Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat 1.9 TDi 130KM AVF nagle nie pali jak gorący

saly 24 Maj 2010 21:57 13912 16
  • #1 24 Maj 2010 21:57
    saly
    Poziom 32  

    Witam
    Od razu powiem że przeczytałem przez niedziele chyba wszystkie posty na ten temat. Jest ich masa i większość dotyczy albo innego przypadku silnika albo odpowiedź brzmi "bylo na forum poczytaj".
    Auto jeździ normalnie pali normalnie jak zimne, jak rozgrzeje się dobrze do 90°C to po chwili postoju (3minuty) nie zapali,możesz kręcić aż aku padnie
    Jak psikniesz mu w kolektor samostartem odpali i chodzi.
    Sterownik silnika nie wywala żadnego błędu, temperatura silnika prawidłowa, czujnik temp. sprawny.
    Jak auto chodzi dawki poszczególnych wtrysków w bloku 13 w normie, bipy prawidłowe. W bloku 001 pole drugie "dawka wtryskiwanego paliwa" 6mg/skok, pole trzecie "Czas trwania początku wtrysku" 7.1°
    Wiem że te silnik jak są lekko podjechane to mają problem z rozruchem na ciepłym silniku, ale to zaczeło się dziać nagle 2 dni temu wześniej nie było żadnych problemów z odpalaniem na ciepłym silniku.
    Jak zdejmiesz wtyczkę z czujnika temperatury to czasem odpali na ciepłym ale nie zawsze.
    Proszę o jakieś sugestie nie wiem czego się zaczepić.

    1 16
  • #2 25 Maj 2010 07:58
    palala
    Poziom 23  

    Witam

    Schłodzić samą pompe paliwa - pewnie odpali .....

    pozdrawiam

    1
  • Pomocny post
    #4 25 Maj 2010 13:08
    palala
    Poziom 23  

    Witam

    Zgadza się.

    Jest jeszcze dwie możliwości - rozrusznik robi przywarcia jak jest ciepły i zakłóca pracę elektroniki ewentualnie aku - jak jest naładowany (np. po trasie) to ma za mały prąd rozruchowy - z takimi przypadkami się spotkałem.

    Oczywiście pomijam sprawy mechaniczne.

    pozdrawiam

    0
  • #5 25 Maj 2010 13:33
    saly
    Poziom 32  

    Ok sparawdzę, ale narazie nie mam auta będę miał za parę dni, pojechało w trase na nowej zupie, zobaczymy czy coś się zmieni.

    Co do rozruchu to kręci pięknie na obrotomierzu 200obr/min i nie zapala. Wybąbany rozrusznik w tych motorach to też już sie z tym spotkałem ale w tym przypadku to raczej nie to, kręci pięknie. Chyba że zakłuca elektronike.

    Schłodzę pompę i sprawdze jeszcze jej ciśnienia na wyjściu na zimnym i gorącym silniku. Co do pompy tandemowej to czasem słychać jej lekkie ćwiekanie jak motor nie za ciepły.

    0
  • Pomocny post
    #6 25 Maj 2010 13:45
    MRCZ
    Poziom 17  

    Jeżeli twierdzisz, że akumulator i rozrusznik ok, to do korekcji pozostaje mapa rozruchowa, ewentualnie podbicie dawki rozruchowej - ale to zapewne na wiele się nie zda.

    0
  • #7 25 Maj 2010 14:19
    saly
    Poziom 32  

    Tak tylko dawkę rozruchową stosuje się jak silnik ciężko pali, i objawy pojawiają się stopniowo, a tutaj stało się to nagle z dnia na dzień auto paliło po długich trasach normalnie od strzała, aż tu nagle dwa dni temu niepali na gorącym silniku wcale.
    Jak zjedziesz z trasy motor ma dobre 90st C (na termometrze na liczniku ) to po 2 minutach postoju go nie zapalisz wogóle, aż troche przestygnie jakieś 30minut, wtedy zapali przebierając.
    Jak nie chciał zapalić psiknąłem mu samostartem i wtedy zapalił i chodził, ale sam nie zapali.

    1
  • Pomocny post
    #8 25 Maj 2010 14:41
    MRCZ
    Poziom 17  

    Z tego co opisujesz wg mnie obroty przy rozruchu są za niskie. Wyczyściłbym połączenia przewodów dochodzących do rozrusznika (nie wykluczone, że będzie konieczna regeneracja rozrusznika).

    0
  • Pomocny post
    #9 25 Maj 2010 15:10
    gregorianin
    Poziom 27  

    saly napisał:
    Co do rozruchu to kręci pięknie na obrotomierzu 200obr/min i nie zapala.


    mapy startowe w większości przypadków nie podają paliwa poniżej 250obr/min gdy silnik ma 70 stopni lub więcej. Niema to nic wspólnego ze stanem mechanicznym silnika czy układu wtryskowego, tak jest skonstruowany soft i kropka. Nie znaczy to oczywiście że problem dotyczy Ciebie, ale na pewno problem jest (jeśli nie tylko, to również) w prędkości obrotowej podczas rozruchu.

    Pozdrawiam

    1
  • Pomocny post
    #11 25 Maj 2010 20:18
    MRCZ
    Poziom 17  

    saly napisał:
    Myślałem że wtrysk w tych autach rusza od 200obr/min, widocznie mam złe info
    Rusza nawet od około 190obr/min (w zależności od softu dla AVF). Najlepiej sprawdzić faktyczne obroty na vag-u. Wg mnie zdrowy rozrusznik powinien wykręcać od około 350-400obr/min.

    0
  • Pomocny post
    #12 25 Maj 2010 22:36
    gregorianin
    Poziom 27  

    MRCZ napisał:
    Rusza nawet od około 190obr/min (w zależności od softu dla AVF). Najlepiej sprawdzić faktyczne obroty na vag-u. Wg mnie zdrowy rozrusznik powinien wykręcać od około 350-400obr/min.


    Nie koniecznie np. 362603 startuje od 250rpm, tak czy siak rozrusznik i akumulator powinny być w b.dobrej kondycji.

    pozdzr.

    -1
  • #13 25 Maj 2010 23:06
    MRCZ
    Poziom 17  

    ainal napisał:
    MRCZ napisał:
    (w zależności od softu dla AVF)


    Nie koniecznie np. 362603 startuje od 250rpm
    Napisałem wyżej w zależności od softu, 362603 z tego co wiem był w AVF A6 a kolega ma Passata.
    ainal napisał:
    tak czy siak rozrusznik i akumulator powinny być w b.dobrej kondycji.
    Zgadzam się.

    0
  • #14 26 Maj 2010 06:14
    saly
    Poziom 32  

    Nie mam auta w tej chwili więc nie jestem w stanie podać nr sterownika, i też dokładnie nie pamiętam jakie były obroty przy rozruchu
    Ale autko kręciło aż miło, kilka razy robiłem już VW z pompowtryskami na rozrusznik, i pamiętam że była różnica na ciepłym silniku, na słuch można było wyczuć że wina jest po stronie rozrusznika.

    Powiedzcie czy w czasie rozruchu w kanale 018 "Status pompo-wtryskiwacza" powinny być same 0;0;0;0.
    Przed rozruchem są wartości 2;2;2;2; i w czasie rozruchu wskakują 8;8;8;8; auto nie zapala.
    Podobnie jest jak silnika zapala chwile po rozruchu są 8;8;8;8; jak auto chwilke pochodzi to wskakują 0;0;0;0; być może wynika to z złego odświeżania.

    0
  • #15 26 Maj 2010 13:12
    MRCZ
    Poziom 17  

    saly napisał:
    ...kilka razy robiłem już VW z pompowtryskami na rozrusznik, i pamiętam że była różnica na ciepłym silniku, na słuch można było wyczuć że wina jest po stronie rozrusznika.
    Obroty które podałem wyżej dotyczą rozgrzanego silnika.

    saly napisał:
    Powiedzcie czy w czasie rozruchu w kanale 018 "Status pompo-wtryskiwacza" powinny być same 0;0;0;0.
    Jeżeli po odpaleniu na jałowym biegu są same zera to jest OK. Jeżeli masz wątpliwości co do tej grupy możesz podejrzeć parametry pod obciążeniem, powinno być to samo.

    0
  • #17 30 Maj 2010 12:35
    saly
    Poziom 32  

    Po blisko tygodniu eksploatacji na innym oleju napędowym, okazało się że auto pali bez względu na stopień rozgrzania. Podejrzewałem że przyczyną jest zła jakość paliwa, gdyż problemy pojawiły się nagle w niecały dzień po tankowaniu.
    Jutro będę miał auto na garażu, będę wymieniał wężyki podciśnieniowe bo są w kiepskim stanie, wtedy sprawdze przy jakich obrotach startuje.

    Wątki poruszane w tym temacie przydadzą się na przyszłość.

    1
  Szukaj w 5mln produktów