Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra 2.0 DTL, odpowietrzenie pompy wtryskowej - problem

jurasas 20 Jun 2010 15:56 18974 12
Texa Poland
  • #1
    jurasas
    Level 13  
    Naprawiany był sterownik pompy wtryskowej. Próbuję odpowietrzyć pompę wtryskową wyciągając z króćca powrotu paliwa ropę, niestety ciągle wychodzi mi tamtędy dużo powietrza a wyciągnąłem kilka litrów już. Koledzy, co może być przyczyną? Dodam tylko, że droga od zbiornika do zasilania pompy, łącznie z filtrem, jest szczelna. Między regulatorem a pompą znajduje się uszczelka gumowa. Czy ona może powodować dostawanie się powietrza? Nie wymieniałem jej kiedy naprawiałem sterownik. Może ktoś orientuje się gdzie kupić tą uszczelkę?
  • Texa Poland
  • #2
    Mihas66
    Level 22  
    W starszym oplu z silnikiem 1.7 non stop mi się zapowietrzał na wolnych obrotach po wymianie filtra powietrza, okazało się po pierwsze że uszczelka filtra była lewa a po drugie wąż doprowadzający ropę do filtra został trochę mocniej zagięty i przez to się zapowietrzał, sprawdź wszystkie węże czy gdzieś któryś nie jest za mocno zagięty i czy uszczelki które niby są ok na pewno są dobre...
  • Texa Poland
  • #3
    przemek1982-25
    Level 19  
    tak nie odpowietrzysz ,jeden musi dmuchać w zbiornik sprężonym powietrzem tylko z czuciem a drugi niech kreci silnikiem powinna sie odpowietrzyć dosyć szybko tym sposobem
  • #4
    gregorianin
    Level 27  
    Zazwyczaj są to nieszczelne przelewy. Poszukaj trochę, na forum było o tym już tyle razy... że hoho!
  • #5
    jurasas
    Level 13  
    Nieszczelne przelewy wtryskiwaczy? Te cienkie wężyki łączące się trójnikami w okolicach wtrysków?
  • #6
    brandy-p
    Level 31  
    przemek1982-25 wrote:
    tak nie odpowietrzysz ,jeden musi dmuchać w zbiornik sprężonym powietrzem tylko z czuciem a drugi niech kreci silnikiem powinna sie odpowietrzyć dosyć szybko tym sposobem


    To najlepszy i najszybszy sposób.
    Ja jeszcze zdejmuję przelew z ostatniego wtrysku , zatykam wężyk i zakładam go na przelew wtrysku kiedy odpali
  • Helpful post
    #7
    gregorianin
    Level 27  
    jurasas wrote:
    Nieszczelne przelewy wtryskiwaczy? Te cienkie wężyki łączące się trójnikami w okolicach wtrysków?


    Tak dokładnie!
    Nie wiem czy zauważyłeś gdzie tam są wpięte przelewy, a są do zasilania pompy, czyli jesli masz nawet najmniejszą nieszczelność na przelewach to całość spływa z pompy i filtra do baku. Nie można powiedzieć aby to było inteligentne ale jednak jest to niezbędne w tym popapranym silniku bo przy wtryskach często padają uszczelniacze na mostkach, gdyby wtedy nie było tam podciśnienia (grawitacyjny opad paliwa na zasilaniu) to miałbyś podczas pracy wypływ ropy do silnika z przelewu właśnie. Czasem jak jakiś magik naprawi auto żeby się nie zapowietrzało wpinając przelew do np. przewodu powrotnego to potem klient robi kapitalkę zatartego motoru :-)
  • #8
    jurasas
    Level 13  
    Ainal dzięki za rzeczową odpowiedź, jutro powymieniam wszystkie te wężyki. Możesz mieć rację bo kiedy przykręcałem śruby do wtryskiwaczy dwa wężyki były tak stwardniałe że mi pękły i musiałem je wymienić, jutro wymienię wszystkie i jeszcze raz spróbuję odpowietrzyć.
  • #9
    jurasas
    Level 13  
    Witam no i wreszcie usłyszałem pomruk mojej Viki :) Na razie działa, ale odpowietrzanie tej pompy to po prostu koszmar :(
  • #10
    jurasas
    Level 13  
    Koledzy mam jeszcze takie pytanie: czy jest możliwość komputerowego przetestowania kondycji pompy a zwłaszcza nastawnika który sterowany jest tym tranzystorem? Czy np KTS-em da radę to zrobić?
  • #11
    fuelinyourblood
    Level 35  
    jurasas wrote:
    Koledzy mam jeszcze takie pytanie: czy jest możliwość komputerowego przetestowania kondycji pompy a zwłaszcza nastawnika który sterowany jest tym tranzystorem? Czy np KTS-em da radę to zrobić?


    odczyt i kasowanie błedów tylko
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    gregorianin
    Level 27  
    KTS-em możesz zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa o 10% zarówno w DTL jak i DTH (praktycznie 10% różnicy mocy), możesz też o ile dobrze pamiętam o 25% zmienić głębokość recyrkulacji (zwiększenie wartości owocuje mniejszym działaniem EGR), zwiększyć dawkę rozruchową o 5mg, zmienić wolne obroty czyli nie tylko błędy ale trochę przydatnych rzeczy.