Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sonda lambda dziwne napięcia

Pati 07 Wrz 2004 00:05 2583 13
  • #1 07 Wrz 2004 00:05
    Pati
    Poziom 27  

    Witam wszystkich i prosze o pomoc!
    Mam ibize z silnikiem (ABD) 1.4 monowtrysk założyłem ostatnio instalacje gazową a koles jak sie podłanczał stwierdził że nie otrzymuje sygnału z sondy lambda o bogatej mieszance mimo tego że sobie tam odkrecił co trzeba.
    Więc nie zwlekając podłączyłem lalunie pod kompa i wypluł mi dwa błądy:
    Czujnik halla - tu dziękuje za pomoc elektrodowcą pare dni temu.
    No i że cos sonda nie robi.
    Akurat mam pare kolesi co mają kilka sond z gadających aut wiec porzyczyem se troche.
    Moja sonda w
    ogóle sie nie grzała więc o niej nie mówie. Ale gdy założyłem inna sonde to ona na czrnym przewodzie na zapłonie bez odpalania pokazuje 470mV względem masy akumulatora (zacisku). Po odpaleniu spada do około 370mv na benzynie i około 230 na gazie i ile bym nie czekał i ile bym mu nie wdusił to dużo się nie zmieni.
    Ale ale jak zacząłem mierzyć względem przewodu szarego który myślałem że jest masą sondy to w momencie gdy dałem mu gazu to zwiększa wartość nawet do 900mV a po spuszczeniu i na zgaszonym silniku na zapłonie pokazuje 0mV. 0 pokazuje też w momencie gdy cały czas trzymam np. na 2000 rpm.
    Czyli tylko w trakcie przygazówki zwiększa sie napięcie wnioskue że skoro się tak zmienia to sonda jest sprawna
    (sondy 4 szt. zachowują sie tak samo).
    Do czego jest ten szary przewód?
    i dalczego po przekluczenu zapłonu to właśnie na nim pojawiają sie te 470mV skoro to jest niby masa. A gadałem z kolesiem to mówił mi że komputer sam sobie nakłada taki offset i że potem po zagrzaniu napięcie będzie oscylować w granicy 100-900mV. No ale ten szary przewód to przecie masa to te 470 mV powinny sie zewrzeć do masy.

    Ale najbardziej to nie rozumiem własinie tego że przy przygazówie napięcie zmienia się tylko względem szrego przewodu a nie zmienia się przktycznie względem masy czyli co potencjał masy zwiększa się razem ze zmianą potencjału na przewodzie syg.
    A przecierz naczytałem się że to powinno oscylować ale nie chce.
    Vag wypisuje mi błąd sondy
    Na tym analizatorze vag gdzie pokazuje temperature silnika itp. jest cos takiego LAMBDA i tam jest cały czas 1.00 a wszystko inne sie zmienia jak trzeba obroty i temperatura i wszystkie te procenty co tam sa.
    A może jakoś układ wydechowy a konkretnie sonda się odizolowała od masy pojazdu ale to niemożliwe przecierz kolektory są poprzykręcane do bloku silnika
    Proszę
    Proszę o rade co to może się dziać.

    0 13
  • #2 07 Wrz 2004 07:33
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 07 Wrz 2004 08:12
    Pati
    Poziom 27  

    Ok. Czyli ten szary przewód prawidłowo ma te około 0,5V??
    Ale co jest że napięcie względem masy samochodu cały czas jest takie samo około 330mV na pedale dociśniętym i puszczonym
    A między szarym a sygnałowym rośnie jak wcisne do około 0,9V a jak utrzymuje obroty na poziomie do 4000 rpm lub jak puszcze gaz to pokazuje zero. Dopiero gdy obroty przekroczą cztery tysięce z groszem to nawet gdy utrzymuje gaz na atałym poziomie to wskakuje wartość około 800mV
    Prszę o pomoc :cry:

    0
  • #4 07 Wrz 2004 18:13
    Pati
    Poziom 27  

    Mam nowinki odnośnie przebojów z mają sondą. Okazuje się że na paliwie nie pojawia się błą a na gazie wyskakuje bąd sondy i błęd układu regulacji mieszanki??? Czyżby gazownik cos napsocił??? Ale jak zakładał instalację to sonda była walnięta. A i jeszcze jedno na benzynie błąd nie wyskakuje ale napięcie na sondzie względem karoseri jest cały czas stałe około 330mV. Zmienia się jedynie względem szarego przewodu ale tylko przy gazowaniu a z tego co wiem to na obrotach powinno się zmieniać nieustannie to dlaczego komp nioe wywala błędy na benzynie??? Proszę o pomoc może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem.

    0
  • #5 07 Wrz 2004 19:54
    guard10
    Poziom 28  

    Witam sonde mierzysz na czrnym przewodzie i masą przed wtyczką od strony sondy szare przewódy są zawsze zasilaniem grzałki, napięcie sondy DOBREJ!! ma się wachać w granicach odo 0.85 v .To że świeci ci chek totrzeba go odciąć w czasie pracy na gazie ,więcej tajników Ci nie sprzedam

    0
  • #6 08 Wrz 2004 07:58
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Prawda nieodkrywcza i przerabiana na forum. Jak zakładali gaz niedawno i masz gwarancję to gwarancję w zęby i do gaziarzy - nie daj sobie wmówić, że tak ma być. Widocznie nie dopasowali emulatora sondy, a może z oszczędności go nie założyli w ogóle. Jak masz monowtrysk to mi się nie chce wierzyć, że biorą sygnał do regulacji ilości gazu.

    0
  • #7 08 Wrz 2004 19:36
    fantik
    Poziom 11  

    Grzałka to dwa białe przewody szary to masa sondy ze sterownika(przesunięta),a sygnał 0,4V po włączeniu zapłonu to między innymi test ciągłości między sterownikiem a sondą.

    0
  • #8 08 Wrz 2004 19:40
    fantik
    Poziom 11  

    PS. a od odcięcie lampki check engine chodżby na gazie to ZBRODNIA.

    0
  • #9 09 Wrz 2004 07:47
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Trochę nie w temacie ,ale popatrz sobie fantik do samochodów sprowadzonych z zachodu sprzedawanych po okazyjnych cenach w ilu Check Engine albo Airbag gaśnie równo z kontrolką oleju albo ładowania 8O

    1
  • #10 09 Wrz 2004 20:17
    fantik
    Poziom 11  

    Znam takiego blacharza który na reklamację klienta że jedno koło jest bardziej schowane do środka ,kupił szerszą felgę przerzucił oponę i wymiary się zgadzały.Czyli lampka gaśnie koło jest na miejscu można spać spokojnie.

    0
  • #11 09 Wrz 2004 23:18
    Pati
    Poziom 27  

    W ibizie nie zapala mi sie check bo go tam nie ma tylko w kompie wszystko wychdzi. Ale jak by był to coba najlepiej przepalić żarówkę? :D

    0
  • #12 21 Wrz 2004 09:27
    Pati
    Poziom 27  

    Naćwiczyłem się trochę i nic!!!
    Proszę o pomoc osoby które są pewne przekonań.

    Wszystko dzieje się identycznie jak napisałem powyżej.

    Mam pare pytań:

    Sonda którą miałem w ibizie jak ją kupiłem miała szary przewód w widoczny sposób zaciśnięty przy wejściu do sondy a te wszystkie od golfa mają szary przewód wciągnięty przez gumę do wnętrza sondy. Orginalna sonda wykazywała przejście między szarym przewodem a obudową a te które mam nie!!
    Więc połączyłem ten szary dodatkowo do masy, ale wtedy komputer się przyczepił, że coś tam jest zwarte do masy. No dobrze ale oryginalna sonda miała połączenie szarego przewodu z masą bo przecierz była wkręcona w wydech który przecierz jest na masie.
    Czyli wni9oskujęże te sondy mogą mieć inną budowę mimo tego że wyglądaję z zewnątrz bardzo podobnie.
    Czy ktoś wie może jak to jest z tymi sądami?
    Może ktoś wie gdzie szukać informacji czym różnią się sondy w silnikach VW, i ewentualnie jaka sonda gdzie.


    Proszę pomórzcie!!!!

    0
  • #13 21 Wrz 2004 17:56
    fantik
    Poziom 11  

    Jeżeli zwarłeś szary przewód do masy to masz teraz jak w oryginale i z tego powodu nie powinno być błędu .Istnieje jeszcze taka możliwość że ta jak piszesz oryginalna mogła byc już wymieniana na niewłaściwą.

    0
  • #14 22 Wrz 2004 23:57
    tchn.tomasz
    Poziom 12  

    Jakiś czas temu trafił mnie podobny problem, zakładałem gaz w VW pasacie, kłopot był w tym, że na przewodach z sondy pojawiały się nieprawidłowe napięcia i samochód na gazie nie pracował , Z "gwarancją w zębach" jeździłem do gazowców parę razy i zawsze rozkładali ręce. Okazało się na końcu że przewody którymi gazowcy wcinają się w obwód sondy są nieekranowane (zapewne w większości wypadków to wystarcza), a przechodzą w przez całą komorę silnika obok cewki WN. Wymieniłem obydwa na ekranowane i ekran podłączyłem do masy tuż przy sondzie, napięcia się uspokoiły, samochód zaczął pracować na gazie, ale jeszcze od czasu do czasu szczególnie na wyższych obrotach potrafił się zająknąć. Podłączyłen więc ekran również z drugiej strony do masy tuż przy centralce i do dziś mam spokój. Może ta podpowiedź pomoże rozwiązać kłopot.

    Pozdrawiam
    Tomasz.

    0