witam, zamontowałem HAK, i jest problem z podłączeniem tego gniazda co jest przy haku z instalacją samochodową.
Czy ktoś z szanownych kolegów wie jaki PIN gdzie podłaczyć?
(stop, kierunki, itp.)
hehe, chodzi wlasnie o to ze jak pojade na stacje diagnostyczna to facet jak podlaczy swoje zabawki to musi sie zgadzac z moja wtyczka... Zeby potem nie bylo tak ze gosc kaze mi wlaczyc kierunkowskaz a na jego zabawkach bedzie migal stop...
Witam.
Rozmieszczenie zacisków jest znormalizowane.
Obejrzyj dokładnie gniazdo, każdy zacisk powinien być opisany.
Opis podłączenia:
31-do masy samochodu,
44L-lewy kierunkowskaz,
44P-prawy kierunkowskaz,
54- światła hamowania,
58L-światło pozycyjne lewe,
58P-światło pozycyjne prawe,
52-tylne światło przeciwmgłowe.
Witam
jeżeli można, to ja wtrącę swoje trzy słowa.
Podpowiem Ci bardziej obrazowo jak i gdzie podłaczyć odpowiednie przewody.Jeżeli kupiłes hak u szanującego sie rzemieślnika, to
przypuszczam,że przestrzegał on odpowiednich zasad.
Tak więc od gniazda odchodzi siedem przewodów. Zgodnie z Polską Normą odpowiednioe kolory odpowiadają za odpowiednie połączenia.
1)Kolor biały, to masa
2)-II- żółty, to prawy kierunek ( to,że kierunek, to napewno, ale czy
prawy?)
3)kolor zielony, to lewy kierunek
4) -II- czerwony, to stop
5) -II-czarny, to pozycja lewa
6) -II- brązowy, to pozycja prawa plus oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
7) kolor niebieski, to światło przeciwmgielne
Do oświetlenia wnętrza przyczepy kempingowej powinieneś załozyć drugie gniazdo doprowadzając napiecie w miejsce niebieskiego przewodu. Masa ta sama- biały przewód.
Byc może na skutek zmęczenia oraz długiego upływu czasy coś mi sie z kierunkami pomermoliło, ale te przewody podłaczone są naprzeciwko siebie i nie problem ich zamienic w razie czego.
Pozdrawiam
Z praktyki posiadacza przyczepy:
1. Nidgy na przeglądzie samochodu nie sprawdzano podłączenia gniazda
2. Każda nowa wtyczka czy gniazdo na dołączony schemat
3. Jak zrobisz typowa wtyczkę z typowym połączeniem przewodów to się nie opędzisz od chętnych do jej pożyczania ( ja używam jej 2-3 razy w roku, raz do roku naprawiam zbite lampy po wypożyczeniach.) Pozdr. J.
,,1. Nidgy na przeglądzie samochodu nie sprawdzano podłączenia gniazda''
he!he!
Zaręczam, iż na przeglądzie, który OBOWIĄZKOWO należy zaliczyć aby można było zalegalizować hak, sprawdzą prawidłowość podłączenia na znormalizowanej listwie z lampami podłączonymi jak wymaga tego PN.
Mnie gościu na przeglądzie zarzucał,że sam nie miałem prawa montować haka ( chociaż wszystko było ok), ponieważ od tego są wyspecjalizowane zakłady i fachowcy!!!
Odpuścił mi jednak temat, gdy dowiedział się ode mnie, iż 15 lat pracowałem w serwisie zakładowym producenta przyczep ( kempingowych , towarowych oraz wózków podłodziowych)
i niejednokrotnie zdarzyło mi się w tym czasie zakładać hak holowniczy( haki tez produkowano)
Pozdrawiam
adamjur1 wydaje mi sie ze nie znasz zasad rejestrowania pojazdow... ale to nic... Mieczyslaw ma 100% racje, zadna stacja nie zarejestruje HAKA jezeli na listwie z lampami nie zacznie swiecic tak jak ma byc...
adamjur1 wydaje mi się ze nie znasz zasad rejestrowania pojazdow
Nie od wszystkiego można byc specjalistą - ja opisałem swoje doświadczenia, być może nalepka podpisującej się pod moimi hakami firmy( firma podukująca i montująca) jest na tyle wiarygodna że nie trzeba po nich sprawdzać. A moim zdaniem od czegoś są licencje i certyfikaty i faktycznie mogli mieć wątpliwości na hak montowany we własnym zakresie - nie wiadomo czy użyto elementów mocujących o właściwych parametrach i atestach.
Pozdr. J.
Podaje podłączenie złącza samochodowego wyprodukowego przez P.P.H MARRS z Karczewa:
1/ - L światła kierunku jazdy lewe
2/ - 54g światła przeciwmgielne
3/ - 31 masa pojazdu
4/ - R światła kierunku prawe
5/ - 58R światła pozycyjne prawe, obrysowe
6/ - 54 światło stop (hamulec)
7/ - 58L światła pozycyjne lewe, obrysowe, tablica rejestracyjna
8/ - 58b wyłączanie świateł przeciwmgielnych pojazdu (dotyczy gniazda z dodatkowym, 8 stykiem)
i juz mam problem z glowy, informacje zawarte przez szanownych kolegow okazaly sie pomocne... Dziekuje wszystkim i uwazam temat za zakonczony... The End... Pozdrawiam...
Obecnie na stacji diagnostycznej powiedzieli mi, że przyczepka musi posiadać światło przeciwmgielne oraz światło cofania.
Czyli te wszystkie złacza jakie podajecie trafi szlak, ponieważ nic tam nie ma o świetle cofania.
Jak to się ma do złącza 7-pinowego?
Jest pozycyjne lewe, pozycyjne prawe a światło cofania?
Co mam z tym zrobić?
obydwa pozycyjne podlaczyc pod jeden pin i jeden zostanie wolny wiec masz wsteczne ale mozna tak zrobic jak masz swoja przyczepe ktora bedzie jezdzila tylko z jednym autem jezeli przypadkowo to polecam drugie gniazdo chociaz dlamnie to absurd
Uratowaliście mi życie tym tematem. W wypożyczalni Pani nie chciała mi wypożyczyć przyczepy dopóki nie zobaczy, że wszystko działa, a na przyczepce wyglądało to jak choinka. Jak depnąłem hamulec to wszystko zgasło. 3 godziny później i kilka browarów dalej rozbebeszyłem pół auta i już wszystko gra Szczególnie dzięki koledze k3048 za schemacik. Oczywiście w gnieździe w aucie jest dokładnie lustrzane odbicie, ale co bardziej kumaci chyba zrozumieją
Witam. Jak hak jest wbity w dowód to już mogą nie sprawdzać elektryki na przeglądzie- raczej z lenistwa, bo teoretycznie powinni.
Mam oryginalną instalację do haka- BMW E34, hak składany, bardzo fajna sprawa, miałem w poprzednim aucie sprawnie działający, bez problemów, miałem wkręcaną przejściówkę.
Teraz w kolejnym samochodzie mam instalację ale uciętą. Kupiłem gniazdko (nie każde ma dołączony schemat) i niby wszystko fajnie, ale z samochodu wystaje 10 kabli, a wtyczka ma tylko 7 bolców. Wiem że dziś święto, ale tak nie bardzo ma czas do tego przysiąść, poza tym we wtorek muszę pożyczyć przyczepę i przetransportować parę gratów o jakieś 100Km. Mam też luzem drugą instalację do haka, całą wiązkę kabli, ale tam jest osiem przewodów.
Czy ktoś może przerabiał instalację haka z niemieckiej na naszą?
[edit]
Namierzyłem metodą prób i błędów
Masę (dwa kable)
Stop
Kierunkowskazy
Wsteczny
Zostały cztery kable, do rozpracowania jeszcze pozycyjne, podświetlenie tablicy i przeciwmgłowe. Problem jest taki że zamiast świecić kontrolką (żarówka z drucikami) powodują lekkie "tyknięcie" w sterowniku świateł przyczepy...
Żeby chociaż pozycje jeszcze znaleźć..
Witam
Również mam problem z przelożeniem przewodów z gniazda "niemieckiego" na zwykle 7 bolcowe. Znalazlem sobie schematy krążące w sieci i podlączylem po kolei wtyk po wtyku w odpowiednie miejsce. Od 1 do 7 I jest problem bo są pozycyjne, jest stop ale po wlączeniu kierunkowskazu w przyczepce nie mruga wcale a w aucie bardzo kierunek przyspiesza. W "niemieckim" gniazdku są 4 masy może to coś z tym. Próbowalem z każdą masą po kolei i lipa. To samo. Co to może być? Przypomina tzw.choinkę tyle że dotyczy pojedynczego tylko kierunku a nie wszystkich. Może ktoś pomoże. Na czwartek potrzebuję przyczepkę ciągnać.
Witam niech jakiś specjalista się wypowie na powyższy temat bo mam ten sam.Czyli 13 przerobić na 7 . Jechałem według schematów tak samo jak kolega i kapa. jak sprawdzałem po szczególne odpowiedzialne za osobne światło czyli masa i na przykład stop , po na ciśnięciu pedału wyskakiwało na mierniku 11.56 i tak próbowałem z wszystkimi po kolei teoretycznie wszytko działa a jak podepnę przyczepkę od kuzyna to czarna magia pomoże ktoś ?
Niepoprawne podłączenie, bardziej prawdopodobny jednak brak masy - zapnij Kolego przyczepkę na kulę hak, czy coś się zmieni...
Częsta pomyłka, "lustrzane połączenia" w tym wypadku nie ma miejsca.
NIE, masa to osobny przewód we wtyku i gnieździe; i ma być podłączony i sprawny. Filozofia, że masa "pójdzie" sobie przez kulę haka zawodzi przy niektórych lampach, wspornikach lamp czy połączeniach. Stąd ta prosta próba, czy ktoś tej filozofii nie zastosował.