Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Voyager usterki elektryczne

kkkrzysiek 05 Wrz 2004 13:44 6467 5
  • #1 05 Wrz 2004 13:44
    kkkrzysiek
    Poziom 10  

    Witam
    mam problem z instalacja założoną w Chrysler Voyager 3.0 V6 z 91r.Po przełączeniu na gas wyskakuje kontrolka awaria silnika.W internecie znalazłem schemat podłoczenia instacji Lovato który jest w załaczniku, zgodnie z nim założyłem przekaźnik na 46.faktycznie kontrolka juz sie nie załacza jednak wraz z przełaczeniem na gaz zawiesza sie obrotomierz, tzn. zatrzymuje sie w miejscu na czas pracy na gazie.Czy ktos spoktkał sie z takim przypadkiem lub posiada schemat instalacji elektrycznej tego samochodu?Przekaźnik na schemacie ma podpisane wyprowadzenia MEM i BAT ja zastosowałem zwykły rozłaczajacy wiec moze to jest przyczyna?

    0 5
  • #2 05 Wrz 2004 20:56
    sigi
    Spec od samochodów

    Ten samochód łapie błąd wtryskiwaczy, jeżeli chodzi dobrze to się nie przejmuj. Gdy jest na benzynie to kontrolka OK?

    Pozdrawiam.

    0
  • #3 05 Wrz 2004 22:47
    sigi
    Spec od samochodów

    Oczywiście obrotomierz spada na zero.Prawdopodobnie ten przekaźnik jest od resetu komputera- załóż taki jaki był.
    (nie dokładnie przeczytałem pierwszym razem - przepraszam)

    Pozdrawiam.

    0
  • #4 09 Wrz 2004 13:05
    bart02
    Poziom 10  

    taka apropos Voyagera, mam z `94 roku 3.3L, ile kosztuje zalozenie do niego instalacji gazowej??

    0
  • #5 24 Mar 2005 12:47
    haker305
    Poziom 14  

    Ta usterka polega na tym , że komputer pokładowy wykrył , że nie działają wtryskiwacze od benzyny. W niektórych instalacjach instaluje się również tzw. emulator , dzięki któremu nie pali się ta kontrolka. Na obrazku widać wygląd przykładowego emulatora.

    NOTA
    -------



    Emulator wtryskiwaczy, mający za zadanie ogłupianie jednostki sterującej samochodu ECU udając prawidłową pracę wtryskiwaczy w czasie gdy są one odłączone. Dzięki temu w ECU nie pojawiają się komunikaty o uszkodzeniu wtryskiwaczy. Pomimo że wszyscy jednogłośnie twierdzili że jest on bezwzględnie wymagany dla pracy jednostki 1.3 moja pierwsza instalacja przez pewien czas nie posiadała go a ECU nie zgłaszało błędów. Jednakże emulator zmniejsza ryzyko awarii gdyż obciąża tranzystory sterujące wtryskiwaczami dzięki czemu ich wyjście nie ???wisi w powietrzu” i wydłuża się stan pracy a przez co czas pracy tranzystora, emulator ma więc pozytywny wpływ.



    Pozdrawiam!
    /haker305

    1