Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Berlingo 2.0 HDi 90KM System S - Ci¶nienie na szynie Common Rail

krzysm_83 22 Apr 2017 14:22 2682 11
  • #1
    krzysm_83
    Level 6  
    Witam Wszystkich

    Mam problem z z samochodem Citroen Berlingo 2.0 HDi 90KM DW10DT układ wtrysku Siemens otóż samochód po odpaleniu ma nierówne obroty biegu jałowego , jeżeli podniosę obroty do np 3000 i powoli zejde na wolne jest ok silnik pracuje równo przez ok 5 min po czym stopniowo zaczyna falować aż w końcu zga¶nie. po podł±czeniu testera ci¶nienie na szynie w trakcie ustabilizowanych obrotów wynosi 260 bar natomiast w momencie pojawiaj±cej sie anomali zaczyna oscylować w granicacho od 120 do 400 po czym gasnie. Układ paliwa wyczyszczony, przelewy ok, nowy filtr, regulator ci¶nienia podmieniony.Z góry dziekuje za pomoc
  • #3
    krzysm_83
    Level 6  
    Jeżeli chodzi o wysterowanie regulatora to oscyluje w czasie jak wystepuje anomalia.Jednak nie wyreguluje ci¶nienia do prawidłowego stanu. Przelewy robione były w czasie w ktorym ''w miare dobrze pracuje''. Muszę wspomnieć ze wczesniej samochód wchodził w tryb awaryjny , po odpieciu czujnika temperatury zaczynał pracować prawidłowo. Jednak teraz już to nie pomaga i pojawił sie problem jak w temacie.
  • #5
    krzysm_83
    Level 6  
    Ok przelewy zrobie jak sugerujesz,nadmienie zę korekcje wtryskiwaczy nie odbiegaja od normy. Jeżeli chodzi o EGR odpi±łem i nie zauważylem zmian. Samochód odpala jednak czasami trzeba delikatnie nacisn±ć pedał gazu. Podczas odpalania ci¶nienie na szynie wzrasta w normalnym tempie ,nie zauważyłem również żeby dymił na czarno lub niebiesko.
  • Helpful post
    #7
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Moim zdaniem problem w regulatorze ci¶nienia paliwa, podrzuciłe¶ inny ale nie nowy?
    Widać jak ci¶nienie skacze i to bardzo. A oczywi¶cie za ci¶nienie odpowiedzialny jest regler.
    A je¶li nie regler zostaje pompa.
  • Helpful post
    #8
    kortyleski
    Level 43  
    Może też czujnik ci¶nienia lub jego instalacja szaleć. Też będ± takie jaja bo sterownik będzie próbował ustawić ci¶nienie do nieprawdziwych odczytów.
  • #9
    krzysm_83
    Level 6  
    Sprawa z czujnikiem wyglada w ten sposób że został wymieniony na nowy , natomiast regulator ci¶nienia podmieniany był na nowy orginalny. W pompie Siemensa wystepuje jeszcze regulator wydatku zawór niskiego ci¶nienia ale niestety nie jest dostępny. tak sie zastanawiam czy miałby on wpływ na taka pracę silnika.
  • #10
    kortyleski
    Level 43  
    Instalacja sprawdzona?
  • #11
    krzysm_83
    Level 6  
    posprawdzam instalacje, zastanawiam sie jak sprawdzic poprawno¶ć działania tego regulatora wydatku VCV lub ewentualnie w jakim zakresie powinien pracować na wolnych obrotach.

    Dodano po 7 [godziny] 33 [minuty]:

    Panowie istalacja sprawdzona wszystko ok. Jeszcze raz dla pewno¶ci wykręciłem regulator ci¶nienia i regulator wydatku aktywowałem na zewn±trz - napięcie dochodzi obydwa zawory aktywuj± sie.