monitorze /, co po sprawdzeniu innych podzespołów doszli do wniosku, że są problemy z komputerem sterującym pracę auta na gazie. A ze wzgl. na to, że moja instalacja ma już 8 lat, mają kłopoty ze znalezieniem komputera zamiennika , więc za 1.500 zł. proponują , że zamontują nowy komputer, a co za tym idzie również inne podzespoły / np. szynę itp. /.
    Co miałem zrobić- zgodziłem się, tylko mam wątpliwości ,czy mnie czasem nie " skroili". A co Ty o tym myślisz? Czy faktycznie taki komputer może tyle kosztować? Pozdro.
  • #9
    MAX52
    Level 21  
    Pełna nazwa instalacji.Na chwilę obecna jest 8 typów.
  • #10
    poorchava
    Level 18  
    Jeżeli 'sequent' to BRC sequent xx, to podejście serwisu wcale nie jest dziwne. BRC to bardzo dobre instalacje, ale serwis do nich jest mizerny. Firma liczy sobie słono za szkolenie instalatorów i serwisantów, więc mało kto zna sie na tym lepiej i ma zrobiony jakis bardziej zaawansowany kurs. A to się sprowadza do tego, że zamontować potrafią, ale jak wystąpi większy problem, to najczęściej chcą wymieniać cześci zamiast go naprawić - bo nie wiedzą jak.

    Co do samego problemu: ja bym się przyjżał jak wygląda reduktor w środku. Ile juz auto zrobiło na tej instalacji km? Ile od ostatniej wymiany membran w reduktorze (o ile była). Szarpanie może dawać również padniety wtryskiwacz, który się zabrudził albo po prostu zużył.

    Generalnie w instalacjach gazowych chyba najrzadziej występującym problemem jest uszkodzenie samego sterownika gazu.
  • #11
    Rychu1952
    Level 9  
    Witam ponownie. Przypomnę tylko, że miałem problemy z inst. gazową. W warsztacie powiedzieli mi, że oni nie wiedzą co jest i zaproponowali wymianę całej inst. gazowej.Zażyczyli sobie za to 1.400 zł /! / ale co miałem zrobić u mnie auto musi być na "chodzie" i zapłaciłem. Ale mam pytanie: na ile mnie "skroili" - cz ktoś wie? Oprócz reduktora wymienili wszystko a więc sterownik STAG4, listwa VALTEL / niewyraźnie napisane/,przełączniki,węże itd. Poza tym, gdzieś na forum ktoś napisał, że od kilku lat jest w tej branży i nie spotkał się z przypadkiem awarii sterownika, i że taki wymieniony sterownik może odkupić. Ja chętnie mogę odsprzedać całą tą instalację, którą mi warsztat oddał .A więc szyna, przełącznik no i sterownik na którym jest napisane: SEQUENT, BRC, FLY SF, a z boku na tabliczce: 3614-P SO DE813001-02-01 Lotto3AD Data 10/04/2003. Gdyby ktoś był zainteresowany proszę o telefon na nr. 609800904
  • #12
    peterus2
    Level 11  
    Nie potrzebnie wymieniali listwę. Wcześniej miałeś listwę firmy Keihin (1500zł) teraz masz Valtek (150 zł). Ogólnie jest problem z połączeniem się z tą instalacją. Kupiłem interfejs na allegro (3 piny) i ne mogę połączyć się z ze sterownikiem, który sprzedałeś - FLY SF. Łącząc się programem Plug&Drive mogę tylko odczytać informację o samym ECU, program wyświetla info, że należy mieć oryginalny interfejs. Ściągnąłem też programy SequentFast_Ver207.exe i SequentFastness_ver.1.08.exe ale nie mogę ich zainstalować (Windows xp sp3), wyskakuje błąd "Error instaling iKernel.exe: Wykorzystane pliki".
  • #14
    peterus2
    Level 11  
    kmielczarek wrote:
    No to żeś odkopał temat :D


    Akurat borykam się z FLY SF i natrafiłem na ten temat ;)
  • #15
    thecrows
    Level 11  
    Witam !!
    Jak postępy z szarpaniem ?
    U mnie to samo.
    Volvo s80 2.4, BRC FLY SF.
    Szarpie na zimnym, lub jak jest zimno. (jakby nie palił na jeden gar)
    Czasem zgaśnie - po czym go trudno odpalić.
    Zna ktoś jednoznaczną odpowiedź na pytanie - jakim softem to ruszyć ?
    Jaka dokładnie nazwa i wersja (nie proszę o przesłanie softu, ani klucza, tylko o podanie konkretnej wersji)
  • #16
    peterus2
    Level 11  
    Jeżeli jeździsz więcej jak 3 lata na tej instalacji to na początek oczyść reduktor z syfu i wymień membrany. Później niestety potrzebny jest interfejs z softem. To co mogę Ci podpowiedzieć, to stosuj filtr fazy lotnej z włóknem szklanym. Jeżeli jeździłeś na bibułowym, to mogą być brudne wtryskiwacze gazowe. Keihiny możesz wyczyścić u użytkownika BDB z http://lpg-forum.pl. W żadnym wypadku nie zmieniać na Valteki! Keihin daje gwarancję na swoje wtryski 200 tys. km.
  • #17
    thecrows
    Level 11  
    Dzięki za odpowiedź. Zobaczę co da się zrobić i o ile nie zapomnę - dam znać.