Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra 2.0 DTL, odpowietrzenie pompy wtryskowej - problem

jurasas 20 Cze 2010 15:56 15518 12
  • #1 20 Cze 2010 15:56
    jurasas
    Poziom 13  

    Naprawiany był sterownik pompy wtryskowej. Próbuję odpowietrzyć pompę wtryskową wyciągając z króćca powrotu paliwa ropę, niestety ciągle wychodzi mi tamtędy dużo powietrza a wyciągnąłem kilka litrów już. Koledzy, co może być przyczyną? Dodam tylko, że droga od zbiornika do zasilania pompy, łącznie z filtrem, jest szczelna. Między regulatorem a pompą znajduje się uszczelka gumowa. Czy ona może powodować dostawanie się powietrza? Nie wymieniałem jej kiedy naprawiałem sterownik. Może ktoś orientuje się gdzie kupić tą uszczelkę?

    0 12
  • #2 20 Cze 2010 17:09
    Mihas66
    Poziom 22  

    W starszym oplu z silnikiem 1.7 non stop mi się zapowietrzał na wolnych obrotach po wymianie filtra powietrza, okazało się po pierwsze że uszczelka filtra była lewa a po drugie wąż doprowadzający ropę do filtra został trochę mocniej zagięty i przez to się zapowietrzał, sprawdź wszystkie węże czy gdzieś któryś nie jest za mocno zagięty i czy uszczelki które niby są ok na pewno są dobre...

    0
  • #3 20 Cze 2010 18:11
    przemek1982-25
    Poziom 18  

    tak nie odpowietrzysz ,jeden musi dmuchać w zbiornik sprężonym powietrzem tylko z czuciem a drugi niech kreci silnikiem powinna sie odpowietrzyć dosyć szybko tym sposobem

    0
  • #4 20 Cze 2010 18:53
    gregorianin
    Poziom 27  

    Zazwyczaj są to nieszczelne przelewy. Poszukaj trochę, na forum było o tym już tyle razy... że hoho!

    2
  • #5 20 Cze 2010 19:46
    jurasas
    Poziom 13  

    Nieszczelne przelewy wtryskiwaczy? Te cienkie wężyki łączące się trójnikami w okolicach wtrysków?

    0
  • #6 20 Cze 2010 21:44
    brandy-p
    Poziom 31  

    przemek1982-25 napisał:
    tak nie odpowietrzysz ,jeden musi dmuchać w zbiornik sprężonym powietrzem tylko z czuciem a drugi niech kreci silnikiem powinna sie odpowietrzyć dosyć szybko tym sposobem


    To najlepszy i najszybszy sposób.
    Ja jeszcze zdejmuję przelew z ostatniego wtrysku , zatykam wężyk i zakładam go na przelew wtrysku kiedy odpali

    0
  • Pomocny post
    #7 21 Cze 2010 21:37
    gregorianin
    Poziom 27  

    jurasas napisał:
    Nieszczelne przelewy wtryskiwaczy? Te cienkie wężyki łączące się trójnikami w okolicach wtrysków?


    Tak dokładnie!
    Nie wiem czy zauważyłeś gdzie tam są wpięte przelewy, a są do zasilania pompy, czyli jesli masz nawet najmniejszą nieszczelność na przelewach to całość spływa z pompy i filtra do baku. Nie można powiedzieć aby to było inteligentne ale jednak jest to niezbędne w tym popapranym silniku bo przy wtryskach często padają uszczelniacze na mostkach, gdyby wtedy nie było tam podciśnienia (grawitacyjny opad paliwa na zasilaniu) to miałbyś podczas pracy wypływ ropy do silnika z przelewu właśnie. Czasem jak jakiś magik naprawi auto żeby się nie zapowietrzało wpinając przelew do np. przewodu powrotnego to potem klient robi kapitalkę zatartego motoru :-)

    0
  • #8 21 Cze 2010 22:07
    jurasas
    Poziom 13  

    Ainal dzięki za rzeczową odpowiedź, jutro powymieniam wszystkie te wężyki. Możesz mieć rację bo kiedy przykręcałem śruby do wtryskiwaczy dwa wężyki były tak stwardniałe że mi pękły i musiałem je wymienić, jutro wymienię wszystkie i jeszcze raz spróbuję odpowietrzyć.

    2
  • #9 22 Cze 2010 21:25
    jurasas
    Poziom 13  

    Witam no i wreszcie usłyszałem pomruk mojej Viki :) Na razie działa, ale odpowietrzanie tej pompy to po prostu koszmar :(

    0
  • #10 23 Cze 2010 08:25
    jurasas
    Poziom 13  

    Koledzy mam jeszcze takie pytanie: czy jest możliwość komputerowego przetestowania kondycji pompy a zwłaszcza nastawnika który sterowany jest tym tranzystorem? Czy np KTS-em da radę to zrobić?

    1
  • #11 23 Cze 2010 08:29
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    jurasas napisał:
    Koledzy mam jeszcze takie pytanie: czy jest możliwość komputerowego przetestowania kondycji pompy a zwłaszcza nastawnika który sterowany jest tym tranzystorem? Czy np KTS-em da radę to zrobić?


    odczyt i kasowanie błedów tylko

    1
  • #12 23 Cze 2010 08:30
    1078231
    Usunięty  
  • #13 23 Cze 2010 20:06
    gregorianin
    Poziom 27  

    KTS-em możesz zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa o 10% zarówno w DTL jak i DTH (praktycznie 10% różnicy mocy), możesz też o ile dobrze pamiętam o 25% zmienić głębokość recyrkulacji (zwiększenie wartości owocuje mniejszym działaniem EGR), zwiększyć dawkę rozruchową o 5mg, zmienić wolne obroty czyli nie tylko błędy ale trochę przydatnych rzeczy.

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo