Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Berlingo 2.0 HDI gasnie w trakcie jazdy.

08 Maj 2010 15:58 14276 14
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich.

    Mam poważny problem z Berlingo 2.0 HDI 2001r. 90 KM RHY Bosch
    Samochód jest ojca.

    Samochód kupiony w sierpniu ubiegłego roku. Ciągle świeciła się żółta kontrolka silnika, ale samochód normalnie działał - żadnych problemów.
    W styczniu w te duże mrozy w trakcie jazdy stanął - hol.
    Czyszczenie filtra paliwa, problemy z paleniem i jakoś działało - zrobiono około 1000 km. bezawaryjnie i nagle zgasł w trasie - hol.
    Raz jeździł, raz nie, chwile auto stalo i teraz pasuje cos pojezdzic i auto tak na 2 razy.

    W tym tygodniu wymieniona została kompletna pompa paliwa z czujnikiem poziomu i zawór ciśnienia paliwa na pompie - problem nie ustąpił.
    Dziś pojechałem w końcu na komputer do mechanika - nie znam gościa, widziałem przy drodze szyld (a auto gasło), wstąpiłem , podpiął pod komputer i 2 błędy:

    X-431 Tool Report

    Code001:

    Temporary fault
    Fuel high
    pressure
    monitoring.
    Lack of pressure (Leak)

    Code002:

    Temporary fault
    Engine
    immobilizer
    function.
    Function faulty

    RHY BOSCH EDC15C2


    Mechanik stwierdził, że albo:
    - przekaźnik pompy paliwa
    - wyczyścić styki przy komputerze w aucie - może coś nie łączy
    - wymiana komputera.

    Mówił, że błąd immobilizera, to przyczyna a błąd niskiego ciśnienia na listwie, to skutek.
    Dodam, że mam zapasowy kluczyk do auta bez immobilizera i na nim w ogole nie odpala auto - na kluczyku z immo - auto odpala

    UWAGA!!!

    Jak jadę samochodem tak do 2000 obr./ min auto jedzie - jest ok - nie gaśnie.
    Jak przekrocze 2000 , 3000 obr./ min auto momentalnie gaśnie - jakby odcinało paliwo - pompa paliwa i zawór na pompie wysokiego sa nowe, jak juz pisalem.
    Pokrece rozrusznikiem jakas minute, auto odpala. Chyba magia.

    PROSZĘ O POMOC, bo ja już nie wiem co mam w tej sytuacji zrobić - auto 9-letnie i nie chce sie szczególnie pchać w koszty - sami rozumiecie.

    Jeszcze raz - błagam o pomoc kogoś kto wie co może dolegać autu.
  • Poziom 26  
    Immo na pewno nie jest przyczyną. Trzeba sprawdzić wtryski i najlepiej podpiąć PPS .
  • Poziom 10  
    PPS - co to i gdzie to można podpiąć - jakiś szczegół.

    Dodam, że tak do 2000 obr./min to widze, ze moge jechac nawet i odleglosc 10 km, ale jak tylko mu docisne na ktorym kolwiek biegu - auto gasnie.

    Dodano po 3 [godziny] 10 [minuty]:

    Auto w ogóle nie zapala - świeci STOP. Nie wiem juz nic z tego.
  • Poziom 21  
    Prawdopodobnie uszkodzony wtrysk a dokładniej końcówka rozpylacza. Najlepiej pod przelewy podłącz przezroczyste rurki i podczas kręcenia rozrusznikiem zobacz czy któryś przelew nie daje więcej paliwa niż inne. Jeżeli będzie jeden wylewał więcej paliwa niż inne to w tym wtrysku wymień rozpylacz i po problemie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Dokladnie sprawdz cisnienie na pompie niskiego.Prawdopodobnie do wym.
  • Poziom 10  
    Panowie, pompa naskiego cisnienia (w baku) byla wymieniana na nowa dokładnia ta:
    Code:
    http://www.allegro.pl/item988594742_988594742.html
  • Poziom 10  
    Witam,proponuje sprawdzenie wtryskiwaczy,jeżeli auto jeszcze odpala to najprawdopodobniej jest uszkodzony jeden wtryskiwacz.Ciśnienie na listwie spada z powodu jego uszkodzenia.Wtryski sprawdzisz w bardzo prosty sposób,na górną częsć wtrysku w miejsce przelewu wcisnąć dużą (ok.250ml) strzykawkę bez tłoka (na 4 wtryski) przekręć kilka razy rozrusznikiem,wtrysk na którym w strzykawce będzie najwięcej paliwa jest do wymiany.
  • Poziom 10  
    Samochód scholowany dziś do mechanika. Komputer pokazuje 70 barów na pompie - to jest kręcąc rozrusznikiem. Czekam na info od mechanika, bo aku padł i musiał ładować.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Fuel high
    pressure
    monitoring.

    Monitorowanie wysokiego ciśnienia paliwa dokładnie tłumacząc...

    Mechanik stawia na pompę wysokiego ciśnienia i taką zaklepałem na szrocie - 500 zł. Ehh jak to nie będzie pompa, to ja nie wiem co z tym autem.
  • Poziom 17  
    To ze pompe niskiego wymieniales to nie znaczy ze ma cisnienie.
    Trzeba bylo sprawdzic cisnienie przed i za filtrem paliwa.
    Czesto zapomniany element.
  • Poziom 35  
    tak jak piszą koledzy wyzej, podstawy to :

    -cisnienie nominalne, jezeli ma pompe zasilajaca to około 2 bary ciśnienia
    -manometrm elektronicznym do CR sprawdz na samej pompie 500 bar to minimum
    -wtryski na powrotach
    -co z DRV
    -czujnik cisnienia na listwie

    wykluczyłbym immo

    Kiedyś miałem taki bład i po kilku dniach walki z fordem transitem okazało sie ze uwalona była dwu masówka. Uwalone kolo sprawia ze ster czyta z czujnika połozenia wału rózne przyspieszenie kątowe. A co za tym idzie ma za małą dawke paliwa w danej chwili i wywala błąd od monitorowania cisnienia. To tak na marginesie, bo niewiem jak to się odnosi do citroena, ale jak już sprawdzisz wszystko, moze i to warto wziąc pod uwage?

    spraw zeby silnik nie palił, odłacz regulator cisnienia. podłacz sie testerem i kręć silnikiem sprawdż czy obroty sie wachaja.
  • Poziom 29  
    Miałem podobny przypadek z berlingo i facet chciał wymieniac pompe itd. a tu trzeba było tylko jeden wtrysk wymienić.
  • Poziom 10  
    Pompa wysokiego ciśnienia (używana) z zaworem i czujnikiem - 500 zł.
    Robocizna: 300 zł.

    Razem: 800 zł. - auto jeździ - pompa daje 300 barów.

    Dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc.

    Temat można zamknąć.